Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '12

 
Kategori
Deneme
 

Çocukluğumdan bugüne berberde geçen günler

Çocukluğumdan bugüne berberde geçen günler
 

berberde


Saçlarım uzamıştı. Bir kaç gündür berbere gitmeyi düşünüyordum. Ancak ya üşendim ya da yapmam gereken daha önemli bir iş çıktı. Bugün azimle berbere gitmeye karar verdim. Azim iyi bir arkadaştır. Çoğu insan hayattaki başarısını azimli olmasına bağlar.

 

 Dağınık görüntümden bir nebze uzaklaşmak istiyordum. Evden çıktım. Berber yakındı. Yaklaşık beş dakika sonra berberden içeri adımımı atarak selam verdim ve içeri geçip oturdum. Ufak bir çocuk traş oluyordu. Bekleyeceğim zaman dilimi içerisinde sehpanın üzerinde duran gazeteyi alarak okumaya başladım. Her zaman olduğu gibi iyi haberler yoktu. Bir ara gözüm traş olan küçük çocuğa takıldı. Somurtmuş, ağlamasına ramak kalmıştı. Birden çocukluğumda berbere gittiğim ve berberlerden nefret ettiğim günlerimi anımsadım.

 

Çocukluğumda babamla giderdim berbere. O zaman şuan kullanılan traş makinaları yoktu. Eski model, tabir-i caizse saçı kırpan makinalar vardı. Bu yüzden berber günleri geldiği zaman ortalıktan kaybolur ya da bilerek bir yerlerden düşerek kendimi sakatlardım. Ne kadar geç gidersem o kadar iyi olacak diye düşünürdüm. Tabi neticesinde kaçış yoktu. Babam kulaklarıma asıldığı gibi götürüyordu beni berbere, çoğu zaman. Berber koltuğuna tahta koyulduğu ve tahtanın üzerine çıktığım anda somurtmaya başlardım. Berber kafa biçme makinası ile her kırpışında saçımı çeker, canımı yakardı. İçimden küfürler ederdim, gözlerimden yaş akarken. Bu senaryo her ay aynı şekilde devam ederdi. Traşın bir an önce bitmesi için dua ederdim. Seneler geçti,25 yaşına geldim ve farkettim ki hala somurtuyorum berber koltuğuna oturduğum zaman. Ancak anlayamadığım bir şey var. Saçlarımın kesilmesi yani kısa saçlı, hatta kel olmam bile umurumda değilken neden somurtuyordum ? Çocukluğumda neden somurttum ?

Bugün saçları kesilen ufaklık neden ağladı ?

 
Toplam blog
: 4
: 1531
Kayıt tarihi
: 07.05.12
 
 

Yazmayı seviyorum. Aklımın içinden geçenleri kağıda dökmek bana ayrı bir haz verir. Araştırmayı s..