Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '12

 
Kategori
Anneler Günü
 

Çocukların öğrettiği bir şey var

Çocukların öğrettiği bir şey var
 

Annelerin Anneler Gününü kutlarken,

Kızım ve Oğluma

Güzeldin! Ve güzeldi buselerle uyutup seni “Günaydın bebeğim” demek için beklemek sabahı. Tararken ve okşarken saçlarını sen hiç fark etmezdin her sabah saçlarının teline baharlar taktığımı.

Öğrenmek için hayatı, okul yoluydu gittiğin, öpe öpe uğurladığım.

Eğilip bükülenleri çok gördüğümden ve yadırgadığımdan olmalı , korkuyordum; sıkı sıkı sararken belini, okşarken başını, dik dur istiyordum hayata ve görme endişelerimi.

Okul yol düzlüktü. Küçücük bedenini yorsa da, mecburiyetini kavradığında sevinçle koşuyordun okul yollarında. Her şeyi okuldan öğreteceğini umarak, başaracağına inanarak koşuyordun.

Okul; çok şey öğretirdi, öğretti. Ancak, hiç bir alfabenin harfleri yetmemişti hayatın okunası hallerini kitapla anlatmaya. Hayat dersindeki konular bin bir haldeydi. Herkes almadığı derslerden binlerce sınavlar verirdi. “Hayat Bilgisi” dersleri de yetersizdi ki, belki bu nedenden kaldırılmıştı müfredattan.

Ben, sınavlarını verdiğim okullardan mezundum. Öğrencilim ise hep devam etti. Ara sıra bildiklerimi öğretmeye çalışırken öğreten de oluyordum, ancak, çocuk sevgisini ve anneliğin güzelliğini sen ve kardeşinden öğrendim ben. Bebeğim, öğretenim olduğun için öpüyorum küçücük ellerinden.

Çok zor yollar tırmanmış, yorulmuş ve bitkindim. Sen fazladan yorulma diye yaşam tecrübelerimden örnekler verirdim. Ders çıkar istiyordum yaşananlardan. Tehlikelere karşı uyarıyor, tembihler ediyordum. Söz dinlemelerini seviyor, kişiliğini, terbiyeni, başarılarını gördükçe gururlanıyor ve övünüyordum. Sohbetlerimizde, uzun cümlelerimi seni hayat hazırlamak üzere kuruyordum.. Seni ürkütmeden anlatıyordum yaşam izlenimlerimi , Yine de, hep eksik ve yavan kalıyordu Hayat anlatımlarım.

Güçlü ol, güçlü kal dedim hep ve hiç eğme başını. Bu yüzden güzellikler içinde olabildiğince güzelliklerinizle büyütmeye çalıştım seni ve kardeşini.

Ve siz şimdi dünyaya katılmış iki ayrı güzelliksiniz. Artık, iki yetişkin olsanız da yine de bebeğimsiniz.

Kızım ve Oğlum!

Gururum, mutluluğum, canımdan çok sevdiğimsiniz.

nevinkurular@hotmail.com

 
Toplam blog
: 47
: 832
Kayıt tarihi
: 27.02.08
 
 

Şiirlerim 1979 yılından bu yana yayınlanmakta. 50 ye yakın antolojide, 4 özel sayıda, edebiyat de..