Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '14

 
Kategori
Güncel
 

Cumhuriyet elden gidiyormuş ve Türkiye uyuyormuş...

Cumhuriyet elden gidiyormuş ve Türkiye uyuyormuş...
 

2006 yılında, Cumhuriyet Gazetesi'nin "Tehlikenin farkında mısını?" sloganı tutmayınca, 8 yıl sonra Uğur Dündar bu sloganı atıyor ortaya


"CUMHURİYET ELDEN GİDİYOR, TÜRKİYE UYUYOR"

Bu sabah, gazete manşetlerine göz atarken, Uğur Dündar'ın gazetesinin başlığını görümce tüylerim diken diken oldu... Bu kadar da olmaz, dedim.

Sonra biraz düşününce, AKP'nin, ikinci kez iktidar olduğu 2006 yılında, Cumhuriyet Gazetesi de, "Tehlikenin farkında mısınız?" şeklinde benzer bir başlık atmıştı; hatta bu ibare, bir "slogan" olarak Cumhuriyet  Gazetesi'nde uzun süre yer aldı... Sonra baktılar ve gördüler ki, tehlike filan yok. Sloganı kaldırdılar.

Aradan sekiz yıl geçti. Şimdi bakıyoruz, Uğur Dündar, Cumhuriyet'in bu sloganını hatırlamış ve tam kopya çekmiş olmamak için, benzer bir uyarı yapıyor ; ne diyor?

"CUMHURİYET ELDEN GİDİYOR TÜRKİYE UYUYOR"

Ne zaman diyor?

Halkın, "bizzat birebir, aracısız ve kendi özgür iradesi ile" Cumhurbaşkanını seçtikten sonra...

Eğer bu Cumhurbaşkanlığı seçimini, Uğur Dündar'ın yürekten desteklediği Ekmeleddin İhsanoğlu  kazansaydı, acaba aynı başlığı koca koca harflerle atar mıydı Uğur Dündar gazetesine.. 

Örneğin şöyle bir başlık atar mıydı?

"ATATÜRK'ÜN KURDUĞU LAİK CUMHURİYET EMİN ELLERDE, ARTIK TEHLİKE KALMADI"

Atmazdı...

Ama Ekmeleddin İhsanoğlu Cumhurbaşkanı seçilseydi ve ben de, Ekmeleddin'e muhalif bir gazeteci olsaydım ve gazetemin başlığını, koca koca harflerle şöyle atsaydım;

"FARKINDA MISINIZ, ATATÜRK'ÜN KURDUĞU LAİK CUMHURİYET ELDEN GİDİYOR"

Ve başlığın altını da aşağıdaki gibi şöyle doldursaydım ve,

"Cumhuriyet, elden gitmese bile, en azından "Mısır Ararp Cumhuriyeti" gibi bir Cumhuriyete dönüşebilir" deseydim, acaba gazetecilerin duayeni Uğur Dündar ne derdi?

 cdenizkent

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..