Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Çok şey yapmak istemek ama hiç bir şey yapamamak

Çok şey yapmak istemek ama hiç bir şey yapamamak
 

www.kadiniz.com


Merhaba
Sizin de zaman zaman başınıza geliyor mu bilemiyorum ama ben bunu şu aralar sıkça yaşıyorum. Düşünceler ve yapmak istediğim projeler beynimde jet hızıyla geçiyor. Bunlar iş ve özel hayatımla ilgili gerçekleştirmek istediğim projeler. Fakat bir türlü birinden başlayamıyorum. Ya da başlarsam bile bir süre sonra yarım kalıyor. Daha sonra yarım kalan projeye dönmekte zorlanıyorum. Mesela geçenlerde bir sürü kitap aldım. Kitap okumayı çok seviyorum. Önce birini aldım okumaya başladım. Ertesi gün diğeri de ilginç geldi onu da okumaya başladım. Sonra biri daha... Sonra kafam çok karışıyor. Düşüncelerimin hangisi ele alacağımı şaşırmış durumdayım. Bu düşünceler o kadar çok ve hızlılar ki. Bazen yakalayamıyorum. Fakat bu durum bende yorgunluk ve unutkanlık yapmaya başladı. Beynimde bir sürü proje var fakat elde var sıfır.

Bunun çözümü için (az çok psikoloji okuyan biri olarak) işleri sıraya koymaya va yazmaya karar verdim. Günlük olarak yapacaklarımı yazmaya başladım. Ama günlük olarak yapacağım işler 10 madde ise ben 5'ini yapıyorum. Bu sefer yapamadıklarım için üzülüyorum. Günlük olarak yapacağım işlerin sayısını azaltmam daha doğru olacak heralde. Sonra yavaş yavaş arttırırım.

Bir sürü şey yapmak isterken hiç bir şey yapamamak gerçekten insanın sinirlerini bozan bir durum. Önce biraz sakin olmak ve yavaşlamak gerekiyor. Sonra bir işi bitirmek daha sonra diğerine geçmek gerekiyor. Neyi yapmam gerektiğini gayet iyi biliyorum da nasıl yapacağımı bilemiyorum.

Şehir hayatı, iş hayatındaki rekabet insanı bu noktaya getiriyor. Sürekli plan yap, saate bak, onunla görüş bununla görüş, otobüse yetiş, ev ile ilgilen, aniden çıkan problemleri çözmeye çalış, ilişkilerde yaşanan problemleri hallet vs...

İnsanı çalışmaktan çok düşünceler ve tamamlanmamış işler yoruyor. Bu bir gerçek. Yoksa beynimiz sürekli çalışıyor. Gece gündüz. Hiç durmuyor ki. Biz uyuduğumuzda dinlendiğimizi sanıyoruz ama beynimiz dur durak bilmeden yaşadığımız sürece çalışıyor.

Eğer başarabilirsem biraz sakin olmaya ve ağırdan almaya ve tek bir işe yoğunlaşmaya çalışacağım. Tabii başarabilirsem..:)

Hoşçakalın

 
Toplam blog
: 13
: 10116
Kayıt tarihi
: 07.10.06
 
 

32 yaşındayım. İzmir'de oturuyorum. Rehber öğretmenim. Mesleğimi ve öğrencilerimi çok seviyorum. İzm..