Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '06

 
Kategori
Sanat Eğitimi
 

Çözümleyelim

Uzun yıllardır müziğin gerek yaygın, gerekse örgün eğitiminin içindeyim. Burada yazacağım konuları öğrencilerimle paylaşmam bana yetmiyor. Ki kısır bir döngü gibi geliyor. Bilen aydınlarımızdan fikir beklerim konular şöyle:

1- Ülkemizde kendi müzik form ve biçimlerini içeren ESER leri yazacak BESTEKAR'lara ihtiyacımız var. bu konuda yıllarca saygı değer MUAMER SUN, NEVİD KODALLI ve diğer hocalarımdan gerek kendilerinden gerekse idaelist öğrencilerinden "geleneksel" müziğimizin çobanlık saplantısını aşdıracak eserler bekledim.

2- Başta; Anadolu Türk Halk Müziği olmak üzere orkestralara gerçekden Şeflik eğitimi görmüş ŞEF'lere ihtiyacımız var. Şöyle işiten, gören, his eden. Elini kaldırdığında Orkestranın soluğunu omuzlayıp, onlarla nefes alıp veren. Eser bitince sanki Bestekarı ordaymış gibi sorumlu olan.

3- Ülkemin her yerine Güzel Sanatlar Liseleri yapıldı. Çok sevindim. Artık çocuklarımız liseden önce bilinçli yetişecek. Ama nerde kimisi araç, gereç. Kimi denetlemeden uzak. Bu liseler her ne kadar milli eğitim bünyesinde olsa da bunu kabul etmiyorum. Gerek il milli eğitim müdürleri olsun, gerek okul müdürleri olsun bu okulları normal lise gibi düşünüp öğretmen görevlendirmede, araç gereç temininde farklı davranıyor. Bu yüzden bu güzel sanatlar liselerinin denetiminin müzik bölümü öğretim görevlilerinin gözetiminde yapılacak yeterlilik sınavıyla alınmasının kaliteyi artıracağı kansındayım.

4- Üniversitelerdeki öğretim görevlilerinin çocukları kendi kariyer savaşları mağduru etmeden, onları okul dışında da özel topluluklarda çalışmaya yönlendirmeleri gerek. Yoksa okul bitiminde işsiz kalacağını gören öğrenci okulda arştrma görevlisi vb. vasıfla kalmanın yolarını aramak zorunda kalmasın. Onlara, özel sektörün gerekliğine inandırması gerek.

5- Müzik her şey değildir, ama her şey müzikdir. O seslerin fonksiyonelliğidir. Önemli olan içine hayatı koyabilmektir...

 
Toplam blog
: 2
: 385
Kayıt tarihi
: 30.09.06
 
 

Kültür Bakanlığı D.T.H.M korosunda TAR sanatçısı olarak görev yapmaktayım. En büyük isteğim özel ork..