Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '13

 
Kategori
Söyleşi
 

Çorum Hitit Üniversitesi Aktif Yaşam kulübü Başkanı Semih Kızıldağ ile...

Çorum Hitit Üniversitesi Aktif Yaşam kulübü Başkanı Semih Kızıldağ ile...
 

semih Kızıldağ


ÇORUM HİTİT ÜNİVERSİTESİ  AKTİF YAŞAM KULÜBÜ BAŞKANI SEMİH KIZILDAĞ “ BU KULÜPLE İNSAN OLDUĞUMU  VE HER İNSANIN BAŞKALARININ DESTEĞİNE İHTİYACI OLABİLECEĞİNİ ÖĞRETTİ”

 SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz ?

SEMİH KIZLDAĞ- İstanbul’da yaşıyorum.  Aslen Trabzon’ luyum. Hitit Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi son sınıf öğrencisiyim. 2 Senedir Hitit Üniversitesi Aktif Yaşam Kulübü Yönetim Kurulu başkanlığı’nı yapmaktayım. Ayrıca BeyazAy Derneği Çorum Şubesi Yönetim Kurulu üyesiyim. İstanbul Gaziosmanpaşa Plevne Lisesi mezunuyum.Daha sonra Anadolu Üniversitesi Maliye Bölümü’nü 3.Sınıfa kadar okudum ve bıraktım. şimdide Hitit Üniversitesi ‘’nden bu sene mezun oluyorum inşallah.

SORU- Neden çorum? Neden siyaset bilimi? B okulu  yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

SEMİH KIZILDAĞ- Çorum benim tercihlerim arasında 7. Sıradaydı açıkçası. O sene aldığım puanla İstanbul’a daha yakın veya daha çok tanına yerler tutuyordu  Lakin yanlış hatırlamıyorsam sadece 8 üniversitede Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü vardı, Diğerlerinde Kamu Yönetimi olarak geçiyordu. Ben kendimi bildim bileli babam Siyasetin içinde ve evde sık sık akrabalar biraraya geldiğinde siyaset tartışılır Siyaset Bilimi merakım o zamandan gelen birşey sanırım.İlk Hitit Üniversitesi’ni kazandığımda duyduğumda ilk tercihim olan üniversite keşke olsaydı diye düşündüm ama şu anda iyi ki Hitit Üniversitesindeyim diyorum.Ortalamam oldukça iyi olmasına rağmen hiç Yatay Geçiş yapmayı düşünmedim.Özellikle sayın Rektörümüz Prof. Dr. Reha Metin ALKAN’ın gelmesi ile üniversite bir anda şahlandı diyebilirim öğrencilerin önü tamamen açıldı.Bizde bu üniversitenin bir kulübü olarak hocamıza destek vermeye çalışıyoruz umarım bunda da başarılı oluyoruzdur.

SORU- Ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların size  bakış açısı nedir?

SEMİH KIZLDAĞ- Orta gelirli ve mutlu bir aileye sahibim, Çevremdeki insanlar hep özgüvenimin yüksekliğinden bahseder bu özelliği bana kazandıran anne ve babamın tutumlarıdır. Babam farklı toplantılarında beni yanında götürür.Hatta toplantıda o kadar kişinin arasında fikrimi alırdı veya evde bir şey olacak,ya sen çocuksun karışma dendiğini hatırlamıyorum her zaman kardeşlerimle benim söylediklerimde dikkate alınırdı. Babam ve annem konfeksiyon işi ile uğraşıyorlar. 2 kardeşim var birisi Trakya Üniversitesi Kimya Bölümünden mezun diğeri ise Lise son sınıfta okuyor. Ailem,benim için canımdan daha değerlidir. iyi bir ağabey  ve oğul  olduğumu düşüyorum.

SORU- Kulüp ile tanışma hikayenizi anlatır mısınız ? Bu kulübün  okul hayatında size neler kazandırdığını anlatır mısınız? iş hayatında ne kazandıracak?

SEMİH KIZILDAĞ -Hitit Üniversitesi Aktif Yaşam Kulübü’nün 20 kurucu üyesinden birisiyim,Kulübü kurmamızı sağlayan olay ise;TRT’de yayınlanan bir  programda tartışmacı olarak katılmıştık,orada aramızda oluşan sıcaklık sonunda Aktif Yaşam Kulübü’nün kurulmasının kararını verdik.Bu kulüp bana neler kattı öncelikle insan olduğumu,her insanın bir gün desteğe ihtiyacı olabileceğini öğretti. Hocamızın deyimi ile kantinde oturup çay içip dedikodu yaparak veya sadece ders  ile ev arasında sıkışan bir öğrenci olmamı engelledi. Ulusal organizasyonlar düzenledik bu sayede organizasyon kabiliyetim arttı. Hayatıma önemli katkıları olan büyüklerimle tanışma şansına sahip oldum. Ayrıca daha saymakla bitiremeyeceğim o kadar çok şey sağladı ki o kadar güzel dostluklar...İş hayatımda neler katacak ? En azından sorumluluklarını bilen yaptığı projelerle ses getirmiş bir kulübün üyesi olarak. Kendime özgüvenim tam olarak başvurularımı yapacağım. Referans olarak birbirinden değerli hocalarımızın adını gözüm kapalı olarak verebileceğim ve eğer bir ekip kurmamı gerektirecek bir iş ise Aktif Yaşam’dan öyle bir ekip kurabilecek güçte olacağım ki bu ekip ortalığın tozunu attıracak güçte olacak.

SORU- Kulubünüzün  tam adı nedir ve bugüne kadar neler yaptınız ?

