Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çölleşiyoruz

Çölleşiyoruz
 

Bugün çok soğuk bir gün ve hayret soğuğu özlemişim. Üşümeyi, karı, soğuğu özleyeceğim aklıma hiç gelirmiydi ama oluyor işte. Üşüye üşüye ülkemizi ve insanları düşünüyorum: İnsanlar önce yok ediyor sonra tekrar inşa etmeye çalışıyor, aslında bu da birşey, ya hiç inşa etmeselerdi? Yıktıklarıyla bıraksalardı, zannediyorum o zaman soyumuz çoktan biterdi.

Geçenlerde bir belgesel izledim. Bu belgeselde Afrikada Serengeti'de bir ırmakta yaşayan timsahlar konu ediliyordu. Gerçekten harika bir belgeseldi. Burada birde timsahların nasıl günümüze kadar hayatta kaldıklarıda anlatılyordu. Enteresan ama Timsahların bu güne kadar var olmasında en büyük pay insanoğlunun. Zira korumaya alınıyorlar ve insan oğlu sayesinte o bölgede yaşayan dünyanın en büyük timsahları gelecek yüzyıllarda da varlıklarını sürdürecekler. Ama insan oğlu kendisi sürdürebilecek mi? Mesela Türkiye'de Antartikanın erimesi aç insanı kaygıya sevk ediyor.

Bunları düşünürken bir anda ülkemiz aklıma geliyor. Buralarda bu konular düşünülmez diyorum. Derdimiz günümüz Cumhurbaşkanının kim olacağı. Kim olsa ne olur, laik olsak ne olur, anti laik olsak ne olur? Deniz seviyesi 60 metre yükseldiğinde ülkemizde nasıl bir değişim olacağını kim biliyor ve bu değişim sürecinde yaşanan felaketlerde kaç insanı kaybedeceğimizle kimse ilgilenmiyor mu? Evet ne yazık ki ilgilenmiyoruz. Neden bilemiyorum ama ilgilenmiyoruz. Özgürlüğün, demokrasinin bizde kazanılmışlık yerine verilmişlikten mütevelllit bir netice midir bu bilemiyorum? Bence öyledir de.

80 li yıllar ve önceleri geliyor aklıma. Bizler demokrasi için mücadele etmedik, daha çok ideoliji için mücadele ettik. Aslından birilerinin oyuncağı olmaktan öteye geçemedik işte onun için bu gün ülkemizde çölleşme ile kimse ilgilenmiyor. Nükleer enerjiye karşıyız diyor fakat gelecek yüz yılın en temiz ve olmazsa olmaz enerjisinin nükleer enerji olduğunu kavrayamıyor olmamızdan dolayı ilgilenmedik ve ilgilenmeyiz.

Konya Ovası çöl olacakmış diye okuduğumda gerçekten korktum ve bir grup arkadaşla otururken bu konuyu açtım. Bana kapitalizmin hep korkular doğurduğunu hiç birşey olmayacağını söyediler. Bu bilimsel değildi tabi ama zaten bilimle kimse ilgilenmiyor ki.

Dünyadan Türkiye'ye gelmek can sıkıcı olabilir ama burası bizim ülkemiz evet ama neden bu kadar bulutlu geçmek zorunda her konu. Aman neyse aslında belgesel kültürümüzün gelişmemesi de bizim ne kadar sığ yaşadığımızı gösteriyor. Çevre ile ilgilenmiyoruz, felaketlere çare aramıyoruz.

Ülkemizde mesela kıyamet çölleşme ile ilgili değilidir, kıyamet bir kişinin cumhurbaşkanı seçilmesi ile ilgilidir. Buralarda zıt bir ideolojiden bir kişi Cumhurbaşkanı ya da Başbakan seçilirse kıyametin kopacağı zannedilir. Oysa kıyamet çölleşme ile geliyor ve doğa kimin yönetimde olduğuna bakmıyor. Ülkemizde konuları düşünürken hep kafam karışıyor bir anda acaba diyorum bu konularda kafa yoran kimse neden yok?

Benim sevincimi kimse bozamaz Konya ya bu gün kar yağıyor. Umarım kar biraz daha devam ederde

 
Toplam blog
: 13
: 516
Kayıt tarihi
: 21.11.06
 
 

Ben bir özel şirkette Basın Halkla İlişkiler Müdürü olarak görev yapıyorum. İktisat ve Turizm okudum..