Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '10

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Cumartesi tatlıları -7

Cumartesi tatlıları -7
 

Bu hafta “Cumartesi Tatları”nda çok ilginç bir lezzeti huzurlarınıza getiriyorum. Efendim, bu değişik lezzeti bize tanıtan ve tattıran sevgili arkadaşımız Savaş Çokdeğer oldu.

Tarifimizin adı pancar ezmesi. Ne yalan söyleyeyim, adın duyunca ben de pek bir şeye benzetememiştim. Savaş Bey ne kadar anlatırsa anlatsın, bu isimden olağanüstü bir lezzeti hayal edememiştim. Ama yanılmışım. Yalnızca ben değil, yemek jürimizin diğer üyeleri de benim gibi yanıldılar.

***

Pancar ezmesi aslında bir meze. Ama bunun ötesinde besleyici ve iştah açıcı bir salata olarak da tüketilebilir.

Sanırım içindeki sarımsak nedeniyle uzun süre saklanamayacağı ve hazırlandıktan sonra kısa sürede tüketilmesi gerektiği söylendiği için bu lezzeti Perşembe günü tatmaya karar vermiştik. Savaş Bey gerekli malzemeleri Çarşamba günü pazardan alacak ve Perşembe günü hazırlanan meze öğleyin bize tattırılacaktı. Öyle de oldu.

Sevgili okuyucu, rengiyle, kokusuyla ve tadıyla harika bir meze ortaya çıkarılmış. Bir kaşık alan bir daha durmadı. Kocaman kasede gelen pancar ezmemiz kısa sürede bitiverdi. Yalnızca jürimizden değil, orada hazır bulunan misafirlerin tamamından tam not aldı. Savaş Bey’i kutluyoruz.

***

Pancar ezmesinin tarifini de verelim.

Malzemelerimiz: Bir Kg. kırmızı pancar, 750 gr. Süzme yoğurt, 200 gr. Mayonez, 200 gr. Çekilmiş ceviz içi, 8-10 diş sarımsak, 3 yemek kaşığı zeytinyağı, bir miktar tuz.

Pancarlar haşlanıp rendeleniyor. İSıkılıp suyu atıldıktan sonra içine diğer malzemeler ve dövülmüş sarımsaklar da katılarak iyice karıştırılıyor.

Burada bazı püf noktalar da varmış elbette. Pancarlar siniri olmayan kalitede olacaklarmış. Cevizler ne çok ince, ne de çok diri çekilecekmiş. Yoğurdun kalitesi, mayonezin cinsi…

Bir şey daha var. Pancar yerine havuç da kullanabilirsiniz. O zaman da adı havuç ezmesi oluyor.

***

Bal tadında günler diliyorum.

 
Toplam blog
: 114
: 548
Kayıt tarihi
: 18.11.09
 
 

Emekli öğretmenim. Üç yıldır Söke Ekspres gazetesinde günlük yazılar yazıyorum. 2008 Yılında röpo..