Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '08

 
Kategori
Mesleki Eğitim
 

Commenius- Avrupa eğitim ve gençlik proğramları

Commenius- Avrupa eğitim ve gençlik proğramları
 

AVRUPA EĞİTİM ve GENÇLİK PROĞRAMLARI


Türkiye, Avrupa'nın en büyük 2. nüfusuna sahip ülke olarak Avrupa Birliği Eğitim Ve Gençlik Proğramlarında hak ettiği yere gelmek için durmadan çalışıyor. Katılımcı çocuklarımız proje üretmenin mutluluğunu yaşıyor.

Ülkemiz insanı, proğramların başlamasının henüz 4. yılında pek çok Avrupa Birliği Üyesini geride bırakarak üye olan 31 ülke arasında en üst basamaklara tırmanmayı başarmıştır.

Tahsisi edilen ödenekler göz önüne alındığında, en büyük bütçeye sahip 4. ülke durumuna yükselmiştir.7 yılı kapsayacak 3. dönemde gençliğimizin ve kurumlarımızın istifadesine sunulacak toplam bütçe 559 milyon Avro seviyesine ulaşacaktır.(AB, EGPM Başkanlığı )
.........

İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Commenius-Avrupa Gençlik Proğramı Seminerinden edindiğim bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum.

Sadece öğrencileri, öğretmenleri değil ;tüm kurum ve kuruluşlarımızı da kapsayan bu değerli projelerin katılımcı yelpazesinin gelişmesi ülkemiz için oldukça yararlı olacaktır.

AB Uyum Çalışmaları kapsamında yürütülen bu proje çalışmalarında , Isparta Anadolu Lisesinden, Ankara Talip Yener İlköğretimokuluna kadar birçok okulumuzun projeleriyle Avrupa entegrasyonuna girdiklerini öğrendim.

Adana TÜBİTAK ÜSAM ile 9 Eylül Üniversitesinin değişik birimlerinin ve öğrencilerinin başarı öykülerini okudum.

Avrupa'da gelişen ve tüm Dünya insanlarını kucaklayan bu projelerin mimarı olan, Comenius'u tanıtmak istiyorum.
..................

Jan Amos Comenius (Çekçe: Jan Amos Komensky; Almanca: Johann Amos Comenius; Latince: Iohannes Comenius) (28 Mart, 1592 – 15 Kasım, 1670) Çek öğretmen, bilim adamı, eğitimci ve yazardır.

Brethren Birliği/Moravya piskoposu, dini mülteci, ve evrensel eğitimin ilk savunucularındır, Didactica Magna kitabında bunun kavramı açıklanmıştır.

Cominius ulusların öğretmeni olarak bilinmektedir.

Jan Amos Komensky, 28 Mart 1592 Moravya'da (şu anda Çek Cumhuriyeti) doğmuştur. Almanya'da Heidelberg Üniversitesi'nde eğitim görmüş ve papaz (pastör) ve okul müdürü olmuştur.

30 yıllık Savaş Polonya'ya göç etmesini zorunlu kılmıştır. Polonya'da iken Polonya'nın eğitim sisteminin reformu için kitaplar yazmıştır. Bu kitaplar sayesinde ünlü olup, okul sistemlerinin reformunu yapmak üzere İngiltere, İsveç ve Macaristan'ı ziyaret etmiştir.

En çok öğretim teknikleri konusunda katkılarından dolayı tanınmıştır. Comenius tüm çocukların, sosyo-ekonomik durum ve cinsiyet gözetmeksizin, okula gitmelerini ve yaşadıkları medeniyeti anlamaları;kabul etmeleri için aynı eğitimi görmelerinin gerektiğine inanmıştır.

AB, Proğramının ilkeleri :


Hedef Kitle:

    Ortaöğretim aşamasının son yıllarında olan öğrenciler, Üye ülkelerdeki okullar, Bu okullarda çalışan öğretmenler ve diğer görevliler , Birlikler, kar amacı gütmeyen örgütler, hükümete bağlı çalışmayan kurumlar ve okul eğitimi içinde yer alan bu kuruluşların benzerleri Yerel, bölgesel ve ulusal eğitim hizmetlerinin düzenlenmesinde ve sunulmasında sorumlu kişiler ve kurumlar. Yaşam boyu öğrenme ile ilgilenen araştırma merkezleri Yüksek öğretim enstitüleri Danışmanlık, rehberlik ve bilgi sağlayan kurumlar



COMENIUS PROGRAMININ AMAÇLARI :

Eğitimde Kalitenin Artırılması ve Avrupa Boyutunun Güçlendirilmesi İçin:

Okullar ve öğretmen yetiştiren kurumlar arasında uluslararası işbirliği ve değişimi teşvik eder,

Pedagojik metodlar ve materyaller geliştirmeyi teşvik eder,

Okulların idaresine yönelik güzel çalışmaların ve yeniliklerin uluslararası boyutta yaygınlaştırılmasını destekler,

Eğitimde dışlanma ve okulda başarısızlıkla mücadelede, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin entegrasronu ve eğitimin bütün sektörlerinde fırsat eşitliğini teşvik eden yöntemler geliştirir ve bunları yaygınlaştırır,

Okul eğitiminde ve okul eğitiminde görev yapan personelin eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BIT) kullanımını teşvik eder.

