Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '08

 
Kategori
Şiir
 

Çocukluğumu getirin bana!..

Çocukluğumu getirin bana!..
 

Torunlar kendi halinde :))


Küçüktüm, bir topum vardı, yarısı lâcivert ...

Çamurdan görünmez olurdu berbat !..

Gizlenirdi dizimdeki yamalık...

Çift dikiş atmıştı terzi ''babalık...''

Ben o çamuru da çok severdim...

Terzi ''babalığı'' da özledim...

Çocukluğumu getirin bana...

Çocukken hiç bisikletim olmadı...

Kiralayıp bindiğim tekerler yamalık !..

Safi demir aksamlı; boyası kara !..

Oturağı çelikten;kadrosu kaynaklı;

Sık düşerdim dizim hâlâ yara..

Olsun varsın !..düdüğü yoktu ama,

Gırtlağım ne güne duruyordu..

Beş turu yirmibeşe...

Çocukluğum pür neşe !..

Olmayan bisikletimi verin bana...

Benim bayramlarımda şekerler vardı,

Renkli, parlak kadife kağıtlı,

Maniler çıkardı içinden...

''Sev,seni seveni;

Sevmezsen ,seni seveni

Patlatırlar enseni. ''

Atlıkarıncalara binerdi çocuklar,

Ellerinde üstü reçelli çörekler,

Kiminde renkli çubuk macunlar,

Kimi ,dudakları ,''Arap Mabel'li...''

Kimi nane şekerli...

Üzerimizde uçan kokulu balonlar...

Çaputla çevirdiğim ağaç topaçlar...

Çocukluğumu getirin bana...

Çember çevirmeyi özledim...

Bir bayram sabahı aşık olmuştum

Kırmızı pantolonlu, ağzı çikolatalı kıza,

Anneme söylemeye korkmuştum...

Büyüyünce evlenecektim onunla...

''Benim kızım paşalara layık'' derdi ninesi...

''Handanımın gerdanı paşalara layık !..''

Duydum ki bir bayram sabahı göçmüşler...

Babası '' icra katibiydi '';Tire'ye müdür olmuş...

Bu yüzden severim Tire köftesini...

Her ne kadar ''paşa çayını '' sevsem de...

''Paşa ''adına da antipatim bundandır...

İlk aşkımı getirin bana!..

O'na'' iletiler'' yazarım şimdi...

Özlerim, onunla sallandığım tahteravalliyi...

Benim bayramlarımda dedem vardı...

Önemli adamdı rahmetlik...

Şeker leblebi koyardı cebimize...

Elimize de bir kırmızı lira...

Sevdiğim, kırmızı pantolonluydu,

Cebimdeki para kırmızı...

Bayramda dam evimize asılan

Bayrağım kırmızı...

O yüzden hala çok severim ,

Kırmızı renkli şekerleri...
......

17.09.2008 -MESUT SELEK-





















 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..