Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '08

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Cumhurbaşkanlığı'nın vereceği ödül

Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük ödülüne bu yıl Edebiyat dalında Yaşar Kemal, Mimari dalda Turgut Cansever, müzik dalında ise Prof. Dr. Alaeddin Yavaşça layık görülmüş...

Ben nice roman yazarımız varken; Yaşar Kemal ve Orhan Pamuk isimlerine takılı kalmamızın nedenlerini anlayamıyorum... Bu iki ismin, diğer ülkerde de bu kadar ünlü olmalarını da, yazarların "üstün başarılarına" bağlı olduğunu düşünmüyorum... Erol Toy gibi, Oğuz Atay, Muzaffer İzgü gibi baş tacı etmemiz gereken nice yazarımız varken; her ödül töreninde, her organizasyonda bu iki ismin adını duymak açıkcası beni mutsuz ediyor...

Ayrıca Yaşar Kemal, en son verilen ödülü almak istememiş, Cumhurbaşkanlığı Müsteşarı adeta yalvarmış... Hürriyet Gazetesinde okuduğum haberde Müsteşar'ın çok ilginç açıklamaları vardı; Yaşar Kemal'i iknaya ilişkin.( 3 /11 /2008) Bu ödül kabul etmeme de ayrıca bir tartışma konusu...

Yaşar Kemal'in , “Bu ödülün bana verilmesini, Türkiye’de toplumsal barışa giden yolun açılmak üzere olduğunun bir işareti olarak görmek istiyorum” ( http://www.internethaber.com/news_detail.php?id=163543&interstitial=true) açıklamasında bile "toplumsal barış" a ilişkin negatif duygular sezinliyorum. Toplumsal barış ile bu ödülün kendisine verilmesi arasında ne gibi bir bağ kuruyor inanın kendisine sormayı çok isterdim. Bu ülkeye karşı bir taraf mıydı Yaşar Kemal?

Yaşar Kemal'i de konuşsun herkes, Orhan Pamuk'u da... Ama bu isimlere takılı kalmayalım... Erol Toy'u okudukça ufkum genişliyor, tarihimize en güzel yolculukları yapıyorum... Yazarın romalarında bu ülkenin tarih sayfalarındaki değerli isimleri birer roman kahramanı olmuş; konuşuyorlar... Şeyh Bedrettin'i anlıyorsunuz, öğreniyorsunuz mesela Azap Ortaklarında... 1920'li yıllarda halkımızın milli mücadeleye nasıl giriştiğini, nasıl örgütlendiğini okuyorsunuz... Hani şu "resmii" anlatılıyor diye eleştirilen tarihimizi yansıtabilmek, ince ince işlemek kolay bir olay değildir... Bunu bu kadar güzel, yalın bir üslupla yazabilmek, sıkmadan okutabilmek bir başarıdır... Roman boyunca tutarlı ve sağlam bir kurgulama ile tarihi gerçekliğe zarar vermeden tarihi anlatabilmek ve biz genç kulaklara aktarabilmek büyük bir başarıdır...

 
Toplam blog
: 14
: 2434
Kayıt tarihi
: 04.11.08
 
 

Yazmayı seviyorum. Okumayı seviyorum. Uyumayı seviyorum. Klasik müzik konserlerine, tiyatroya ve ..