Avrupa Dillerinin Öğretiminin Yaygınlaştırılması İçin:

Yabancı dil olarak Avrupa dillerinin öğretiminde kaliteyi artırmak,

Dil öğretmenlerinin pedagojik yeteneklerini geliştirmek,

Az kullanılan ve öğretilen dillerin öğretmenlerinin dil yeteneklerini geliştirmek,

Öğretilen yabancı dil çeşitliliğini artırmak,

Bütün öğretmen ve öğrencilerin konuşabildikleri yabancı dil sayısını artırmak ve konuşma düzeylerini yükseltmek, için tasarlanmış uluslararası önlemler yardımıyla Avrupa'da okul eğitiminde dil öğreniminin teşvikine katkıda bulunur.

Kültürlerarası Diyalog Sağlanması İçin:

Değişik kültürlere yönelik farkındalığın geliştirilmesini teşvik etmek,

Okul eğitimi sektöründe kültürler arası eğitim girişimlerini geliştirmek,

Kültürler arası eğitim alanında öğretmenlerin yeteneklerini geliştirmek,

Irkçılık ve yabancı korkusuyla/düşmanlığıyla mücadeleyi desteklemek; için tasarlanmış uluslararası faaliyetler yardımıyla Avrupa'daki okul eğitiminde kültürler arası farkındalığın teşvikine katkıda bulunur.


Öğrenciler ve eğitim personeli arasında, Avrupa kültürleri ve dillerinin çeşitliliği ve bu çeşitliliğinin değeri konusunda bilgi ve anlayış geliştirmek.Öğrencilere kişisel gelişimleri, gelecekte iş bulmaları ve
aktif Avrupa vatandaşlığı için gerekli temel yaşam becerilerini ve yeterliliklerini edinmeleri konusunda yardımcı olmak.

COMENIUS PROGRAMININ Uygulama Hedefleri:

Üye ülkelerde öğrencileri ve eğitim personelini kapsayan hareketliliklerin kalitesini ve hacmini artırmak .

Program süresince ortak eğitim faaliyetlerinde en az 3 milyon öğrencinin kapsanabilmesi için farklı üye ülkelerdeki okullar arasında ortaklıkların kalitesini geliştirmek ve hacmini artırmak.

Modern yabancı dillerin öğrenimini teşvik etmek.

Hayat Boyu öğrenmede yenilikçi BİT (Bilgi İletişim Teknolojileri) tabanlı içeriğin,
hizmetlerin, pedagojilerin ve uygulamaların geliştirilmesini desteklemek.

Öğretmen eğitiminde kalite ve Avrupa boyutunu geliştirmek.

Pedagojik yaklaşımlarda ve okul yönetiminde gelişmeleri desteklemek.

COMENIUS PROGRAMINDAN KİMLER YARARLANABİLİR ?

Lise eğitiminin sonuna kadar okul eğitimindeki öğrenciler.
Üye ülkelerce belirlenen okullar.

Bu okullardaki öğretmenler ve diğer kategorilerdeki personel.

Birlikler, kar amacı gütmeyen organizasyonlar, Sivil Toplum Kuruluşları ve okul eğitiminde yer alanların temsilcileri Yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde eğitimin organizasyonu ve gerçekleştirilmesinden sorumlu kişi ve organlar.

Hayat boyu öğrenme konuları ile ilgili araştırma merkezleri ve organları ;Yükseköğretim kurumları.
..................

YENİ PROJELER ÜRETMEK VE DÜNYA İNSANIYLA PAYLAŞMAK ;ÇOCUKLARIMIZDAKİ IŞIĞI GÖSTERMEK İÇİN...

ÜLKEMİZİN AYDINLANMASI ;ELİMİZDEKİ MUMUN DİĞER MUMLARI DA YAKMASI DİLEKLERİMLE...(MESUT SELEK)


''BİR İNSANIN İÇİNDEKİ IŞIĞI ÖLDÜRMESİ; KARANLIĞI DAĞITMASINDAN DAHA KOLAYDIR.''(Ricardo)
................

Avrupa-Akdeniz Gençlik Proğramı kapsamında proje başvurusunda bulunmak isteyenler aşağıdaki WEB sitelerinden faydalanabilirler:

1. http://turkey.euromedyouth.net/

2.www.cfcu.gov.tr

3.www.deltur.cec.eu.int


*Kaynak Bilgi: İZMİR İl Milli Eğitim Müdürlüğü, PROJELER BÖLÜMÜ.

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..