Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '06

 
Kategori
Bayramlar
 

Cumhuriyet Bayramınız kutlu olsun

Cumhuriyet Bayramınız kutlu olsun
 

Cumhuriyeti, ve onun gereklerini yüksek sesle anlatınız. Bunu yüreklere yerleştirmek için elverişli olan hiçbir durumu kaçırmayınız.
M.Kemal Atatürk.

Cumhuriyetin 83. yılını ve bayramınızı kutlayarak, başlamak istiyorum. Bir Cumhuriyet evladı olarak, M. Kemal Atatürk'ümüzün Yukardaki vecizesini, öğüt alarak, yazmak istedim

Ulu Önder M. Kemal Atatürk tam 83 yıl önce Cumhuriyeti ilan etti.
Aşağıda yazılanları, hepimiz biliyoruz. Ama ben yine de bir kez daha çoşkuyla, sevinçle, saygı ve sevgiyle yeniden aktarmak istedim. Cumhuriyet'in kuruluşunun getirdikleri:

29 Ekim 1923'te Cumhuriyet idaresi kabul edildi, Atatürk oybirliğiyle ilk cumhurbaşkanı seçildi. 30 Ekim 1923 günü İsmet İnönü tarafından Cumhuriyet'in ilk hükümeti kuruldu. Türkiye Cumhuriyeti, "Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir" ve "Yurtta barış cihanda barış" temelleri üzerinde yükselmeye başladı.

Atatürk Türkiye'yi "Çağdaş uygarlık düzeyine çıkarmak" amacıyla bir dizi devrim yaptı. Bu devrimleri beş başlık altında toplayabiliriz:

1. Siyasal Devrimler:
· Saltanatın Kaldırılması (1 Kasım 1922)
· Cumhuriyetin İlanı (29 Ekim 1923)
· Halifeliğin Kaldırılması (3 Mart 1924)

2. Toplumsal Devrimler
· Kadınlara erkeklerle eşit haklar verilmesi (1926-1934)
· Şapka ve kıyafet devrimi (25 Kasım 1925)
· Tekke zâviye ve türbelerin kapatılması (30 Kasım 1925)
· Soyadı kanunu ( 21 Haziran 1934)
· Lâkap ve unvanların kaldırılması (26 Kasım 1934)
· Uluslararası saat, takvim ve uzunluk ölçülerin kabulü (1925-1931)

3. Hukuk Devrimi :
· Mecellenin kaldırılması (1924-1937)
· Türk Medeni Kanunu ve diğer kanunların çıkarılarak laik hukuk düzenine geçilmesi (1924-1937)

4. Eğitim ve Kültür Alanındaki Devrimler:
· Öğretimin birleştirilmesi (3 Mart 1924)
· Yeni Türk harflerinin kabulü (1 Kasım 1928)
· Türk Dil ve Tarih Kurumlarının kurulması (1931-1932)
· Üniversite öğreniminin düzenlenmesi (31 Mayıs 1933)
· Güzel sanatlarda yenilikler

5. Ekonomi Alanında Devrimler:
· Aşârın kaldırılması
· Çiftçinin özendirilmesi
· Örnek çiftliklerin kurulması
· Sanayiyi Teşvik Kanunu'nun çıkarılarak sanayi kuruluşlarının kurulması
· I. ve II. Kalkınma Planları'nın (1933-1937) uygulamaya konulması, yurdun yeni yollarla donatılması

Biz işte bu yoldayız : ''Cumhuriyet ahlak üstünlüğüne dayanan bir ülküdür;Cumhuriyet erdemdir. M.Kemal Atatürk''

ve Atam ; Seni yüreğinde her an hisseden yaşatanlarız

''Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir''

ve senin sayende sesimizi duyurabiliyoruz :

''Bizce: Türkiye Cumhuriyet anlamınca kadın, bütün Türk tarihinde olduğu gibi bugün de en muhterem mevkide, her şeyin üstünde yüksek ve şerefli bir mevcudiyettir. Memleket dayanışma isteyen bir birliğe muhtaçtır. Alelâde politikacılıkla milleti parçalamak, hıyanettir.1925''

ve senin sayende Cumhuriyetcilik dersini, öğretmenler topluluğunun yetiştirdiği, öğretmenlerimizden aldık:

Onlardan biri de benim Annem ve onunla gurur duyuyorum.

Yeni nesil, en büyük cumhuriyetçilik dersini bugünkü öğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri öğretmenlerden alacaktır. 1924

ve Atam, bugün öğretmenlerimiz ne yazıkki şiddete maruz kalsa da, tüm gayretleri ile yeni nesillere o eşsiz ışığını, verdiklerini, ilkelerini öğretme çabasındalar. Yılmıyorlar. Yılmayacaklar. Çünkü onlarda, benim gibi, Cumhuriyet çocukları. Sağolun varolun. Sizlere bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.

Şimdi bizlere ve en önemlisi anne, babalara, ailelere, topluma düşen görev daha da büyük...

''Cumhuriyet ahlak üstünlüğüne dayanan bir ülküdür;Cumhuriyet erdemdir.''

Erdemli evlatlar yetiştirerek, borcumuzu ödemeliyiz...

M.Kemal Atatürk'ümüzün dediği gibi:

''Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.1915''

Evet mesuliyetlerin ağırlığını bilelim. Biz çocuklarımızdan, yetişenlerden mesuluz.

Biz devrimlerindeki ;

''Tekke zâviye ve türbelerin kapatılması (30 Kasım 1925)''

Şimdi ve yarınlarda, dikkate alma sorumluğundayız.

Çocuklarımızı Atatürk ve Cumhuriyet çocuğu olarak, yetiştirmek ve olmadık inançlara kapılmalarını önlemek zorundayız

Biz Atamızın, öğütlerindeki anlamı, iyi bilmek ve anlatmak zorundayız

''Milletimiz din ve dil gibi kuvvetli iki fazilete maliktir. Bu faziletleri hiçbir kuvvet, milletimizin kalb ve vicdanından çekip alamamıştır ve alamaz. 1923 ''

İşte en anlamlı vecizelerinden biri ;

''Ben, Türk ufuklarından bir gün mutlaka bir güneş doğacağına, bunun hararet ve kuvvetinin bizi ısıtacağına, bundan bize bir güç çıkacağına o kadar emindim ki, bunu âdeta gözlerimle görüyordum. 1937 ''

Ben de Atam, bu Güneş'in asla sönmeyeceğini biliyorum O gücün bir Türk birliği olduğunu, elini uzatanı yakacağını biliyorum

Her ne olursa olsun.

Tıpkı dediğin gibi;

''Bu memleket tarihte Türktü, her halde Türktür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır. 1923 ''

Söylenecek başka ne varki; Ruhun şad olsun...

Türkiye Cumhuriyet bayramımız kutlu ve mutlu olsun Nice yıllara...

Kaynak:http://www.istanbul.gov.tr/?pid=175

 
Toplam blog
: 113
: 5180
Kayıt tarihi
: 11.09.06
 
 

Kişisel gelişimde, düşüncelerin kullanımını sanat gibi gördüğümden, 1986yılından itibaren çok sevdiğ..