Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
 

Çocuklarınızı aktif öğrenme metoduna alıştırın.

Çocuklarınızı aktif öğrenme metoduna alıştırın.
 

Klasik öğrenmenin faydalı olmadığı ortaya koyulmuştur.Artık eğitimde başarılı olabilmek için çocuklarımıza aktif öğrenme metodunu öğretmek zorundayız.Bu zorunluluğa eğitimciler ve anne babalar ortak üzerimize düşen görevler var.Bunları bilmek zorundayız.

Eğitimde düşünen , yaratan, sorun çözen , soru soran, farklı bakabilen öğrencilere ihtiyacımız vardır.Öğrenci derste sadece dinleyen değil aktif olarak derse katılan kişi olmalıdır.Öğrenci derste görecek, duyacak, derse katılacak, çözümleyecek böylece öğrenmeyi öğrenecek.

Çocuklarımıza öğrenmeyi öğretmek zorundayız.Ancak yapılan araştırmalar çocukların kendileri için anlamlı olan şeyleri kavradığını göstermektedir.

Aktif öğrenme ezberleyiciliği önlemektedir.Araştırmacı, yaşam boyu öğrenen, eleştirel düşünceye sahip, yaratıcı ve üretken bireylerin yetişmesini sağlar.

Aktif öğrenme başarıyı, öz saygıyı, paylaşmayı, arkadaş ilikisini , olumlu yönde arttırmaktadır.Öğrenci derse hazırlıklı geldiği için bilgi sahibi olmaktadır.Merak ettiği noktaları sormaktadır.Kendini tanıma fırsatıda doğmaktadır.

Klasik öğrenmede öğretmen anlatmakta öğrenci dinlemektedir.Bunun başarısız olmasının en başlıca sebebi öğretmenin dk.da anlatma hızı 100-200 kelimedir.Öğrencinin dinleme hızı dk.da 50-100 kelimedir.Ayrıca öğrenciler dikkatlerini%70 topladıkları halde bu oran son on dakikada düşmektedir.

Anlatıma öğrenmede görsel unsurların yerleştirilmesi akılda kalıcılığı%14 ten %38 e çıkarmaktadır.Resimlerin anlatıma ilave edilmesi anlamayı üç kat arttırmaktadır.

Yaklaşık 2400 yıl evvel Konfüçyus demiştir ki"Ne duyduysam unuttum.Ne görürsem anımsarım.Ne yaparsam anlarım"Konfüçyusun bu söylemi aktif öğrenmeyi anlatmaktadır.Öğrenci derste katılım halınde olacak ve düşünmeyi bilmek zorundadır.Düşünen öğrenci soru sorabilir,i olayı irdeleyebilir.

Çocuk düşünmeyi nasıl öğrenir?Aslında çocuk okul öncesi zamanda düşünmeyi öğrenir.Düşünmeyi öğrenmek ve hayal gücünü genişletmek münkün olduğunca erken başlatılmalıdır.Çocuklarınıza düşünecek birşeyler verin, müzelere götürün.Eğer .......olsa.sorusunu çocuğunuza çok sorun.Çocuklarınızla çok şaka yapma kültürünü oluşturun.Çocuğunuz kelimelerin oyunlarını yapabilsin.

Çocuğunuza alışılmadık sorular sorun.

Çocuğunuza yazı yazmayı sevdirin.Günlük tutmasını sağlayabilirsiniz.

Çocuğunuza empati yapmayı öğretin.

uzun olan cisimler kısa olsa ne olur?sorusunun cevabını isteyin.

kısa olan cisimler uzun olsa ne olur?sorusunun cevabını isteyin.

küçük cisimler büyük olsa ne olur?sorusunun cevabını isteyin.

büyük cisimler küçük olsa ne olur?sorusunu düşünmesini isteyin.

Cisimleri ters çevirsek ne olur?sorusunu düşünmesini isteyin.

Çocuğunuzun düşünüp farklı açıdan olaylara bakabilme yeteneğini geliştirecektir, bu sorular.Klasik eğitimde anlatılan bilgiyi sorgulamadan ezberleyecektir.Aktif öğrenmede başarılı olabilmesi düşünmeyi bilmesinede bağlıdır.Burada öğretmene ve anne babaya görev düşmektedir.

Çağımız bilgiyi hamal gibi taşıyan bireyler yetiştirmek değil sorgulayan, inceleyen, neden ve niçin sorusunu sorabilen öğrenci yetiştirmektir.Bu modele şu anda aktif öğrenme modeli uymaktadır.

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..