Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '07

 
Kategori
Üniversiteler
 

Çocuklarınıza sahip çıkmayın!

Onlarca kitap okumanın verdiği ağırlık var üzerimde. Keşke o kadar çok okumasaydım ve keşke hayatı bu kadar yoğun ve ciddiye alarak yaşamasaydım. Kimbilir belki ben de o zaman "sıradan bir sıradanlık" yaşayabilirdim. Şimdi farklıyım da ne oluyor, üniversite de henüz gelişimini tamamlayamamış, çocukluktan ergenliğe geçmeyi başaramamış bir yığın "insan" var. Ve içlerinde resmen boğuluyorum. Boğulurken de Taksimdeki barları, Rock müziği, kadın-erkek ilişkilerini konuşmaktan başka bir işe yaramayan bu "sürüyü" yaratan "sürüye" sinirleniyorum. İstisnalar elbetteki kaideyi bozmaz! Ama sevgili ablalarım, abilerim, amcalarım, teyzelerim, büyüklerim her kimseniz duyun bunu; çocuklarınızı üniversiteye hazırlarken sadece matematik soruları çözdürmeniz, integrali öğretmeniz onların gerçek birer insan olmalarına yetmiyor. Onlara biraz sorumluluk aşılamayı, biraz saygı öğretmeyi, biraz öğrenme isteğini aşılamayı da unutmayın lütfen.

Çocuklarınıza hayatı altın tabaklarda sunmaya devam ettiğiniz, yemeyip yedirdiğiniz, giymeyip giydirdiğiniz sürece onlara iyilik yapmıyorsunuz! Siz böyle davrandıkça onlar uyuşturucu, alkol, sigara vs. o korktuğunuz bütün herşeyi kullanacaklar, ilerde size de topluma da zararlı insanlar haline dönüşecekler. Çocuklarınıza biraz sorumluluk verin. Sizden, kendilerinden sorumlu olduklarını hissettirin. Saygı nedir? Sevgi nedir? Sorumluluk nedir bilsinler! marka takınsıtısı, özenti yaşamlar ve becerilemeyen bir modernizm... Çocuklarınız resmen kuşaklar arasında boğuluyor, kendi benliklerini zaten çoktan yetirmişler, onları Avrupai yetiştirirken bunu siz zaten başarmışsınız! Ama maalesef Avrupalı olmayı da başaramamış çocuklarınız ve şimdi nereye ait olduğunu bile bilemeden, nasıl davranıcaklarını kestiremeden rüzgara göre yaşıyorlar. Çoğunuz şu nu bilmelisiniz ki çocuklarınız çoğunda başarma hırsı, bişeyleri elde etme çabası yok. Çoğu çocuk "genç" günü bitirmenin derdin de. Zaten sağolsunlar yönetimdekiler gelecek ümidimizi yeterince köreltiyorlar ve sizin çocuklarınız da bunu bahane edip hayatı iyice çekilmez hale getiriyorlar kendilerine ve size. İleri de çocuklarınızla gurur duymak istiyorsanız, onlara kendi sorumluluklarını verin, hatta sizin sorumluluklarınız bazılarını da onlara yükleyin, hayatı basite alıp, suyunu çıkartıyorlar çünkü. Bu bir tepki yazısı değil sadece nacizane fikrim. Her gün tv lerde gazetelerde gençlerin gittikçe madde bağımlısı olduğunu okuyorsunuz en az benim kadar, ve eminim hepiniz üzülüyorsunuz bu duruma. Ve ben de bu durumun, o anlayamadığınız gençlerin içinde geçirdiğim zaman da gördüklerimi yazıyorum ki; sahip çıkmayın çocuklarınıza, onlara kendilerine sahip çıkmayı öğretin!!!!!

Kendi sorumluluğunu bile taşıyamayan bir bireyden ne dünya ya ne de size bir fayda gelmez!

 
Toplam blog
: 5
: 1779
Kayıt tarihi
: 04.03.07
 
 

Merhaba, ben 21 yaşında, üniversite 1. sınıf öğrencisiyim. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık okuyorum...