Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '07

 
Kategori
Mizah
 

Cüceyim Ben

Cüceyim Ben
 

Boyumu en son lisedeyken ölçmüştüm ve 1.63 diye hatırlıyorum, soranlara 1.62 / 1.63 falan diyordum. Dün iş yerindeki sağlık merkezinde bir ölçelim dedik, keşke böyle bir cümle kurmamış olsaydım. Hala mesut ve mutlu, endamlı endamlı yürüyor olacaktım sokaklarda. Ölçtük ve 1.63 değil 1.59 çıktı! Şimdi ise bir cüce gibi dolaşıyorum etrafta. Omuzlarım daha bir çöktü. Hatta bugünlerde bu çöküşle beraber 1.50 bile olmuşumdur çoktan. Bir müddet o ölçünün yanlış olduğunu iddia ettim. Hem tartı hem boy ölçüsü olan şeylerdendi. Kesin bir yanlışlık vardı bu işte, kesin! Ama benden sonra bakanların tamamı doğru ölçtüğünü söyleyince, ben de boyumun ölçüsünü almış oldum! Aman allahım ne yapıcağım ben şimdi. Özel günlerin, davetlerin dışında topuklu ayakkabı giymeyi de sevmem. Rahatına düşkün bir spor ayakkabı giyicisiyim ben. Hem topuklu ayakkabının çıkarttığı tak tuk sesleri de acayip sinirimi bozar. Ben geliyorum incecik topukların üzerinde ha düştüm ha düşüceğim, çekilin yoldan tak tukaları! Birkaç santimlik fark için satamam rahatımı, vazgeçemem spor ayakkabılarımdan! Yüzleşmem lazım bu gerçekle; ben bir cüceyim!

Etrafımdaki kadınlara bakıyorum omuz hizamdan gizli gizli. Tahmini olarak bu da cüce deyip rahat bir oh çekiyorum içimden, yalnız değilmişim! Bir bakıyorum karşıdan salına salına yaşı henüz 16, 17 olan 1.80’lik bir kız geliyor. Buyur bakalım. Bu kız büyüyünce en az 1.90 olur. Dayanılır şey değil bu hesapları yapmak. Boyumu 1.63 sanarken hiç rahatsız etmiyordu bu durum beni. Oysa şimdi 1.80-1.59=21cm’ lik fark gözümde büyüdükçe büyüyor. Ben bir cüceyim!

Sakın bana ha 1.63 ha 1.59 ne fark eder demeyin. 4cm az bir fark olsa da, 1.63’le en azından 1.60’lık sınırı geçmiş oluyordum. Acaba soranlara 1.60 mı desem? Milimetrik hassasiyeti olanlar var mıdır acaba? Niye yalan söylüyorsun, sen 1.59’sun diye yüzüme çat diye gerçeği vurabilir mi acaba? Yok yok olsun ben 1.60’ım diyeyim. Ne olacak canım 1cm’ den. En azından sınırı geçeyimde, dürüst cüce olmaktansa, yalancı normal standartlardaki bir insan olayım. Ben 1.60’ım. Bu böyle biline! Kabul edile! Sorgulamaya geçilmeye!

Düşünsenize, havuzda 1.60 derinliği olan alanda, klasiktir; “Boy versene” deseler, su benim 1cm üstümde kalmış olacak! Battım ben! Bittim ben!

Aslında uzun bir yemek masasında tuza ulaşamıyor ve habire etrafımdakilerden tuzu istiyor olmamdan anlamalıydım bunda bir iş olduğunu! Hiçbir arabada, hiçbir toplu taşıma aracında koltuğa sığamama gibi bir problemim olmadı, anlamalıydım sebebini! Hiçbir mekanda kafamı eğmek zorunda kalmadım, nasıl da farketmedim, ben bir cüceyim Allahım!

