Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '10

 
Kategori
Eğitim
 

Çocukların proje ve performans ödevleri

Çocukların proje ve performans ödevleri
 

Bizim ufaklık 1. sınıfa gidiyor. Sene başında okula gitmemek için epey bir problem çıkarttıysada sonra mecburen gitmesi gerektiğini anladı. Anladı anlamasına lakin bu seferde başımıza el yazısı çıktı. Baştan beri bu el yazısına karşı olduğum için oğluşun pekde üstüne gitmek istemedim ama sinir katsayımda tavana vurdu. Bu saçmalık hakkında uzun uzadıya yazmak istemiyorum. Sadece Güzel Yazı Dersi olarak ayrıca verilmeliydi öğrencilere.

Her gün elinde fotokopi ödevlerle gelen oğluş, dünde elinde dört nüsha fotokopilerle geldi. Öğretmenimiz fotokopi aleti bozulunca ödev vermiyor, o günler mutlu oluyoruz (!).. Sanki eskiden fotokopi makinası vardı. Vah vaaahhh! Biz o zaman hiç ödev yapmamışız!!

Neyse, ödev diyordum, fotokopi diyordum birde proje ödevi diyeyim tam olsun. Hemde yazımın konusunada böylelikle giriş yapayım.

Proje Görevi: Ders Türkçe, sınıf düzeyi 1, Tema Adı:Üretim Tüketim ve Verimlilik, Süre 16 Nisan-14 Mayıs, Ara değerlendirme 30 Nisan

Proje Ödevi Konusu: Sizden; Fazıl Hüsnü Dağlarca hakkında bilgi edinmenizi ve seviyenize uygun örnek şiirlerinden hazırlamanızı istiyorum. Kendi el yazınızla dosya kağıdına hazırlayarak sunum yapmalısınız.

Ödevi hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler:

Projenin amacını belirleme, uygun çalışma planı yapma, grup içinde görev dağılımı yapma, ihtiyaçları belirleme, farklı kaynaklardan bilgi toplama, projeyi plana göre gerçekleştirme, Türkçeyi doğru kullanma, bilgilerin doğruluğu, toplanan bilgilerin analizi, elde edilen bilgilerden çıkarımda bulunma, bilgilerin düzenlenmesi, kritik düşünme becerisini gösterme, sunuyu materyallerle destekleme

Hazırlamış olduğunuz projeyi sınıf içinde tartışınız, süreniz 5 haftadır, çalışmanız PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİne göre değerlendirilecektir.

Ben bunları okuyunca oğlumun karıştırılıp 6. 7. veya 8. sınıf öğrencisi olduğunu sanmışlar sanırım dedim kendi kendime.

El yazısı yaZmayı geçtimde henüz okuduklarını yeni yeni anlamaya başlayan birinci sınıf öğrencileri için böylesi bir ödev ağır değil mi Allah aşkına.

Sanırım ödev biz velilere veriliyor. Çoğu performans ödevinde de ben bunu görüyorum.

 
Toplam blog
: 50
: 608
Kayıt tarihi
: 18.10.09
 
 

Yazmayı sevdiğim kadar, konuşmayı sevseydim...Yazmayı becerebildiğim kadar, konuşabilseydim...Yazdık..