Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Çözümsüz Sorun yoktur

Evet canlarım
Ülkemizin sorunlarına
Ve çözülemeyişlerine bakıyorum
Şaşırıp kalıyorum ya
Türk devleti
Sorun çözücülüğe öykünmüyor
Basit yaklaşımlarla
Sorunun üzerine gidiyor
Bu da sorunu daha da büyütüyor
Sorun her sorun kesinlikle çözülür
Hele devlet olarak elinde
Kullanabileceğin onca olanak varken
Devletin sorunlar içinde
Debelenip kalması yanlış
Devlet
Her şeyden önce sorunu çözmeye
Niyetli olacak
Ve çözüm arayacak
Bunun için de
Bilimsel yönteme başvuracak
Önce
Bilimsel yöntemin
Sorunu tanıma yönteminden işe başlayacak
Sorunu güzelce tanıyacak
Şunu bilelim ki
Tanınmayan sorun çözülemez
Bunun için de
Sorunu küçük parçalara ayıracak
Bu parçaları tanıyacak
Sonra bunları birleştirip sorunu tanıyacak
İkinci olarak
Sorunun yakın ve uzak bağlantılarını saptayacak
Bunları öğrenecek
Üçüncü olarak
Sorunun başlangıç noktasını görecek
Günümüzdeki geldiği noktayı görecek
Sorunun doğrusal denklemini çıkaracak
Böyle giderse sorun nereye varacak onu çıkaracak
Dördüncü olarak
Sorunun içsel çelişkilerini bulacak
Bunları çatıştıracak
Yeni gelişmeler yakalayacak
Bu gelişmelerin getirdiği değişimleri görecek
Ve bu değişimlerle dönüşümleri öğrenecek
Sorunu çözüp gidecek
Sorun dönüşümlere başladığı anda
Zaten çözülmüş demektir
Devlete öneriyorum ısrarla bunu
Kullan bilimsel yöntemi devletim
Önce sorunu tanı sonra onun çözüm teknikleriyle
Çöz at şu başımızı kaşıyamaz yapan sorunların hepsini
Ben bu konuda hazırım
Arzu edersen devletim bu konuda çalışmaya varım
Buradaki koşulların başında
Bilen bildiğini yapabilen ve yapabildiğini yapan olmuş
Geçimini bu şekilde sağlayan insanlarla çalışmak gerekir
Bakın o zaman
İç barış derhal gerçekleşir
Ülkede birlik beraberlik şah yapar
Ekonomi tavan yapar
Dış ilişkiler çok sağlam şekilde yürür
Eğitim
Değerlemeler üzerinde hareket eder
İnsanlar
Özsaygılı özdenetimli olurlar
Empati yaparlar
Sorun çözücü olurlar
İşbirliğine çok yatkın olurlar
Bu toplum yaratıcı toplumdur devletim
Her şeyi sen yaratmayacaksın yani
Senin görevin işi adamıyla yürütmek
Ve devletim
Şunu kabul edeceksin kesinlikle
Çözülemeyen toplumsal sorun yoktur
Ve bu yörüngede yürüyüp
Her sorunumuzu çözeceksin
Ben olsam
Bir tek sorun bırakmam çözülmemiş
Sen de böyle düşün ve gerçekleştir devletim


Yüzünüz güleç işiniz sorun çözücülük olsun
 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..