Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '11

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
608
 

Cumhuriyet Bayramı falan kutlamıyoruz bu sene. Sıradaki iptal: Kurban Bayramı. Arz ederim.

Cumhuriyet Bayramı falan kutlamıyoruz bu sene. Sıradaki iptal: Kurban Bayramı. Arz ederim.
 

Kutlama Kaldırma Komitesi için öneri: Kurban Bayramını da iptal edin kardeşim! Ülkecek üzgünüz, bayramı mı kaldı?


Futbol maçlarını, iptal etmek yerine 3'er dakika geç başlatmayı biliyoruz ama!  Bangır bangır yardım konserleri düzenlemeyi de...  Cumhuriyet Bayramı mı batıyor bir tarafımıza, çok afedersiniz?.. 

Ayrıca madem üzgünüz ülkecek, o zaman 88 senenin ikinci ilkini de yapıp, Kurban Bayramını da iptal edelim derim...

Ne yani; başkaları ailelerini kaybetmiş iken; onca şehit, deprem kurbanı var iken; depremzedeler soğukta ve aç iken; şehit aileleri yasta iken; BDP'nin eşbaşkanı 'Kendi halkım, ölülerinize sahip çıkın, öldürüyorlar sizi!' diye; sıradan vatandaş da, 'Onlar bize taş atarken iyiydi, biz de oooh taş dolu koli gönderdik depremyerine, canımıza değsin!' diye talihsiz kelamlar ederken...

Bu Kutlama Kaldırma Komitesi, bayramda kurbanlarını kesip şölen sofraları kuracaklar ailece, öyle mi?  Ziyaretler yapılacak, sohbetler edilecek, hasretler giderilecek, rahatlanacak...  Tatile gidenler olacak. 

Bu mudur yani? 

Sonra da ‘Pek yerinde oldu Cumhuriyet Bayramı’nı iptal etmek’ mi olacak? 

Yok hani tehdit falan mı alındı, ‘Kutlama yaparsanız hepinizi havaya uçururuz, şunu bunu yaparız’ gibilerinden? Sonra da buna pabuç mu bıraktı bu Kutlama Kaldırma Komitesi?

Ya da başka bir şey mi var bilmediğimiz?

Olur mu?

Olur!  Tüm olabilemeyecekler olabilmekte olduklarına olduğuna göre…

Hadi nispeten anladık çalıgılı türkülü kutlama yapmamayı, resepsiyon iptallerini... O da nispeten!

De...

Okullar? 

Efendim,

Başbakanlık, bugün okulların kapanmasına yarım saat kala bir genelge daha yolladı.

Cumhuriyet Bayramı kutlamalarını, okullarda da iptal etti.

Özel okulların bir kısmı, genelge gönderilmeden önce (bugün ya da dün), kutlamalarını yaptılar. 

Devlet okullarında ise biraz karışık.  Şöyle ki; genelgeden sonra ve genelgeye rağmen; bazı okullarda cumartesi (yarın) okula gidilmesine ancak müzikli, eğlenceli gösteriler yerine sadece konuşma yapılmasına ve şiir okunmasına karar verildi.  Bazı okullarda hiçbir şey yapılmaması; bazı okullarda ise önümüzdeki hafta, zamanı geçtikten sonra şiir okunması ve konuşma yapılması kararlaştırıldı.  

Böylesine hassas bir konuda ve böylesine hassas günlerde, bir kere daha milli birlik ve beraberlik yerine, inisiyatif kullanılması söz konusu oldu. 

Arz ederim. 

Not: Bazı okullarda bu tür günler, haftalar doğru dürüst zaten hiç kutlanmıyor, üzerinde durulmuyor.  Başka şeyler ön plana çıkıyor.  Ancak, bu durumun farkında olan kişi sayısı çok az!   Ya da farkındalığını paylaşan...

İkinci not: Bu yazıyı gören Bakanlık yetkilileri, 'Sen nasıl iç işlerimizle ilgili böyle bir yazı yazarsın, suç olduğunu bilmiyor musun?' diye tepki verirmiş, ben de gülermişim...  Hayır, ben son senelerde bu memlekette suç nedir, suç olmayan nedir zaten karıştırır oldum nedense...

Bir de, şu linkte yazanlar suç kapsamına girer mi, girmez mi: http://www.hizb-ut-tahrir.org/index.php/TR/wshow/1136/

--

 Ekler:

1. (*) 'Ç' maddesi: Büyük harf küçük harf yazım kuralları, günlerin ve ayların yazımı: http://www.tdk.gov.tr/TR/Genel/BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF1ACFAB512C425173

2. Milli Eğitim Bakanlığı: http://www.meb.gov.tr/

3. Törenlerin iptaline ilişkin genelge (yukarıda bahsi geçen genelge linkini maalesef şu an bulamıyorum, sayısını da hatırlamıyorum) : http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/10/20111028.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/10/20111028.htm

 -- 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

'Tabi ki yasaklanacak': http://blog.milliyet.com.tr/tabi-ki-yasaklanacak-/Blog/?BlogNo=332146

ASLI AKOBA 
 30.10.2011 11:47
 

Az önce bir MB yazarını okudum, af buyrun ismini not etmemiş durumdayım. Yazısına yorum yaptım ama daha yazasım var belli ki: Der ki 'Bu ritüellerden kurtulup faziletli bir şekilde çalışmak lazım. Cumhuriyeti güncellemek lazım, kutlama tören lazım değil, ritüel önemli değil, devlet büyükleri zamanlarını törenlerde değil çalışarak geçirsinler...' O zaman, dediğim gibi maçlar da kalkacak toplumun hayatından, bayram ziyaretleri de, Cuma namazları da! Hatta namazın kendisi de bir ritüel degil midir? 'Namaz kılanlar çıkarsınlar bakalım hayatlarından, iş yapmaktan alıkoyuyor namaz onları' mı diyeceğiz? Var mı böyle bir durum? Nefes almamız da aynı şekilde bir rituel değil midir? Bunu okuyanlar düzensiz nefes alıp vermeye başlasınlar şu paragraf bitene kadar, bakalım ne oluyor. Dünya da sürekli dönüyor, dönmesin artık başka başka şeyler yapsın. Yarın mesela, ortadan ikiye bölünmesini rica ediyorum.

ASLI AKOBA 
 29.10.2011 1:37
Cevap :
 30.10.2011 3:09
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 61
Toplam yorum
: 162
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 925
Kayıt tarihi
: 20.09.08
 
 

Yazmak sorumluluk istiyor. Zor iş, başka bir alem. Yaşamın ta kendisi gibi. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster