Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '08

 
Kategori
Güncel
 

Cumhurİyet Nedİr???

Türk milleti; yüzyıllarca tek kişi egemenliğinde yaşamış ve özgürlüğünü canıyla kanıyla almış bir millettir. Cumhuriyet, Türk milleti için dünya üzerinde sahip olduğu en değerli varlıktır. Evet, bir yönetim şeklidir cumhuriyet ama Türkiye Cumhuriyeti için aynı zaman da bir yaşam tarzıdır.

Cumhuriyet, kardeşlerinin birbirinin canına kastetmeden yaşayabildiği,
Memurun ben işimi bilirim mantığıyla yaklaşmadığı,
Hısımın akrabanın iş yerlerine yerleştirilmediği,
Adaletin ve eşitliğin kol gezdiği,
Eğitimin tamamıyla eşit şartlarda olduğu, bir yaşam tarzıdır Cumhuriyet.
Bir gün Mustafa Kemal’in yanına bir köylü kadın yaklaşır ve der ki: Paşam daha önce de sizle konuştum ama benim oğlanı fabrikaya almadılar.
Mustafa Kemal sorar:‘Ben gönderdiğim halde demi almadılar.’diye.
Kadın:’evet’ der.Ve Mustafa Kemal halkın arasında elini kaldırarak: ‘Ey milletim işte benim size anlatmak istediğim cumhuriyet budur.’der.
İşte, cumhuriyet sadece halkın kendi kendini yönetmesi değil aynı zamanda ADAM OLMAKTIR.

Türk milleti; yüzyıllarca tek kişi egemenliğinde yaşamış ve özgürlüğünü canıyla kanıyla almış bir millettir.Cumhuriyet, Türk milleti için dünya üzerinde sahip olduğu en değerli varlıktır. Evet, bir yönetim şeklidir cumhuriyet ama Türkiye Cumhuriyeti için aynı zaman da bir yaşam tarzıdır.Cumhuriyet, kardeşlerinin birbirinin canına kastetmeden yaşayabildiği

 
Toplam blog
: 28
: 324
Kayıt tarihi
: 28.05.07
 
 

Düzce Akçakoca'da muhasebe okuyorum. 2. sınıf öğrencisiyim. Eğlenmeyi çok seviyorum. Büyük zevk..