Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Çok Meraklıyız

Siyaseti takip ederim. Ama Sosyal Medyada belirli dönemler dışında fazla Siyasi tartışmalara girmem. Nedir bu dönemler kritik Seçimler 15 Temmuz gibi. Onun dışında genellikle engelliler sorunları temel haklar farkındalık ve benzeri konularda yazarım.

En son Seçimde Siyasi tartışmalara girmiştim. Epey yazıştık. Cemil Meriç’in değimiyle ideolojiler idraklerimize giydirilmiş deli gömlekleridir demiş gerçekten öyle üzülerek şunu gördüm ki toplum olarak kül eşelemeyi ve Siyaset tartışmalarını çok seviyoruz. Asıl üzüldüğüm. Ben kendi çapımda bazı hak mücadeleleri yürüttüm. Kendi çapımda özelikle diyorum. Ciddi anlamda başta kendi arkadaşlarım olmak üzere destek görmedim. Ama şurada Siyasi bir tartışma başlatsam çoğu kişi bu tartışmaya dâhil olur. Hâlbuki biz engellilik meselesini temel insan hakları sorunu olarak görmeliyiz. Ve ihlalleri raporlayıp baskı gurubu oluşturmalıyız.Yerel yönetimler ve merkezi idareye taleplerimizi güçlü ve kararlı bir şekilde iletmeliyiz.

Evet, hepimiz farklı Siyasi görüşlere sahibiz ve olmalıyız.Okumak sorgulamak gelişen değişen Dünyada Ülke Siyasetini takip etmek ve söyleyecek sözü olmak takdirle karşılanır. Ama gündelik hayatta temel haklarımızı da savunarak birbirimize saygılı toplumsal hayatı sağlamamız gerekir. Kaldırım işgalleri kul hakkıdır ve ben özellikle Diyanetin bu konuları bu bağlamda değerlendirmesini istiyorum.

Yönetim sistemi yeni döneme girdi. Engellilerde bu dönemde artık mazeretler değil kesin ve kalıcı çözümler bekliyor. Yeni dönem istihdamı artırmalı engelli maaşlarına yeni çözümler getirmeli. Mesleki Eğitim ve İşkur yeniden yapılanmalı. Engellilik tazminatı olmalı. Bakım sigortası acilen düzenlenmeli. Görmeyenlerin Beyaz bastonuna ödenen Yirmi İki Lira yükseltilmeli. Engellilerin Eğitim Sosyal hayata katılım İstihdam ve tüm sorunları yeni sistemin getirdiği imkânlara göre yeniden tartışılarak hayatımızı kolaylaştıracak şekilde ete kemiğe bürünmeli.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..