SEMİH KIZILDAĞ- Hitit Üniversitesi Aktif Yaşam Kulübü olarak,engelli kardeşlerimize farklı eğlenceler düzenledik. Farkındalık  programları yaptık, 2 yılda 5 okula kitap yardımında bulunduk.Sevgi evlerinde kalan kardeşlerimize konser düzenledik. Huzurevi ziyaretlerimiz ara sıra oluyor,Gönül Köprüsü diye bir proje de yer alıyoruz  Bu kapsamda evde tek yaşayan yaşlılarımızı ziyaret ediyoruz, Üyelerimize ücretsiz İngilizce,Arapça ve Gitar Kursları sağlıyoruz, Ücretsiz Kişisel Gelişim Programları düzenliyoruz,yeni başlayan proje kapsamında Maddi Durumu İyi Olmayan 6-7-8.Sınıf Öğrencilerine ücretsiz kurs vereceğiz, Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarına Teknik Gezilerde bulunuyoruz ve en önemlisi Türkiye’de Sosyal aktivitenin en üst düzeyde olduğu kongreler arasında en üstlerde yer alan Ulusal Aktif Öğrenciler Kongresi kulübümüz bünyesinde yapılıyor. Ayrıca alt yapısı başlamış olan farklı projelerimizde çok yakında uygulama safhasına geçecek.Projelerimizle alakalı bilgilere resmi  web sayfamız olan www.aktifyasam.hitit.edu.tr adresinden de ulaşabilir sayın okuyanlar.

SORU- Önümüzdeki dönem neler yapacaksınız ?

SEMİH KIZILDFAĞ- Bizim ilkemiz devamlılık yani önceki projeler devam edecek ama yenileri de eklenecek yabancı uyruklu öğrencilerle bir proje çalışmamız var yine farklı konularda da ciddi alt yapılar hazırlandı ama şu anda bunları söylemem çok doğru olmayacaktır. Çok kısa zamanda yeni projelerimizi web sayfamızda ve sizin aracılığınızla duyurmaya çalışacağız. Aktif Yaşam Kulübü artık Çorum dışında ulusal anlamda bilinen bir kulüp olarak yoluna devam ediyor amacımız bu vizyona uygun projelerle yolumuza devam etmek.

SORU- Kulubünüze öğrencilerin ve  okul yönetiminin ne katkıları oluyor? Öğrenciler ve okul  yönetiminden ne gibi destekler bekliyorsunuz ?

SEMİH KIZILDAĞ- Bizim Yönetim olarak gücümüz üyelerimizden geliyor .Aktif Yaşam Kulübü’ne üye olmakta biraz zahmetli bir iş eğer o süreçte üye olmaktan vazgeçirmeyi başaramadıysak bu arkadaşlar kulübümüzde müthiş işler yapıyor. Ondan dolayı Aktif Yaşam Kulübü  bir proje yapacaksa üyelerimizin üzerine düşen her şeyi yapacağından emin olarak başlıyoruz. Okul Yönetiminden artı bir şey istememiz hem onlara yaptığımız bir saygısızlık hem de yüzsüzlük olur bence.Hem Rektörümüz hem Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığımız önümüzü açmak için ellerinden geleni fazlasıyla yapıyorlar.Bu yüzden onlara da aracılığınızla teşekkür ederim.

SORU- Çorum halkının  kuluüunüze ne gıbı destekler vermesini beklersiniz ?

SEMİH KIZILDAĞ- Çorum halkı da sağ olsunlar bizi oldukça fazla destekliyorlar ama daha çok destek olursa bu daha da mutlu eder bizi özellikle yerel gazeteler destek konusunda müthişler sağ olsunlar. Başlangıçta öğrencilere bir ön yargı vardı onu kırmayı başardık yaptığımız projelerle inşallah her zaman desteklerimizi arttırarak yolumuza devam edeceğiz. Sadece bu kulüp sadece Üniversitenin değil Çorum’un da kulübü bunu unutmasınlar yeter.

 

SORU- Hitit Üniversitesinin gelişmesi için  neler onereceksiniz ?

SEMİH KIZLDAĞ- İlk önerim Reha Metin ALKAN hocamızın Rektör olarak devam etmesini sağlamak için ne gerekiyorsa yapılmalı. Üniversitemizin zaten planlı bir şekilde geliştiğine inanıyor ve görüyorum  ondan dolayı artı bir öneride bulunmanın yersiz olacağını düşünüyorum.

SORU-Gençler için KPSS önemi nedir?  Bu sisteme alternatif önerileriniz nelerdir  ?
SEMİH KIZILDAĞ-
KPSS ile ilgili söylenecek çok bir şey yok aslında,4  yılda ne öğrendiğinizi ilginç soru kümeleri ile ölçmeye çalışan bir sistem, o gün hasta isen veya farklı bir sorunun varsa 1 yılın gitti. Ayrıca sorular tamamen ezber odaklı gibi geliyor bana, Zaten eğitimimizdeki sorunda bu değil mi ? Bana bu konuda yetki verilse ilk yapacağım faaliyet KPSS yi kaldırmak olur. Onun yerine öğrencilerle birebir, birden fazla olmak şartı ile mülakatlar yaparım sohbet ederim neler bildiğini sınarım ve bence sadece ders konusundaki bilgisi önemli olmamalı özellikle yönetici sıfatı sadece İktisat veya Muhasebe bilmek ile kazanılabilecek sıfatlar değil. Öğrenci’ nin üniversite hayatında yaptığı Sosyal,Kültürel ve Akademik faaliyetlerde incelenmeli diye düşünüyorum.

Çok teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..