Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '09

 
Kategori
Bilim
 

ÇOK BAŞARILI ÖSS VE SBS SONUÇLARI. MEB’ NIN MÜTHİŞ BAŞARISI!!!!!!!!!

ÇOK BAŞARILI ÖSS VE SBS SONUÇLARI. MEB’ NIN MÜTHİŞ BAŞARISI!!!!!!!!!
 

Kütahya'da bir İlköğretim okulu ve öğrencileri.


Normal 0 21 false false false TR X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Gazeteler günlerdir yazıyor; binlerce öğrenci ÖSS de sıfır çekti, matematik soruları ve Fen Bilimleri sorularında hiç doğru yapamayan binlerce öğrenci var diye.

Önceki blog yazılarımda yazmıştım (ALTI DERSTEN SINIF GEÇMEK, ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEK). Bu yazılarımda da değindiğim gibi hiç önem veremedik eğitime ve sonuç ????? İşte; ÖSS ve SBS de ortaya çıktı. Binlerce sıfır çeken öğrenci. Matematik ortalaması uzun yılların altına düştü, fen bilimlerinden başarı düştükçe düştü. Eh Türkçe ve Sosyal Bilimler kör topal gidiyor. Yazık beyler yazık bu nesle, hiç mi vicdanınız sızlamıyor?

Artık bunun değişmesi gerek. Nasıl mı? Önce Milli eğitim Bakanı değişmeli, bu bakanlığın başına meslekten gelen, kara tahtaların tozunu yutmuş bir eğitimci gelmeli. Bu iş avukatlarla, mühendislerle olmaz. Önce bakan bilecek bu işi. Maliye Bakanını öğretmenden yapıyor musunuz ya da doktoru Hazine Bakanı yapıyor musunuz?

İyi öğretmen yetiştirmedikçe bu işte başarı gelmez. Her önüne geleni bu mesleğe alırsan eğitimi okul dışına taşırırsan, okulu ikinci plana itersen, öğretmene gereken değeri vermezsen olacağı budur. Öğretmenlik artık bir MESLEK olmalı. Doktor gibi, avukat gibi. Her önüne gelen öğretmen olmamalı. Öğretmenin otoritesi olmalı sınıfta ve okulda, sözü geçmeli öğretmenin. Bir başka deyişle 80 li yıllar öncesi öğretmende var olan özellik ve nitelikler tekrar kazandırılmalı öğretmene. 12 Eylül her şeyi bozduğu gibi eğitimi de bitirdi ve bozdu.

Öğretmen okulları, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek öğretmen okulları tekrar gündeme gelmeli ve o günlerdeki havasına bürünmeli. Ben öğretmen okuluna girerken “ÖĞRETMEN OLACAĞIM” diye girdim ve yıllarca tüm yatılı arkadaşlarımla birlikte aynı havayı soludum. Yine öyle olmalı. Artık bu okullar YÖK bünyesinden çıkartılıp, tekrar MEB bünyesine alınmalı ama yeni ve modern biçimiyle.

Çok iyi seçilmeli Öğretmen Lisesine alınan öğrenciler, sadece yazılı sınavla değil mülakattan da geçmeli aday. Hiçbir kusuru olmamalı, çok zeki olmalı, çocuk sevgisi olmalı. Tüm bunları araştırarak öğrenci alınmalı bu okula. Bu okul öğrencileri yatay geçişle en az 6 yıllık bir yüksek öğrenime geçmeli öğretmen olabilmek için. Çok iyi donanmış öğretmen çıkmalı bu okullardan, günümüzdeki gibi hiçbir şey olmazsam öğretmen olurum diyenler gibi değil. Öğretmen olmalı, çocuk bakıcısı değil..!!!???

Sayın yetkililere sesleniyorum, bir an evvel önlemlerinizi alın, kayboluyor nesillerimiz. Kayboluyor değerlerimiz, ülkemiz gerilere gidecek böyle giderse.

Bununla bitiyor mu her şey? diyeceksiniz. Elbette hayır. Eğitimde çok çok köklü reformlara ihtiyaç var. Her yönüyle yenilenmeli eğitim sistemimiz. Kendimize özgü bir sistem geliştirilmeli, var olan sistem atılmalı ve 80 yıllar öncesindeki sistem daha modernize edilerek hayata geçirilmeli bir an evvel.

 
Toplam blog
: 22
: 3684
Kayıt tarihi
: 23.04.07
 
 

Emekli öğretmenim. Kütahya ili Tavşanlı ilçesinde yaşıyorum. Hayatı ve insanları seviyorum. İnsanlar..