Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '12

 
Kategori
Şiir
 

Çocukluğum -5-

Çocukluğum -5-
 

Ey benim çocukluğum

Ey terk eden ama seven sevgili gibi

Anasına muhtaç özgür masumluğum

…………..

Kırmızı çapraz kurdelenin

İğnelendiği siyah önlüğüm

Yakasız soldan düğmeli

Ucuz pıtırak yakaların ya da kolalı

Düğmelendiği yakasızlığına kara gömleğim

…………………………….

Asker hizasına çekildiğim altısında

Kara kömürlü ütünün kokusu üstünde

Boğazımı sıkan kolalı yakasını

İliklediği anamın kış sabahları

Soldan ve koldan iri kemik düğmeli

……………………………………….

Anadan ayrılığın gözyaşının düştüğü

Okumadan kurdelenmeyen sağ üst cebine

Pelik saçlı kızların yakalarının örüldüğü

Diktirdiği anamın mahalle terzisine

Sabahları üst cebine mendilimin dürüldüğü

İlk gururum, anamın bayrağı

Babamın maaşından iki karış okul önlüğü

………………………………

İlk mektebimin ilk fotoğrafında kara

Entari gibi durur kurdelesi  kırmızı

Öğretmenin cetvelinden eldeki yara

Kalpte çünkü seviyordum çişli bir kızı

…………………………

Ey benim çocukluğum

Okul önlüğüme sarılmış anılarım

Ey terk eden ama seven sevgili gibi

Bitmez daha neler neler anlatırım

Dedemin uzun askerlik anıları gibi

………………………………………….

Ey masumluğum anasına muhtaçlığım

Okuyup doktor olacak en çalışkan gibi

Simitin  gazozla lükse kaçtığı harçlığım

Babasından korkan ürkek gözler gibi

…………….

Ey sarılmış kökleriyle belleğim

Ey benim çocukluğum

Ne silebildiğim ne dönebildiğim

Beni yapan benden hakiki ruhum.

 
Toplam blog
: 38
: 237
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1977 Bursa doğumlu, Ege Üniversitesi İşletme Mezunu evli ve bir çocuk babasıyım. Sanayi köleliğin..