Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '17

 
Kategori
TV Programları
 

Çukur Dizisinin Sonsuz Şiddet Duygusu Yoruyor

Çukur Dizisinin Sonsuz Şiddet Duygusu Yoruyor
 

Bazen düşünüyorum, yıllarca “Kurtlar Vadisi dizisini neden seyretmedim?” diye. Sonra birkaç sahne düşüyor aklıma ve ben soruyu bile unutuyorum. Çünkü Kurtlar Vadisi dizisini ilk yıllarında seyretmeye çalışmıştım. Ama içindeki şiddet öğeleri beni duygusal olarak çok yormuştu. Ben de kumandanın tuşuna basıp, yandaki kanala geçmiştim.

Çukur dizisi tam bir çukur!

Düşmekten yorulduğum sonsuz çukur hissini uyandıran şiddet içeren sahneleri bazen beni yoruyor. Daha dizinin başlarında kesilen penisler, boğazlar, arabalarla çekilip parçalanan vücutlar, vurdukça değişime uğrayan suratlar, zımbalanan eller, kollar…

Dur ne yapıyorsun?

Çukur dizisini sevdim, sevdim de yapmayın Allah aşkına! Bu ne şiddet, bu ne celal! Bu kadar yaratıcı(!) olmak her halde uzun zamandır ekranlarda görmediğimiz bir durum. Senaryonun kaleme alınışındaki öfke, kin, kan gözlerime perde indiriyor.

Kalp gözü ile Yamaç’ın aşık hallerini göremez oldum!

Arada yumuşayan senaryo örgüsü, bir bölüm sonra kan gölü sonra ki bölümde sanki başımın okşanması duygusu sonra bir anda bir tokat etkisi yaratan sahneler, serseme çevirdi beni.  Bu karakterler hayatın içinde var mı? Evet var! Ama gözümüze, gönlümüze, aklımıza sokmayın şu sahneleri!

Yavaş olun da ağam desinler!

Zaten ucu bucağı tükenmeyen bir kan kokusu yükseliyor ülkemin üstünde, bir de siz fanteziye fanatik fantezi katmayın. Gazete haberlerinde kan gövdeyi götürüyor, ülkede akıl tutulması yaşanıyor. Bana “Ece, bu çukur, işler böyle yürür!” demeyin. Beynin sevgi zembereğinin boşaldığı son yıllarda gözle görülür hale geldi. Bu zembereğin tamburuna yeni sayko görüntüler eklemeyin!

Erkek eğemen bir günde yayında olduğunuzun farkındayız.

Lütfen dizinin senaryo akışına aşk tohumlarını bir- iki karede serpip bizi köşemizden mutlu edeceğinizi sanmayın. Ülkenin erkekleri katliam üzerine destan yazmakla meşgul! Gün geçmiyor ki bir kadın, bir çocuk zulme uğramasın, öldürülmesin, bir de bu hikayelere yeni versiyonlar ekleyecek zihinler yaratmayın.

Biraz sakin, biraz mutluluk, biraz aşk kokutun ortalığı lütfen değişin!

Aliço’m sen hiç değişme! Rıza Kocaoğlu, soyadındaki “Koca” kelimesinin destanını senin üzerinden Türk dizi tarihine yeniden yazıyor. Sen değişme oldu mu, ne olur değişme!

Hayatta değişimlerinizin pozitif yönde olması dileği ile…

eceer6@gmail.com

https://twitter.com/eceer6

https://www.facebook.com/eceeryazilari

 https://www.facebook.com/dizisin

 https://www.facebook.com/EceERFanClub

 

 
Toplam blog
: 781
: 3899
Kayıt tarihi
: 23.09.12
 
 

16- 06- İstanbul'da doğdum. Tatbiki Güzel Sanatlar Tekstil Ana sanat dalı Moda tasarımı bölümünde..