Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '07

 
Kategori
Bilgisayar
 

CTRL+C , CTRL+V hayatlar.

CTRL+C , CTRL+V hayatlar.
 

Hayatımıza o kadar derinlemesine işlemişki bilgisayar, bilgiye bu kadar çabuk ulaşılabilmesi insanlarda sorgulama yeteneğinde azalmaya yol açarmı acaba?Bilgiye bu kadar çabuk ulaşmak beni ürkütüyor.Bilginin temelinde muhakeme vardır.

Hatırlarsınız, matematikte, fizikte, kimyada bize her zaman formullerin kendisi değil nasıl ortaya çıktıkları, nasıl şekillendikleri ispat edilirdi. Peki bize aradığımız her bilgiyi altın tepside sunan bu bilgisayar dünyasında herşeyi sorgulamadan kabullenecekmiyiz?

Bu sorgulama da şimdi nereden çıktı demeyin. Geçirmiş olduğum Psikotik Atak rahatsızlığı beni bir şekilde Milliyet Blog ile tanıştırdı. Hastalıktan bahsetme amacında değilim fakat şunu söyleyebilirim bu rahatsızlık sürecimde, kendim ile yüzleşme fırsatım oldu. Sanki gözümün önünden bir perde bir daha hiç kapanmama pahasına kalkmıştı. Bu nedenledir ki milliyet.com.tr ana sayfasını ilk kez enine boyuna inceleyerek milliyet blog yazarları köşesini fark ettim. Oysaki her sabah masama oturmadan önce, Milliyet haberlerini okurdum. Aynı şekilde kendi özel hayatımda da bir çok ayrıntıyı nasıl atladığımı fark ettim. Her şey önüme pişirilip getiriliyormuş meğer ben sadece hangi köşesinden başlayarak yemem gerektiğini muhakeme ediyormuşum.

Hayatımız ile bunu iliştirirsek, bilgisayar dünyasının bizim muhakeme yeteneğimize el koymak üzere olduğunu çok rahat söyleyebiliriz. Bir çoğunuzun kullanmakta olduğu yazılımlardan örnek verelim. Personel maaşlarını hazırlaması gereken bir kişi üç tuşa basarak maaşlarını hesaplatıyor, aylık mizan dökümünü alması gereken bir muhasebeci yine üç tuşla bu işi becerebiliyorsa burada bir sorgulama sıkıntısı, gözden geçirme sıkıntısı rücu etmiş olmuyor mu?Aynı şekilde gelen evrakların girişini yapan bir evrak memurunun evrağın içeriği ile değil de scanner ın çalışıp çalışmadığını önemsiyorsa burada bir sorgulama sıkıntısı ortaya çıkmış olmuyor mu?

Teknoloji düşmanı değilim, fakat bilgisayar dünyasına bir de mekatronik bilimindeki gelişmeleri de eklersek insanoğlu kendi eliyle, kendisinin yerini almasını istediği bir dünya yaratmanın peşinde olduğunu fark etmek çok zor değil.

Bu durum muhakeme yetersizliğini ortaya çıkarmaya aday. Günümüz dünyasında o kadar çok tüketici olmuşuz ki gördüğümüz her şey ve duyduğumuz her şeyi büyük bir ustalıkla CTRL+C - CTRL+V (copy-paste) yaparak çoğaltıyoruz. Ama sorgulamıyoruz.

 
Toplam blog
: 19
: 950
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Adım Kenan.Türkiye genelinde belediyelerin e-Kent dönüşümlerini üstlenen bir yazılım firmasında ç..