Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '18

 
Kategori
Eğitim
 

Comenius Yemini ve Öğretmenler Günü

Comenius Yemini ve Öğretmenler Günü
 

Finlandiya’da öğretmenler de doktorlar gibi etik yemini ediyorlar.

Eğitimde dünyanın en iyi ülkeleri arasında yer alan Finlandiya, bir adım daha illeri giderek yeni mezun olan öğretmenlere "öğretmenlik etik yemini" ettiriyor. Bu uygulamaya geçen yıl başlandı.

Comenius yemini yapan öğretmen, öğrenciler arasında adil ve eşit davranmaya, hiçbir öğrenciye kendi siyasi görüşünü dikte etmemeye, öğrencilerin özel hayatına ve dokunulmazlığına saygı duymaya bağlı kalacağına yemin ediyor. Adını dünyaca ünlü eğitmen Johan Comenius'tan alan Comenius yemininin tıpkı doktorların Hipokrat yemininde olduğu gibi, öğretmenlerin de mesleki etik anlayışını geliştireceği düşünülüyor.

Esasında öğretmenlik ya da doktorluk meslekleri öyle yeminle falan yapılacak işler değil. Gönülden severek isteyerek mesleğe adım atmak esas olan. İnanmadığın halde yapamayacağın halde yemin edip mesleğe başlamışsın kime faydası var.. Doktorun hastasına öğretmenin öğrencisine yüreği yakın olmalı. Aksi halde her ikisinin de insanı hayattan soğutması mümkün. Çoğu insan tanıyorum öğretmenlerini çok sevdikleri ve unutamadıkları için bu mesleğe adım atmışlar. Onlar da istemişler ki başka çocukların hayatlarına dokunabilsinler, yaşamları için birer rehber olabilsinler..

Bu arada Finlandiya eğitim sistemi üzerine çok fazla kaynak var. Bu konuda Gregory Petrov tarafından kaleme alınan ve Atatürk zamanında dilimize çevrilen "Beyaz Zambaklar Ülkesinde" adlı eserin okunmasını tavsiye ederim. Güncel bir kaynak olması açısından Cansen Mavituna'nın çevirdiği Pasi Sahlberg'in “Eğitimde Finlandiya Modeli” adlı kitaba da göz atabilirsiniz. Bu kitapta Özgür Bolat ve Üstün Ergüder hocaların da katkıları yer alıyor.

Bu arada Köy Enstütüleri konusuna da entelektüel anlamda vakit ayrılmasını öneriyorum. Bu konuda gerek Youtube'da gerek webde yayınlanan akademik çalışmalarda pek çok video belgesel ve okuma parçaları yer alıyor. Bu vesileyle köy enstitülerinde Comenius yemini etmeksizin zor şartlarda görev yapmış öğretmenlerimizi hürmetle anmayı ve görevlerine devam eden öğretmenlerimizin bu özel gününü kutlamayı bir borç biliyorum. #İyikiöğretmensiniz..

 

 
Toplam blog
: 57
: 176
Kayıt tarihi
: 25.09.18
 
 

2016 yılında bir devlet anaokulunda "Shared Melodies", (Paylaşılan Melodiler) adıyla bir eTwinnin..