Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '13

 
Kategori
Deneme
 

Çocukluğum ve kitaplarım, anılarım-2-

Çocukluğum ve kitaplarım, anılarım-2-
 

Çocukluğum ve kitaplarım hayatımın güzelliği..


Hep bir yetim gibi, kitaplarımı okurdum, kitap okumanın güzelliğini bilmeyenlerin azarlamaları nedeni ile gizli gizli okurdum. Annemde gizli okurdum, kızardı bilmezdi kitap okumanın güzelliğini. Çocukluğunda 1950’lerde, okumamı vardı köylerde? Hem kız çocuğunu kim okula gönderirdi? 15 yaşına geldi mi evlendirirlerdi! Annemde 15 yaşında evlenmişti, zavallı. Nur içinde yatsın.. O zamanlar anneme kızan ben, şimdi hak veriyorum acıda olsa bu gerçek. Tüm harçlığımı kitaplara yatırırdım, aç kalırdım kitap okumaktan almaktan geri kalmazdım, gerçi yine hala öyleyim, Allah'a çok şükür. Gönül’e Allah, kitap okumayı yerleştirdi mi okumamak için her yol bulunulur, Allah’ın izni ile yardımı ile. Gönlüme taht kurdurtmuştu yüce Allah, kitap okumanın güzelliğini,  hiç kimsede, Allah’ın yardımı olduğu müddetçe de kitap okuma sevgisini, gönülde indiremez. İndiremez ve inmedi de. Heyhat ben ne kadar okumaya düşkün oldu isem çevremdekiler beni anlamaktan uzak ben derdimi onlara anlatmak dan uzak devam ediyordu, ilk okuduğum hikâye Kemalettin Tuğcunun Eskici baba eseridir, ilk okuyuşta mest oldum o anı anlatmaya kelime bulamıyorum anlatamıyorum. Bu sevgiyi her an özlüyordum özlemlerimi kitabı elime alınca saadete mutluluğa eriyordum. Okumam tüm hızı ile turbo okumam ile okumanın aşkı bana hücum etmişti Allah’ın izni ile yardımı ile.

MEHMET ALUÇ

ANKARA SİNCAN

 
Toplam blog
: 959
: 197
Kayıt tarihi
: 04.06.13
 
 

Ben Mehmet Aluç 1962 Malatya Doğumlu. Ortaokul mezunuyum. Çocukluğumda okuma hevesim Tarkan çizgi..