Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '14

 
Kategori
Siyaset
 

Cumhurbaşkanı adayları

Cumhurbaşkanı adayları
 

Halktan biri o


Selahattin Demirtaş mı, Ekmeleddin İhsanoğlu mu yoksa  R.T.E mi?

Cumhurbaşkanlığı seçimleri Pazar günü yapılacak ve diyorlar ki cumhuriyet tarihinde ilk kez halk seçecek cumhurbaşkanını. Evet, halkın önüne konulan seçenekler arasından halk seçecek! Hayırlı bir sonuç çıkmasını diliyorum.

Lider kelimesi İngilizce ‘leader’ kelimesinden geçmiş Türkçe’ye.  Yol gösteren, önderlik eden, yöneten gibi anlamlar yükleyebiliyoruz kelimeye. Yüksek lisans yaparken iyi bir lider nasıl olmalıdır ya da iyi bir liderin önemli nitelikleri nelerdir konusunda bir sınıf içi çalışma yaptığımızı hatırlıyorum. Her grup mini bir araştırma ve tartışma süresinin sonunda görüş ve düşüncelerini kağıda döktürmüş sonra da her grup çalışmaları 5 dakikalık sunumlarla paylaştılar. Düşündürücü ve öğretici bir çalışma olmuştu.

Google’da soruyu yazan herkes bu konuda binlerce sayfa yazı bulabilir. Fakat iyi bir liderin sahip olması gereken bazı nitelikler ön plana çıkıyor ve tüm yazılarda bunları görebilirsiniz. Bunlardan bazıları: dürüstlük, vizyon sahibi olmak, etkili iletişim kurabilmek, sinerjik ( ya da pozitif enerji yüklü) olmak, akıl ve mantık sahibi olmak, güç birliğine ve takım çalışmasına inanmak, sabırlı olmak, yaratıcı olmak… listenin en başında yer alan bazı nitelikler ve liste uzayıp gidiyor.

Türkiye’nin şimdiki liderine baktığımızda bunlardan hiçbirini göremiyorum. ‘Karizmatik’ kelimesini uzun boylu ve yakışıklı anlamında kullananlar var. Bu açıdan bakıldığında R.T.E. karizmatik. Bana göre sadece uzun boylu o kadar. Onu Türkiye 12 yıldır tanıyor. Bir kere ‘İyi bir lider nasıl olmalıdır?’ sorusuna cevap aradığınızda karşınıza çıkan en önemli özelliklerden birini taşımıyor. Nedir o? Dürüstlük. Zaten bugün yaşanan Balyoz, Ergenekon diye isimlendirilen tutuklamaların nedeni de hep ordan kaynaklanmıyor mu? Her neyse bunlar ayrı konular. Sonuçta R.T.E. ancak küçük çıkarlar sağlamış ve sağlıyor olanların(saat, çeyrek altın, birkaç çuval kömür, makarna, prinç vs), cahil, okumayan ya da kendisi de dürüst olmayan (helal olsun adama yemek yakışıyor diyen) fırsatçıların oy vereceği bir aday. Fakat acı olan şu ki Türkiye’de bunlar çoğunlukta görünüyor. Yani çoğunluğu oluşturuyor.

İkinci adayımıza Ekmeleddin İhsanoğlu’na bakalım. Herşeyden önce eğitim bakımından R.T.E’den ileri. Birkaç yabancı dil konuşabiliyor. R.T.E gibi otoriter ve agresif bir karakter değil, daha yumuşak, olgun, uyumlu ve sabırlı bir karakter sergiliyor. Her ne kadar halk onu yeni yeni tanıyorsa da halka inmeye çalışan bir tutum içinde gibi ve herhangi bir yolsuzluğa adı karışmış görünmüyor.  Fakat gençlik ve enerji göremiyorum. Sanki bir toplumu ileriye taşıyacak güç, enerji ve tutkudan yoksun. Konuşmalarında vizyonunu çok net açık bir şekilde ifade edemiyor. Tutuk. İkna edemiyor. Neler yapacağını, yapmak istediğini etkili bir şekilde dile getiremiyor. Belki çok fazla bir şeyler yapma gibi bir kaygısı da yok. Çünkü zaten kendisinin de belitmiş olduğu gibi o makama çokta hevesli değilmiş, onu birileri aday olmaya zorlamış!

Üçüncü adayımıza geldik! Benim adayım. Ne görüyorum? Gençlik, enerji, tutku, dürüstlük, iyi eğitim, etkili konuşma, vizyon, pozitif enerji, yapıcı, saygılı bir üslup, değişime, yeniliklere, güç birliğine, iş birliğine hazır bir yaklaşım, insan haklarına ve demokrasiye sık sık vurgu yapan söylemler, emekten, emekçiden, ezilenlerden, haksızlığa ve baskıya uğrayanların yanında yer aldığını ifade eden bir tavır, duruş. İktidarın ve makamın kendisine halk tarafından teslim edilen bir yetki olduğunu, ve bunun geçici ve sorgulanabilecek bir yetki olduğunu  söyleyen bir bilgelik ve olgunluk, diktatörlüğün karşısında olduğunu, barıştan kardeşlikten eşitlikten yana yaklaşım…. Daha bir çok şey sıralayabilirim. Örneğin cesaret. Cesareti de kendine güveninden geliyor tabii. Diğer liderlerle halkın karşısına geçip onların sorularını cevaplamaya hazır! Sonra çıkıp gençlerle sohbet edip, saz çalıp türkü söyleyecek kadar doğal ve halktan. Başka ne diyebilirim ki!

Diğer liderlerle karşılaştırdığımda benim beklentilerime en uygun aday olarak görüyorum. Bence en iyi aday o! Sadece Kürt olduğu için ona oy vermeyi düşünmeyenler bir kez daha düşünsün. Türklükle kafayı bozanlar özellikle. Bu ülke sadece Türklerden oluşmuyor. Burası Anadolu. Ben önce Anadoluluyum!

Bu yazı için biraz geç kaldım ama nihayet yazabildim. Yazmasaydım herhalde kendimi kötü hissedecektim!

 
Toplam blog
: 5
: 2159
Kayıt tarihi
: 28.03.11
 
 

1995 İstanbul Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümü İngilizce Öğretmenliği mezunuyum. Yuriçinde ve ..