Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '08

 
Kategori
Anılar
 

Çomakdağ

Merhabalar,

Uzun zamandır milliyet blog yazarları arasında yer almak istiyordum. Ama yoğunluktan ve belki de ihmalden dolayı bugüne kadar fırsat olmadı. nasıl ulaşacağım konusunda da bilgi sahibi değildim.

Kısaca kendimi tanıtmıştım profilimde. Halk bilim uzmanıyım. On seneyi aşkın bir süredir ülkemizi geziyorum. El sanatları ve geleneksel giyim-kuşam uzmanlık alanım. Ancak eğitimiz içerisinde halk edebiyatı, gramer, din-maji, etnoloji gibi karma bir yapı olunca geleneksel kültürün tüm alanlarında çalışma zorunluluğu doğdu. Kurumda az sayıda araştırmacı da olunca. Bu durum kaçınılmazdı.

En son uzun soluklu bir çalışma olan Geleneksel Giysili Bez Bebek Yapım projesinin sorumlusu olarak projeyi tatamladık. Köy kadınlarıyla yürüttüğümüz çalışma başarıyla tamamlandı. Şimdi atıl iş gücü olarak nitelendiren 29 kadınımız üreterek kendi bütçelerine katkı sağlamaktalar.

Boş zaman kavramı oluşturmak istemediğim için hobilerimi geliştirme yoluna gittim. Geleneksel giysili bebek yapımı ve takı tasarımı ilgi alanlarımın başında. Üfleme cam yapımı da beni büyüleyen el sanatlarımızdan birisi.

Fotoğraf çekimlerinin de insana farklı bir bakış kazandırdığına eminim. Ve çok keyifli bir uğraş olduğuna da.

Son olarak da doğa yürüyüşleri ve meditasyon ilgi alanlarım içerinde. Ama itiraf edeyimki son dönemlerde tüm bunların üstüne çıkan bir ilgi alanım var ki söyleyince eminim aynı durumda olduğumuz herkesin yüzü tebessümle aydınlanacak. Evet bazı arkadaşların tahmin ettiği gibi bebek bekliyorum. Dilerim sağlıkla sıhhatle hepimiz bebeğimizi kucağımıza alırız.

Bitirmeden belirtmek istedim. Yaptığımız araştırmaları makale haline getirmekte işimizin bi aşaması. Tabii bu yazma zevkinide geliştirdi. Bunun yanı sıra Muğla'da yerel bir gazetede köşe yazarlığı yaparak bu zevki yaşıyorum.

Bundan sonraki yazılarda sizi, bizi ilgilendiren sosyo kültürel yapımıza ait, günlük yaşamımıza yön veren konularda görüş alışverişinde bulunmak isterim. Sevgilerimle..

 
Toplam blog
: 3
: 529
Kayıt tarihi
: 23.01.08
 
 

Halk bilim uzmanıyım. Kültür ve turizm bakanlığında folklor araştırmacı olarak çalışıyorum. Halk kül..