Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '08

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Çukurova kitap fuarı ve arkadaşların güzel desteği

Çukurova kitap fuarı ve arkadaşların güzel desteği
 

Çukurova Kitap Fuarı 18/19 Ocak 2008 Kızım Irmak KARABULUT'un objektifinden


Kitap fuarlarının ayrı bir heyecanı vardır. Yılda 5-6 kez okurlarla ve yazar arkadaşlarla bir araya gelmenin heyecanı ve keyfi büyüktür. Adana'da yapılan Çukurova Kitap Fuarı'nın ayrı bir önemi vardı benim için. İlk şiir kitabım TARAMAK GÖKYÜZÜNÜ Adana'da Tını Yayınları arasında çıkarmıştık. Yeni Adana Gazetesinde köşe yazıları yazmıştım. Çok şair ve yazar arkadaşım var. Hem onlarla buluşmak hem de ilk kitabımı çıkardığım şehirde okur ilgisinin nasıl olacağını merak ederek gittim. TÜYAP ilk kez Adana'da kitap fuarı düzenliyordu ve Adana'nın ilk sınavıydı bu. Sınava başarıyla geçmişti Adana. Bütün yazarların görüşü böyleydi.

Gitmeden bir gün önce duru dal arkadaşımız benimle ilgili bir blog yayınladı ve bu duyuruyu bir kez de o yaptı. Arkadaşların böyle destekleri çok önemli . Daha bir güven geliyor insana. Adana gazeteleri de önceden mail attığım için imza günümü duyurmuşlardı. Gittiğim gün de Milliyet Adana Bölge Müdürü Sayın Muzaffer BAL ve Spor Müdürü Nihat GEVEN'i ziyaret ettim. İlk kitaplarımızı çıkardığımızda onların büyük desteği vardı. DHA Adana Bölge Müdürü Sayın Orhan APAYDIN da oradaydı. Benimle ilgili Milliyet'in orta sayfasında küçük bir haber yaptılar. Ertesi günde muhabirlerini göndererek çekim yaptırdılar. O arada blog arkadaşımız Serap İNCE de yanımdaydı. Bizi birlikte çektiler Milliyet ve Hürriyette yayınlanmak üzere. O resimler geldiğinde bloga ekleyeceğim.

Çok güzel geçti. Okurların ilgisi son derece büyüktü. Şaşırmadım dersem yalan olur. 200 civarında kitap götürmüştüm. Çoğunu arkadaşlara dağıtırım dedim ama ikinci gün sonunda kitaplar bitti ve üçüncü gün kalmama gerek kalmadı. Hatta öyle bir yoğunluk vardı ki çocuklar ellerindeki kitaplardan sonra broşürlere, defterlerine ve ellerine kollarına imza attırmaya başladılar. Neyse sevgili blog arkadaşım Serap İNCE imdadıma yetişti ve o da imza atmaya başladı çocukların ellerindeki kağıtlara. Böylece bir blog arkadaşımız kitap çıkarmadan yüzlerce imza atarak okurlarıyla buluşmanın şaşkınlığını ve heyecanını yaşadı. Tabi Serap hanım kızlarıyle birlikte yanıma gelirken yiyecek bir şeyler de almış gelmişti. Bu incelikler beni kalınlaştırıyor yemekten. Serap İNCE arkadaşımın benim yanımda olması ve bu heyecanı birlikte yaşamamız beni çok mutlu etti.

Adanada'ki dostlarım Yalçın, Ayla ve Nazlı DİRİM'in okur desteği konusunda büyük katkıları oldu. Onlara buradan şükranlarımı sunuyorum. Bütün Polis Koleji ögrencilerini ve Adana Musiki Cemiyetinin öğrencilerini yönlendirerek onlarca kitap alarak imzalatmaları benim için unutulmaz bir katkı oldu.

En büyük katkı ikinci gün yaşandı. Kitaplar bitince arkadaşlarımı ziyaret ettim, resimler çektirdik ve Mersin'e annemi ziyaret etmeye hazırlanırken birden yüreğimin gıdıklandığını hissettim. Yıllardır gıdıklanmamıştı yüreğim, kuşların kanatlarını duymamıştım yüreğimde. Baktım pır pır ediyor yüreğim. "Hayırdır" dedim içimden. Birden göz ucuyla bir adamın yanımdaki sandalyenin yanına bir çiçek sepeti koymaya çalıştığını gördüm. Birisinin ona verdiğini sandım. Yer bulamamış da benim oraya koyuyor dedim. Birden çiçeklerin üzerindeki kart üzerinde "melekler..." ibaresini farkettim. "Ahaa" dedim "bu kesin banadır", Gerçekten de kartta aynen şöyle yazıyordu: MİLLİYET BLOG AİLESİ ADINA MELEKLER YÜREĞİNİZDEN ÖPSÜN. SABİHA RANA. Olmaz ki bu kadar güzellik. İnsanın yüreğine indireceksiniz İşte şiir buydu. Şiirin taa kendisi hem de. Kağıt üzerinde yazılanlar değil, hayatın şiiriydi bu yıllardır bütün çabam da bunun içindi. Yaşamı şiire dönüştürmek. Değerli arkadaşımız Sabiha RANA bunu somut bir şekilde yapmış ve taaa İstanbullardan nasıl etmiş nasıl bulmuş bana o çiçeği ulaştırmıştı.

İşte bu üç günlük dünyada, her şey bir yana, bu güzellikleri görüp gitmeye bile değer yaşamak. Tüm MB ailesine, duru dal, Serap İNCE ve Sabiha RANA'ya ve yorumlarıyla destekleyen tüm arkadaşlara sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

"Ağlasam sesimi duyar mısınız?"

 
Toplam blog
: 264
: 1128
Kayıt tarihi
: 30.04.07
 
 

1956 Sarıkamış Kars doğumluyum. 6 şiir kitabım ve 2 deneme kitabım var. son kitaplarımı B..