Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Colin Obama mı, Obama Kazım mı?

Colin Obama mı, Obama Kazım mı?
 

'Maksat muhabbet' türünden 'bayramlık' yazı


Olsun...

Ben yine de yazıyorum.

Seçildi diye düğünler bayramlar yaptık, kurbanlar adadık ve de kestik.

'Akrabamız' diyenler bile oldu.

Acaba 'benim neyim olabilir?' diye düşünenler araştıranlar oldu.

(Ben de dahil)

Sonuç ne mi çıktı?

İşte:

ABD'nin Obama'sının babası siyah, Müslüman kökenli ailelerden gelen fakat
fazla dindar olmayan kişiydi. Annesi ise beyaz bir kadındı. Kendisiyle aynı adı taşıyan babası Siaya Bölgesi'ndekiNyang'oma Kogelo yerleşim yerinde doğmuş ve büyümüştü.

Annesi Ann Durham ise Kansas eyaletinin Wichita kentindendi.

United Church of Christ mezhebine üye ve Protestan Hristiyan olan Obama 15 yaşındayken lise öğrencisiydi.

Oysa bizim Colin Kazım öyle miydi, ona da böyle yapılmış mıydı?

Hayır.

Gelişine ne davullar, ne de zurnalar çalındı, ne de kurbanlar kesildi.

Kuru kuru geldi çocuk.

Bir kişi de çıkıp 'akrabamız olabilir mi?' demedi. (Fenerliler dahil)

Peki kimdi Kazım?

İşte:

Babası Karayip Denizi'nin doğusunda, iki adadan oluşan 1800'li yıllarda kölelik sisteminin tamamıyla kaldırılmasından sonra bağımsız olan Antigua ve Barbuda kökenli.

Annesi ise Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nden ve Müslümandır.

Kazım ise İngiltere'de doğmuştur.

Profesyonel futbol kariyeri 15 yaşındayken olağanüstü performansla başlamıştı.

Obama ile Colin Kâzım-Richards 'ne alaka' diyeceksiniz.

Valla, ben de bilmiyorum.

Aklıma takılan; elalemin Obama'sına ülkemizde gösterilen ilgiyle,

Kazım'ımıza yapılan haksızlık.

Yok yok, biraz da, 'Maksat muhabbet' türünden 'bayramlık' yazıydı amacım.

Herkese tekrar iyi bayramlar.

 
Toplam blog
: 660
: 862
Kayıt tarihi
: 15.04.08
 
 

Atatürk, cumhuriyet ve Türkçe sevdalısıyım. Hayatımda hiçbir konu veya olay karşısında 'keşke' de..