Hemen Google’ da arattım. Türkiye’ de bayan boy ortalaması; 1.60’mış. Yeni kuşakla beraber 1.62 olmuş. Bizdeki ünlü bayanların boy ortalaması epey kısaymış. Meğer yalnız değilmişim. Yurtdışındaki ünlülerin boylarına bakın; Britney Spears: 1.63 (Eskiden ben de 1.63'tüm :)), Christina Aguilera: 1.59 (Şimdi ise 1.59 gerçeğiyle yüzleşmeliyim), Madonna: 1.58, Avril Lavigne: 1.58, Jennifer Lopez: 1.68, Kylie Minogue: 1.55, Reese Witherspoon: 1.57, Missy Elliott:1.55, Shakira: 1.65, Cameron Diaz: 1.75, Drew Barrymore: 1.63, Lucy Liu: 1.60, Demi Moore: 1.65, Nicole Kidman: 1.79, Sharon Stone: 1.75, Catherine Zeta-Jones: 1.74, Julia Roberts: 1.75, Sandra Bullock: 1.71, Jennifer Aniston: 1.65, Salma Hayek: 1.57, Angelina Jolie: 1.73, Beyonce Knowles: 1.68, Charlize Theron: 1.77, Christina Ricci: 1.55, Courteney Cox: 1.65, Halle Berry: 1.70, Janet Jackson: 1.63, Natalie Portman: 1.60, Mary-Kate ve Ashley Olsen: 1.57, Penelope Cruz: 1.62, Sarah Jessica Parker: 1.63, Victoria Beckham: 1.65.

Lise ve üniversitedeyken hiç kaçırmadan dinlediğim Radyo ODTÜ / Modern Sabahlar’ da bir cüce vardı. Sinir bozucu bir ses tonuyla şarkı söylerdi. Sabah bir kez dinlemek bütün gün boyunca o şarkıyı söylememe sebep olurdu. Hani sinir olursunuz ama ağzınıza takılmıştır şarkı ve bir türlü gitmez kafanızdan, devamlı söylerdim ben de, “merabaa cüceyim ben, konuşan cüceyim ben, çıkarım her yerden, saklanırım yine ben....( http://www.youtube.com/watch?v=M_Oq5dI7G_M )” Bilinçaltı işte... Şarkıdaki cüceye sinir olurdum ama parçaya bayılırdım. Demek ki içten içte cüce olduğumun farkındaymışım. Cüceyim ben!

Gelecekte insanlığın boyunun ne olacağı hakkında kesin bir şey olmasa da, şu anki gidiş hat insanlığın boyunun birkaç cm uzadığı tesbit edilmiş. Japon ve Çinliler bile ortalama birkaç cm uzamış. Ama birkaç ay önce (cüce olduğumu öğrenmeden önce) konuştuğum bir antropolog ileride insanların küçüleceğini söylemişti, hatta Yüzüklerin Efendisi’ ndeki gibi hobitlerin olacağını söylemişti. Uzun boy avantaj değil dezavantajdır, yerçekimi ve kan dolaşımına bağlı olarak kalp daha fazla yorulur, daha fazla enerji ihtiyacı olur diye söylemişti ve doğal seleksiyon sonucu boyun kısalacağını söylemişti. Acaba ben mutlu olayım diye mi böyle bir şey anlattı bilmiyorum. Çünkü internette bununla ilgili tek bir yazı dahi bulamadım.

Neyse, durum böyle... Ben bir cüceymişim.

Analiz Dip Not: Bu arada mizah kategorisine koydum yazımı ama aslında kara mizah oldu. Çünkü verilmesi gereken tek cevabı kendime veriyorum, sakın kızmayın bana; boy posla, saç başla uğraşacağına otur da akıl fikirle uğraş! Sana yakıştı mı şimdi tanımadığın insanların boyları ile uğraşmak! Hergün bir torba laf söylediğin popülist kültüre sen de düşmedin mi şimdi? Ne oldum demeyeceksin, ne olacağım diyeceksin. Bak ben de yazdım bir hafta sonra silinesi bir blog! Ama silmeyeceğim bunu ben, ibret olsun hepimize! İnsan yaşadığı toplumun içinde bir süre sonra değer yargılarını kaybedebiliyor. Yok yok, o kadar da değil artık! Benim yaşadığım sadece bir şok; 1.60 boyunda olduğum yavaş yavaş söylenmeliydi. Bir anda öğrendiğim için yaşadığım kısa (bu kelimeyi kullanmasaydım keşke) bir şoktu! Bu blogla beraber bu konu da kapanmıştır. Bir daha bu konu açılmaya, kompleks yapılmaya! Mutlu, kendiyle barışık bir cüce oluna!

 
Toplam blog
: 73
: 5913
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Yılın en uzun gecesinde doğmuşum. Bu yüzden midir bilinmez ruhlarımızın özgür kaldığı geceleri se..