Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '16

 
Kategori
e-Ticaret
Okunma Sayısı
116
 

Çözüm odaklılıkta Dikey E-Ticaretin, Yatay E-Ticaretten daha üstün oluşunun nedenleri

Çözüm odaklılıkta Dikey E-Ticaretin, Yatay E-Ticaretten daha üstün oluşunun nedenleri
 

Çözüm Odaklılık


Bisiklete binmeyi severim. Bisiklet ile alakalı ekipmanlara da fazlasıyla ihtiyaç duyar, ilgi gösteririm. Hobim olduğu için buna para harcamak bana keyif verir. İnternette bisiklet ile alakalı bir şey araştırdığımda, yatay e-ticaret siteleri bana yetersiz gelmektedir. Çünkü, satın almak istediğim ürünle ilgili detaylı bilgiye ihtiyacım vardır. Bu sebepten de kullanıcı deneyimi olmazsa olmazımdır. Ulaştığım müşteri hizmetleri, bisikletten ve bisikletçi ruhundan ne kadar anlayabilir ki?

Aynı eğilimlerin online dünyada da mevcut olduğunu düşünüyorum. Büyük online ve offline perakendeciler, kullanıcılarına çok geniş bir yelpazede ürün sunmaktadırlar. Ancak insanlar ilgi duydukları ürünle alakalı daima uzman görüşüne ihtiyaç duyarlar. Bu yüzden, benim fikrimce dikey e-ticaret, yatay e-ticaretten daha üstün konumdadır. Dikey e-ticaret sitelerinin öne çıkan özelliklerine daha detaylı göz atalım:

1. İşin Ehli Olmak

Alışveriş yaptığım bisikletçi elindeki malzemeleri bilir ve her zaman “ürünlerine” eklemek istediği çeşit çeşit yeni üründen bahseder ve bana çözümler sunar. Bu durum dikey e-ticaret için de geçerlidir. Belirli bir niş içerisinde, kendilerinin uzman olduğunu gösteren birçok özel içerikleri bulunmaktadır. Ayrıca onların uzmanlıklarını görebileceğiniz başka kaliteli bilgilere de ulaşabilirsiniz. Müşteriler, dikey e-ticareti seçen kişilerin sitelerini, tüm ürünleri bulabilecekleri ve belirli bir niş konusunda sorular sorabilecekleri yerler olarak algılamaktadırlar.

2. Kullanıcı Deneyimi

Dikey e-ticareti benimseyen kişilerin, yatay e-ticareti benimseyenlere kıyasla sattığı ürünlerle alakalı daha fazla deneyimi bulunmaktadır. Dikey e-ticaret yapan firmalar belirli ürünler sattıkları için o ürünlerle alakalı kullanıcı deneyimlerine vakıf olurlar. Bu yüzden dikey e-ticaret alanındaki kişilerin kullanıcı deneyim bilgisi çok daha kişisel ve hedef kitle için daha uygun olacaktır. Müşterilerle daha çok iletişime geçip, onları anladıkça, ürünlerin satılma şansı ve hizmet kalitesi yükselecektir. Yükselen hizmet kalitesi dikey e-ticaret sitelerini avantajlı hale getirecektir.

3. Ürün Çeşitliliği

Dikey e-ticareti benimseyen kişilerin önerebildikleri ürünlerin çeşidi, yatay e-ticareti benimseyenlere kıyasla daha geniş yelpazededir. Daha fazla seçeneğimin olmasını ve ihtiyaç duyduğum takdirde birilerinin bana her zaman yardımcı olabileceğini bilmeyi seviyorum.

4. Hız

Ürün siparişi verdikten sonra aranmak ve ürünün aynı gün kargoya verilmesi, internet alışverişi yapan bir kullanıcının en çok hoşuna gidecek şeylerdir.

Örnek Olay:

2014 kışında, şirketim için bir yazıcı almaya karar vermiştim. Araştırmalarım sonucunda bulduğum, sadece yazıcı satışı yapan bir dikey e-ticaret sitesinden 400 TL‘lik bir yazıcı almıştım. Yarım saat sonra cep telefonumdan arandım. Ürün aldığım firmadaki yetkili, yazıcıyı şirket adına aldığımı fakat bu ürünün ev kullanımı için daha uygun olacağını, şirket adresimden çalışma alanımızın tozlu olduğunu tahmin ettiğini ve bu konuda beni uyarmak istediğini belirtti. Tabii bu benim hoşuma gitti ve kendisine, alternatif olarak ne önerebileceğini sordum. 1.400 TL‘lik bir yazıcı tavsiye etti. Rakamı duyunca hemen kendimi korumaya aldım. Satıcı güzel şeyler söylüyordu ama ürün özelliklerini biraz daha anlatırsa 1.000 TL daha fazla ödemek durumunda kalacaktım. Satıcı bunu fark etmiş olacak ki, hemen, günde kaç adet baskı alacağımı sordu. Ben 100 Adet cevabını verince de, ayda ortalama 210 TL toner parası vereceğimi, söz konusu ürünün toner fiyatının 1.000 baskı için 70 TL olduğunu söyledi ve ama diyerek ekledi: “Diğer yazıcının toneri 120 TL ve 8.000 sayfa baskı alabiliyorsunuz, kabaca hesaplarsak masrafınız 45 TL olur. Aylık 165 TL’lik bir avantaj söz konusu, siz bilirsiniz.” Kararsız kaldım ve kararımı vermeden önce süre kazanmak için siparişi bir süre bekletmelerini, kendilerine dönüş yapacağımı söyledim. Ben de hesabımı yaptım, toner fiyatlarını araştırdım ve satıcının haklı olduğunu gördüm. Hemen ilk verdiğim siparişi iptal ettim ve bana önerilen diğer ürünü satın aldım. Olay burada da bitmedi. Yazıcının kurulumunu yaparken sorun yaşadık. Bunun üzerine firmaya telefon ettim ve onlar da yardımcı olup kurulumu sağladılar. Sonrasında ağ bağlantısını oluşturamadık ve firmayı tekrar aradım. Telefonda iş epey uzayınca, yarın Anadolu Yakası’na, şirketimize yakın bir yere geleceklerini, geldikleri zaman bize de uğrayacaklarını söylediler. Ertesi gün gelip ürünü bir güzel anlattılar, sorunları hallettiler ve gittiler.

Bu hizmeti alabileceğim bir yatay e-ticaret sitesi söyleyebilir misiniz? İmkânsız, değil mi? Onun için, yaşasın işini layıkı ile yapan dikey e-ticaret siteleri!

Konu hakkındaki düşüncelerinizi bilmek beni mutlu eder. Yorum alanında fikirlerinizi benimle paylaşabilirsiniz.

Kaynak :

http://yerliyapim.com/cozum-odaklilikta-dikey-e-ticaretin-yatay-e-ticaretten-daha-ustun-olusunun-nedenleri

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 37
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 243
Kayıt tarihi
: 23.05.16
 
 

2006 yılından beri E-Ticaret ile uğraşırım. Pazarlama, E-Ticaret, Ekonomi, Markalaşma vb. konular..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster