Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '16

 
Kategori
Eğitim
 

Cuma'ya giden öğretmenler Müslüman, gitmeyenler kâfir olacak...

Cuma'ya giden öğretmenler Müslüman, gitmeyenler kâfir olacak...
 

Karikatür: Mehmet Tevlim


Okullara Cuma tatili geliyor…

Adım adım ilerliyorlar…

Pek öyle aceleleri yok ama hedefe varmaya kararlılar…

Eskisi gibi kanlı mı olur kansız mı olur demiyorlar, alıştıra alıştıra yapıyorlar her şeyi…

Önce şöyle bir fetva bombardımanıyla nabız yokluyorlar… Tepki sert olursa hemen pusuya yatıyorlar… İnsan Hakları maskesine bürünüyorlar ama bunu sadece kendi inançları, mezhepleri doğrultusunda yapıyorlar ve uygulamaya sokuyorlar…

Ne yiyeceğinize, ne içeceğinize dair haram ve helal diye adlandırdıkları ürünlerin planlamasını da yapıyorlar… Haram saydıkları için içkiye durmadan zam yaparlarken, aynı haram rakıyı dış ülkelere üçte bir fiyatına satarak döviz kazanıyorlar… Ülkemizde rakı içenler de bir yolla K.K.T.C ve Yunanistan’dan bizim rakımızı daha ucuza(yarı fiyatına) getirtiyorlar…

Her neyse konuyu dağıtmadan gelelim Okullara Cuma Tatili konusuna…

Milli Eğitim Bakanlığı, Cuma namazı saatinde öğretmen, personel ve yöneticilere izin verilmesi için il müdürlüklerine yazı gönderdi. Bu durum da Cuma namazı saatlerinde ders yapılmaması anlamına geliyor...

Bu mesleğin içinden geldiğim için biliyorum… Okullarımızın çok büyük bir bölümünde sabahçı öğlenci diye adlandırdığımız ikili Eğitim yapılıyor… Her grubun en az 6’şar ders saati ders yaptığını düşünürsek bu da 12 ders saati demektir ki, bunu bir günlük mesaiye sığdıramazsınız… Çocukların, teneffüslerinden, beslenme saatlerinden çalsanız bile bu mümkün olmaz…

Öğretmenlerin, idarecilerin, hizmetlilerin, memurların Cuma namazlarına gidişleri gelişleri Camilerin uzaklığına göre farklılık gösterse bile iki ders saatinin kaynamasına neden olur…

Öğretmenliğimden biliyorum… Çalıştığım yıllarda, öğretmen arkadaşlar Cuma namazlarına giderlerdi. Giderlerken de sınıflarına gözkulak olmam için benden ricada bulunurlardı… Ben de kendi dersimi işlemeye çalışırken, arkadaşların sınıflarına da bakmaya çalışırdım… Ne yazık ki benim de öğrencilerimin de motivasyonları bozulurdu…

Bu alınan karar çok yanlış bir karardır… Öğrenciler sınıfta beklerken öğretmenlerin namaza gitmeleri ne dinsel yönden ne de insan hakları bağlamında doğru bir davranıştır…

Adım adım geliyorlar demiştim ya, bu da onlar için önemli bir adım… Bu adım burada kalmayacak Cuma günleri tatil olacaktır… Zaten bu anlayışla Cuma günleri yapılacak derslerden öğrenciler açısından bir yarar beklememek gerekli… Bir şey daha, bu durum sadece öğlenci grupları değil, sabahçı grupları da etkileyecektir…

İbadet özgürlüğüne elbette bir saygımız var ama öğrencilerin de hakkının yenmesine razı olamayız…

Diğer önemli bir şey daha, bölünmeye yönelik bir çizgi daha ortaya çıkacak nasıl mı?

Cumaya giden öğretmenler Müslüman, Cumaya gitmeyen öğretmenler gâvur olacak… Veliler, öğrenciler, idareciler, teftişçiler bunu farklı farklı değerlendireceklerdir…

Yapmayın bunu, bu ülkeye çok yazık ediyorsunuz…

En önemli ibadetlerden birisi de çalışmaktır… Başkalarının hakkını yememektir…

İsterseniz Diyanetten bu konuda da bir fetva isteyin!...

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..