Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '07

 
Kategori
Bayramlar
 

Çocukluğumun içinde saklı bayramlar

Çocukluğumun içinde saklı bayramlar
 

Çocukluğum da olmuş benim... Bayramlar gelince hatırlıyorum onu, ürkek bakışlı, çekingen çocukluğum... Şimdi karşıma oturmuş bana bakıyor, somurtgan şey ne olacak. Biraz da şımarık, başına buyruk, kendi halinde biraz da...

Karşıma geçmiş de yine aynı kırmızı elbiseli, bukleli saçlarıyla bana eski bayramlarını özlediğini söylüyor. Çocukluğunu geri istiyor. Kim istemez ki bazı anlarda çocukluğunu. Bunun olmayacak ve saçma bir şey olduğunu söylüyorum, dinlemiyor beni. Mızmızlanıp duruyor, dudak büküyor. Anlıyorum onu aslında, aradan geçen senelerle birlikte bir tatsızlık çörekleniveriyor insanın üzerine, büyümenin vermiş olduğu bir olgunluk belki de, ama insan yol bulamadığı zamanlarda çocukluğunun belki tatlı belki acı anlarına sığınıyor.

Çocukluğumun bayramlarında bir arada olmak vardı aklımda, zengin kahvaltı sofraları, bazen diğer çocuklarla oyunlar oynamalar, büyüklerin hep merak ettiğim sohbetleri...

Şimdi çocukların bunları düşündüğünü zannetmiyorum, aradan çok uzun zaman geçmese de her geçen senenin ardında uçurumlar var sanki... Anımsamak istediğim tek şey bayramlardaki çocukluğum o kadar...

Bak yine ağladı ağlayacak, annesini sokakta kaybetmiş çocuklar gibi burnu kızarmış bakıyor yüzüme. Ne yapabilirim ki, zamanı geri çeviremem, o zamanlardaki mutululuğumu bu zamana monte edemem.

Mutluluklarımızın da bir yaşı vardır. Her yaş ayrı bir mutlulukla birlikte büyür. Her yaş beni çocukluğumdan daha da uzaklaştırır. Bu şehir çocukluğumdaki bayramları özlüyor. Şehir benimle birlikte yaşlanıyor ve gelecek zamanlardan her geçen gün daha çok korkuyor.

Kırmızı elbiseli, bukle saçlı çocuk, o kız çocuğu şimdi karşımda...

Bayramlarda topladığı şekerler avuçlarında ama üzgün bir yarım kalmışlık kollarında salınıp duruyor...

Şimdi büyüdü o çocuk ama hala o bir çocuk, yüreğindeki o eski bayramlarla birlikte...

 
Toplam blog
: 69
: 720
Kayıt tarihi
: 17.10.06
 
 

Ben 1982 İstanbul doğumluyum. Selçuk Üniversitesi Süt ve Ürünleri ve Anadolu üniversitesi Çalışma Ek..