Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '09

 
Kategori
Özel Günler
 

Cumhuriyet coşkusunu yaşamak...

Cumhuriyet coşkusunu yaşamak...
 

Atatürk


Bugün Cumhuriyet Bayramı… 86 yılın olgunluğu, özelliği, anlamı, sevinci ile kutluyoruz. Bu anlamlı, önemli, özenli bayramı hiç yüksünmeden, hiç yorulmadan, hiç gücenmeden… Mutlu olmamak, onur duymamak olası mı? Bu coşkuyu yaşamak, bu heyecanı duymak bile bir ayrıcalık. Ben de Cumhuriyet’e, Atatürk devrimlerine, aydınlığa, birliğe, bütünleşmeye inanan herkesin Cumhuriyet Bayramı’nı içtenlikle kutluyorum. Hadi şimdi Gaziantep’e gidelim, benim sevgili memleketime; şair, yazar Fevzi Günenç’in Gaziantep Zafer Gazetesi’ndeki yazısına konuk olalım ve okuyalım bu anlamlı yazıyı:

“Sevdiğim yıl dönümlerini, köşemde konuklamak istemişimdir hep. Cumhuriyet Bayramı başta olmak üzere öbür ulusal bayramlarımızdır bunlar. O günlerde doğmamış, onlarla birlikte büyümemiş olmama içlenirim çoğu zaman. Anmayı istediklerimden biri de Köy enstitülerinin doğum günüdür. Bu dünyada benzeri olmayan güzellikteki o kurumu, ölüm gününde, öldürüldüğü günde anmak istemem. O gün, acı verir bana. Ancak şuna yanarım: Ne olaydı, annemin babası değil de, babamın babası köyde yaşayaydı. O zaman ne eder eder, Köy Enstitülerinden birinde okumayı başarırdım. Neyse… Sonunda isteklerimden birini gerçekleştirme olanağı buluyorum bugün. Cumhuriyetimi konuk ediyorum köşeme. Bugün doğumunun 86’ncı yılı Cumhuriyetimin. Ben de içtenlikle “Hoş geldin Cumhuriyetim, ne hoş geldin!” diyorum ona. Sanki daha bir yaşındaki bebekmiş gibi sevecenlikle kucaklıyorum; seviyorum onu! Bu konuda yalnız değilim elbette. Ülkemde, bu güzel bebeği öldürmek isteyenlerin de olmalarına karşın, bizim de yalnız olmadığımızı biliyorum. Milyonlarca seveni var Cumhuriyet bebeğimizin. Cumhuriyetime “bebeğim” derken onu küçümen gördüğümü düşünebilirsiniz. Bin yıl yaşacağını bildiğim bu kutsal varlığa 86’ncı doğum gününde “bebeğim” dermem garipsenmesin? Onu seven, çok sevenlerin buluştuğu, benim de üyesi olmaktan onur duyduğum bir çatı var en azından: Atatürkçü Düşünce Derneği! Ne güzel insanlar o derneği yöneten insanlar. ADD Gaziantep Şube Başkanı İhsan Koca da bu güzel insanların başında gelenlerden biri. Ne yaparak güzelleşiyor ADD Gaziantep Şube Başkanı? Bize unutturulmaya çalışılan ulusal bayramlarımızın gecelerinde yaşanan coşkuyu taşıyor yeniden bize: Ulusal bayramlarımızın fener alaylarını! Bu kentte yaşayan bütün cumhuriyetçiler, bugün saat 19.00’da Gaziantep Şehitler Anıtında olalım! Oradan ay yıldızlı bayrağımızı sallayarak yürüyelim; fener alayımızı izleyelim. “Hoş geldin Cumhuriyetim, ne hoş geldin!” diye bağıralım! Cumhuriyetimizi sevgiyle, sevecenlikle kucaklayalım, büyütelim.” “Amaaan, ” deme sakın. Mazeret göstermeye kalkma. “Naziler önce aşırı solcuları tutukladılar; ‘aşırı solcu değilim’ diyerek ses çıkarmadım. Sonra Yahudiler’i tutukladılar. Yahudi değilim diyerek, sesimi çıkarmadım. Sosyal demokratları tutukladılar, ‘sosyal demokratları savunmak bana mı kaldı?’ diyerek, sesimi çıkarmadım. Sıra bana geldiğinde etrafta tutuklanmama ses çıkaracak kimse kalmamıştı!” diyen papaza dönersin yoksa. Tek olma. “Demet”te kal, kıramasın kimse seni. Korkma, hiçbir ülke milyonları hapsedebilecek büyüklükte hapishaneler oluşturamaz nasıl olsa.”

Eline, gönlüne, düşüncene, kalemine sağlık sevgili Günenç. Memleketimde olamasam da yüreğimle Şehitler Anıtı’ndaki fener alayındayım ben de bu gece, ay-yıldızlı güzel bayrağımızla.

 
Toplam blog
: 178
: 1483
Kayıt tarihi
: 01.06.08
 
 

1946 yılında Gaziantep’in Oğuzeli ilçesinde doğdum. İlkokulu aynı ilçede, ortaokulu Ceyhan’da, li..