Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '07

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Çöp şiş, Ortaklar ve Somuncu Baba

Çöp şiş, Ortaklar ve Somuncu Baba
 

Orgazmik lezzet. <ı>Bu ülke topraklarında tadılabilecek en önemli orgazmik lezzetlerden biridir, bu, çöp şiş denilen hadise diyordu, üstatlardan biri. Pazar akşamı, Aydın-Ortaklar ’daki meşhur Somuncu Baba ‘nın mekanında, çöp şişleri mideye indirenlerin; gözleri yarı kapalı, suratları mutlu, alelacele sigaraya sarılmalarının bir nedeni de, sanıyorum bu gerçek olsa gerek.


Bayram tatili öncesinde yazmış olduğum son yazıma*, Sevgili Mine Hanım, çok değerli bir yorumla katkıda bulunmuş, ifadelerinin sonunda bayramımı kutlamış, iyi tatiller dilemiş ve “<ı>yediğiniz-içtiğiniz sizin olsun, döndüğünüzde gezip-gördüklerinizi anlatın” temennisi ile paylaşımını sonlandırmıştı.


Bendeniz gibi, naçizane gurmelik tarafı ağır basan bir dostunuz olarak ve de Mine Hanımefendi’nin hoşgörü ve affına sığınarak; hem sondan, hem de yiyip-içtiklerimden başlayacağım efendim.


Çöp şiş
in, bildiğimiz ve neredeyse her kebapçıda bulabileceğimiz kuzu şişten farkı; öncelikle etlerin, bırakınız kuşbaşı doğranmış olmasını, minik bir kuş gagasına sığacak küçüklükte hazırlanarak, bazı yörelerde “kargı” da denilen, küçük çöplere geçirilmek suretiyle pişiriliyor olmasıdır. Her çöpte, bu küçüklükte doğranmış dört-beş parça yağsız ve en dipte de bir küçük parça tam yağlı et ya da kuyruk yağı parçası bulunur.


Bu çöp şişin, İzmir ’deki tartışmasız otoritesi, en alasını yiyebileceğiniz mekan, ikinci Kordon ’da bulunan, “Topçu‘nun Yeri” dir. Ama konuya tam bu noktada koca bir mim çekmek gerekirse hemen ardından Ortaklar mevzuuna dalmak lazım gelir.


Çöp şişin, bu topraklardaki başkenti, Kabe ‘si, mukaddes mekanı; Aydın iline bağlı Germencik ilçesinin Ortaklar kasabasıdır.


Ben de pazar akşamı, Dalaman ‘dan İzmir ‘e dönerken, o koskoca İzmir-Aydın otobanında seyir halinde olmama rağmen, Germencik-Söke ayrımında burnuma çarpan(!) mis gibi çöp şiş kokularının davetkar çağrılarına karşı duramayıp “yoldan çıktım” ve Ortaklar istikametine saptım.


İzmir-Aydın-Söke-Kuşadası-Milas-Bodrum-Germencik yollarının tam kavşak noktasında bulunan on civarındaki çöp şiş lokantasından, daha önceden geldiğim ve bildiğim Somuncu Baba ‘nın mekanının önüne park ettim arabamı.


Yaklaşık bir ay önce, hemen bitişiklerindeki “Cavit ‘in Yeri” adlı lokantayı da bünyelerine dahil etmişler. Tıklım tıkış dolu olan kapalı salonlarına, beni buyur ettiler. Ve kısa süre sonra, aslen Akşehir ‘li olduğunu öğrendiğim Somuncu Baba ‘nın gastronomik şöleni başladı...


El yakacak derecede sıcak ve incecik iki büyük lavaş ekmeği ile birlikte tereyağı geldi önce. Biz bıçaklarımızın ucundaki, mis gibi kokan hakiki tereyağlarımızı, sıcak lavaşın içinde eritip, damak bayramı yaptırırken kendimize, ardından yiyeceğimiz lezzet darbelerinin elbette ki farkındaydık.


Bir koca tabak dolusu çöp şiş, tereyağı faslı bitmeden sofrada arz-ı endam etti. Odun kömürü közünün muhteşem rayihalarına tazecik etlerin karşı konulmaz kokusu karışmaktaydı. Tam o harikulade lezzetin üzerine kekik-kimyon ve karabiber ilave ederken biz, bir koca tabak dolusu da yine odun kömürü közünde pişmiş kuru soğan dilimleri ve kurutulmuş süs biberleri teşrif etti.


Manzara inanılmaz ve tabi ki de dayanılmazdı. Bir sürahi hakiki ve yağlı ayran ve bir şişe de acılı Adana şalgamı geldi masaya, içecek olarak. Salatanın içindeki mis gibi zeytinyağı kokusu, “<ı>Ege’desin, bu muhteşem topraklardasın, hadi hemen şükret yaratana” der gibiydi.


Biz sipariş etmedik ama diğer masalarda, lokantanın kendi imalatı olan sucuklara da oldukça rağbet vardı. Kömürde sucuk şiş alternatifini ben nasıl pas geçtim, hala inanamıyorum kendime. En kısa sürede tekrar gitmek için oralara, bir sebep yarattım kendime sanıyorum.


Bu arada, konuyla ilgisi olmayan ancak mekanla ilgili enteresan bir bilgiyi de paylaşmak istemekteyim. Söz konusu olan Ortaklar kasabası, bu toprakların yetiştirdiği ilk komünist ve sosyalistlerden olan ve bu özelliği ile sembolleşmiş bir isim durumundaki, ünlü Şeyh Bedrettin, Börklüce ve müritleri tarafından kurulmuştur. Şeyh Bedrettin komününe “Ortaklar” adı verilmesi de oldukça manidardır.


Çöp şiş yemek için; İzmir ‘deyseniz Topçu ‘dan, Ortaklar civarındaysanız Somuncu ‘dan şaşmayın derim.


Afiyet ve sağlıkla efendim.


* http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=81776

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..