Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '19

 
Kategori
Mizah
 

Cumhuriyet mi, Demokrasi mi?

Şekil mi yoksa sistem mi?

Cumhuriyet mi, demokrasi mi?

Bu sene de her sene olduğu gibi 29 Ekim ile başlayan ve yaklaşık iki haftadır süren bir cumhuriyet ve demokrasi karmaşasına tanık oluyoruz.

Muhtemeldir ki daha uzun yıllar bu mevzu böyle sürüp gidecek.

Kendi adıma bu ikilemi kendimi bildim bileli yaşamışımdır.

Bundan dolayı da kendimi bildiğimden bu yana bu iki başlık üzerine okumalar yapmışımdır.

Benim ne sonuca vardığımdan ziyade ortada var olan basit örnekleri ortaya koymayı tercih edeceğim.

Malum, insan okuyan, okuduğunu muhakeme eden ve sonuç çıkarandır.

Dünyada adında cumhuriyet olan pek çok ülke var.

İşte bunlara birkaç örnek;

Çin Halk Cumhuriyeti,

Güney Afrika Cumhuriyeti,

İran İslam Cumhuriyeti,

Zambiya Cumhuriyeti,

Demokratik Kongo Cumhuriyeti,

Laos Demokratik Halk Cumhuriyeti,  

Irak Cumhuriyeti,

Arnavutluk Cumhuriyeti,

Dominik Cumhuriyeti… vs. vs.

 

Bir de adında monarşi olan birkaç ülkeye örnek;

Norveç Krallığı,

Hollanda Krallığı

Birleşik Krallık (bizlerin İngiltere diye bildiği ama onu da yanlış bildiği),

İspanya Krallığı,

İsveç Krallığı

Danimarka Krallığı.

Kamboçya Krallığı,

Suudi Arabistan Krallığı… vs. vs.

 

Ne diyorduk efendim?

Tamam, şimdi anımsadım.

Sezen abla da öyle demişti zaten “Hadi bakalım kolay gelsin!

 
Toplam blog
: 108
: 2366
Kayıt tarihi
: 05.04.08
 
 

1972 Haziranında  Eskişehir'de doğdum. Edirne'de ikamet ediyorum. Duygu ve düşüncelerimi yazıya d..