Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '09

 
Kategori
Siyaset
 

Cumhurbaşkanımızın Afrika Gezisi ardından

Cumhurbaşkanımızın Afrika Gezisi ardından
 

Cumhurbaşkanımız Gül, Tanzanya ve Kenya'da safari resimleri çekmiş.


Cumhurbaşkanı Gül, Afrika gezisini bitirdi geldi. Gezinin getirisi, götürüsü üzerine fazla bir şey yazmayacağım. Mutlaka bir fayda düşünülmüştür ve bu gezi gerçekleştirilmiştir. Kafamı kurcalayan iki konu var, geziyle ilgili.

Birincisi şu; geziye çıkılırken yapılan basın açıklamasında da, geziden döndükten sonra da hiçbir şekilde Tanzanya'da Fethullah Gülen Cemaati'nin okul açılışı veya ziyareti yapılacağından söz edilmedi. Neden acaba? Oysa basına yansıyan fotoğraflarda ve Cumhurbaşkanlığı'nın resmi web sitesinde bu okulla ilgili, talebelerle çekilmiş fotoğraflar var.

İnsan merak ediyor. Gerçekten poltikacılarımız ve Cumhurbaşkanımız, sıkı sıkıya tarikatlara mı bağlılar?

Bu konuda ortalarda dolaşan söylentiler gerçek mi?

Böyleyse üzücü tabii. Hangi tarikat bir ülkenin çağdaşlaşmasını, insanlarının eğitimli ve bilgili olmasını ister. Eğitimli, bilgili insanların çoğu tarikatlara değer vermezler. Allah ile kul arasına hacıları, hocaları, seyhler meyhleri sokmazlar.

Gelelim merak ettiğim ikinci konuya; bir ülkenin Cumhurbaşkanlığı makamını işgal eden şahsın becerikli ve eğitimli olması yanında birçok meziyetleri de olması gerekmez mi? Dağdaki çoban, koyunlarıyla gelip yerleşmez Çankaya Vadisi'ne her halde.

Cumhurbaşkanı'nın, eğitimli olması, yabancı dil bilmesi, güzel araba kullanması, giyim kuşam konusunda titiz olması, adab-ı muaşeret kurallarını bilmesi, birçok hobilerinin olması gerekir. Her şeyden önce devlet adamı özelliği bulunması gerekir.

Bizim Cumhurbaşkanımızda bu özellikler var mı yok mu, tartışmasına da girmeyeceğim, bu konuda düşünce de belirtmeyeceğim.

Ama bir Cumhurbaşkanının fotoğraf çekebilmesi neden bu kadar abartılır? Bunu anlayabilmiş değilim.

Televizyon haberlerinde Cumhurbaşkanımızın Afrika gezisinde Safari resimleri çektiği belirtilirken yapılan yorumları dinledim. Çok güzel resimler çekmiş de, bir profesyonel gibiymiş.

Merak ettim, girdim Cumhurbaşkanlığı web sitesine.

Resimleri tek tek inceledim. Sanatsal yönü varmış, aradım bulamadım.

Resimler çok güzelmiş, baktım bir güzellik bulamadım.

Fotoğraf makinesini tutuş şekli acemice değil. Belli ki daha önceden deneyimi var.

Vermişler eline tüm gazetecilerin gözdesi bir marka olan, son model dijital makineyi. Bir kere netlik ayarı yaptığınızda makineli tüfek gibi arka arkaya basın, çeksin size en güzel resimleri. Hiç bilmeyenin eline ver, kulağına fısılda, "Kardeş bak deklanşöre basarken makineyi sallama, kendin de sallanma, nefesini tut, ekrana objeyi iyice yerleştir!" deyin, çeksin size en güzel resimleri.

Cumhurbaşkanımızın çektiği resimlere tekrar tekrar baktım. Sizler de bakıp fikir üretin diye ilişik galeride sunuyorum. Bence çok başarısız değil ama abartılacak bir başarı yok.

Cumhurbaşkanımızın Afrika ziyareti, ülkemize ne faydalar sağlayacaksa göreceğiz zamanla.

Ama Cumhurbaşkanımız sanat resimleri filan çekememiş yani, abartmaya gerek yok.

Mustafa Mumcu, 03. 03. 2009 / 15:42

 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..