Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '18

 
Kategori
Psikoloji
 

Çözüm Biziz

Çözüm Biziz
 

Bundan tam 1 yıl öncesiydi  ve hayatımda birsürü şeyler üst üste gelmişti. İlk defa aşık olduğum insanı kaybetmek, o zamanlarda çok korkunç  gelen kanser ve yakınlarımın ölümü... Ve ben tüm bu olanların suçlusu benmişim  gibi hissediyordum. Etrafımdaki  herkes  kötüydü  ve çözümleri  bendeymişçesine bir fikir üretmiştim kafamda. Gel zaman git zaman kendimi giderek daha iyi hissetmem gerekirken ben kendimi daha kötü hissetmek için her şeyi Hiç düşünmeksizin her insan birbirinden farklı ama bir o kadar da aynıdır. Bundan tam 1 sene yapıyordum. Bir akşam ansızın sanki acılarımın tümü bir anda patlamışçasına bir durum geçirmiştim. Evet, bu panik ataktı ama ben bilmiyordum… Deliriyordum sanki , bir anda her şey bambaşkalaşmıştı. Çok büyük araştırmalara girmiştim, baktığım her yerde neredeyse olumsuz şeyler yazıyordu ve umudum kırılmıştı.

    Psikiyatrlar, psikologlar hepsine gittim. Çok iyi terapistlerim oldu ve hepsinin bana kattığı en önemli şey o an düşündüğün ‘panik’ durumunun gerçeği yansıtmamasıydı… Agorafobi olmuştum panik atağa bağlı şekilde. Agorafobi ise açık alan korkusuydu… Köprülerden, otobanlardan vb. birsürü yereden geçemez hale gelmiştim. Kendi kendime o eski özgürlüğümü kısıtlamıştım. Yavaş yavaş, acı çeke çeke bunun üstüne gitmeye başladım. Ve sonuç eskisinden çok daha iyi bir haldeyim. Hiçbir şeyin, hiçbir kimsenin sizi kötüleştirmesine izin vermeyin. Biz insanlar çok güçlü varlıklarız ve beyin gücümüz kendimize dair olan her şeyi yendirir bize, yeter ki siz isteyin. Demem o ki;beynimizdeki korkuları, paranoyaları gibi şeyleri sadece biz yaratıyoruz. Evet, uzman bir yardıma ihtiyacımız var ama her şeyin en büyük çözümü bizdedir. Güçlü olun, kendinizi iyi tanıyın, tanıyın ki ne istediğini bilin. Kendinizi sevin, bu sizi her zaman mutlu ve güçlü kılacaktır.

 
Toplam blog
: 2
: 196
Kayıt tarihi
: 02.09.18
 
 

. ..