Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '14

 
Kategori
Güncel
 

Cumhurbaşkanlığı Sarayı nasıl olmalıydı?

Cumhurbaşkanlığı Sarayı nasıl olmalıydı?
 

Yeni yapılan cumhurbaşkanlığı köşkü konusunda çeşitli tartışmaları izliyorum. Çok garibime gidiyor, gülüyorum. Kalem yıpratmış insanların bile ne kadar aciz kaldıklarını görüyorum. Böyle bir binaya gerek olmadığı, 1000 odalık bir köşk çok lüks vs. vs…

Oysa ben bu tartışmanın tam tersi olmasını isterdim. Ülkesini, milletini sevenler, milliyetçi insanların veya Osmanlıya düşkün görünenlerin bunu lüks bulması çok ayıp.

Benim aklımdan hep, Sn. Erdoğan, başkan seçilirse burada oturmaz diye idi. Ve nitekim de öyle oldu. Çünkü ÇAN-KAYA ifadesi çok manidar bir isimdi. Müslüman bir ülkenin baş sarayının ismi hıristiyan ifadesi idi. İşin bu tarafı başka. Biz öteki yüzüne bakalım.

Bir kere, bir ülkenin Cumhurbaşkanlığı sarayı o ülkenin prestijidir. Basında bir ülkenin adı anıldığında ilk akla gelen baş kenti ve o ülkenin başı olan BAŞ SARAY ı dır.

Bakın ABD ye, İngiltere ye, İtalya ya vs. vs… Osmanlı neden sarayları ihtişamlı yapardı? İşte bu sebeple, prestij. Hatta Osmanlı da padişahların giyimlerine bakın. Veya başka ülkelerin krallarının giyimlerine. Osmanlı padişahları gösterişe düşkün müydüler de öyle ihtişamlı giyinirdiler? - Hayır; onlar devlete düşkündüler. Oysa onlar bu ihtişamlı gösterişten ferdi olarak memnun değillerdiler bile. Çünkü onlar hep kefeni, ölümü düşünürdüler. Onlar halifeydiler. Ama buna rağmen ihtişamlı görünmek gerekiyordu.

Bence bu saray hiç olmadı. Dışarıdan görünümü sıradan bir bina görünümünde. Oysa çok daha ihtişamlı, çok daha gösterişli ve Türkiye nin endamına yakışır bir bina görünümünde olmalıydı. Modern, eşi benzeri görülmemiş harikulade bir görünümde olmalıydı. Türkiye denildiğinde akla o bine, BAŞ SARAY binası gelmeliydi. Bakın ABD ye. ABD denildiğinde akla gelen beyaz saray.

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..