Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '16

 
Kategori
Üniversiteler
 

Cumhuriyet Üniversitesi Ekonometri Bölümü öğrencisi ve şair Enis Berkil ile...

Cumhuriyet Üniversitesi Ekonometri Bölümü öğrencisi ve şair Enis Berkil ile...
 

Enis Berkil


 

Genç Şair ve  Cumhuriyet Üniversitesi Ekonometri  Bölümü Öğrencisi Enis Berkil:

“Şiir benim için bir terapi ,öfke kontrol sistemi yeri geldi mi de kanayan yarama yara bandı.”

 

SORU- bize kısaca kendinizi  tanıtır  mısınız ? Hangi okulları okudunuz bugüne kadar?

ENİS BERKİL- Adim Enis Soyadım: BERKİL , 1995 yılında  Ankara'da dünyaya geldim. 4 yaşıma kadar Ankara da yaşadık. Daha sonra babamın şark görevi nedeni ile Muş un Hasköy ilcesine taşındık. Hasköy de 2 yıl kaldıktan sonra Tokat merkeze babamın tekrar tayini çıktı.. Tokat da Vali Mehmet OZGUN İlköğretim Okulun da 1. Sınıfa başladım. Babamın tayini Bursa’ya çıkmasıyla Bursa da İhsan Dikmen ilköğretim okulunda 2. Sınıfa başladım.


2 yıl Bursa da yaşadıktan sonra babamın tayini Kayseri’ye çıkmıştı.. Kayseri de 2 bucuk yıl yaşadık ve orada Bülent Altop İlköğretim Okulunda öğrenim hayatıma devam ettim. Kayseri de babam emekli oldu ve Sivas a taşındık. Sivas’ta Mimar Sinan ilköğretim Okulunda 7. Sınıfın 2. Döneminden başlayarak buradan mezun oldum. Lise hayatıma  Sivas Abdussamet Bal Anadolu imam hatip lisesinde başladım. Lise 2. Sınıfı bitirdikten sonra Tokat a taşındık ve Tokat Anadolu imam hatip lisesinde öğrenimimi tamamladım ve mezun oldum. Simdi ise Sivas Cumhuriyet Üniversitesinde İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde Ekonometri bölümünde öğrenimime devam etmekteyim.

SORU-Neden  Ekonometri Bölümü ve neden  Sivas  ? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?ı

ENİS BERKİL-  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin en kapsamlı bölümü olan ekonometri bölümü hem özel sektöre hem de kamuya dayandığından tercih ettim.
Sivas olmasındaki etmen ise memleketim ve aileme yakin olmasıdır.
Üniversitemizin düşüncelerimde  herhangi bir etkisi olmadı. Çünkü Üniversite hayatına başlamadan bir çok  insan ve kültürle karşılaştım.

SORU- Ailenizden  bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza  bakış açısı nasıl?

ENİS BERKİL-  Babam Emekli Polis ve şu an Tokat Behzat Taksi de Taksicilik yapıyor. Annem ev hanimi. Benden büyük bir ablam var. Açık  Öğretimde  Üniversite okuyor evli ve bir kızı var. Bir de benden küçük kız kardeşim var oda liseye bu yıl başladı. Ailem beni her konuda desteklemekte ve düşüncelerime   saygı duyarlar.

SORU-  Şiire başlama hikayenizi anlatır mısınız ?

ENİS BERKİL-  Şiire başlamamın  herhangi bir etmen olmadığını  söylemeliyim. Şiir yazabilmek,ortaya çıkarabilmek için asla kalemimin ucunu köreltmem. Kendimi zorlamam şiir yazmak için.  Kendiliğinden  doğar şiir, düşüncelerimde harmanlanır birden ortaya çıkar ve yazarım.

SORU- Şiir yazarken  genelde kimlerden ilham alırsınız   ve etkilenirsiniz ?

ENİS BERKİL-  Genellikle yazdığım şiirler yaşantımla ilgilidir. İlham kendi içimde karanlık köşelere saklanmış bulunmayı bekleyen ışıklardır. Bir çok sairimizi incelikle okudum:Ziya GOKALP,Mehmet Emin YURDAKUL,Yakup Kadri KARAOSMANOGLU,Mitat Cemal KUNTAY. Buraya okuduğum şairlerin hepsini yazmak isterdim.
Fikir ve görüşlerimin her şairde değiştiğini fark edince kendi yolumu çizmeye başladım.

SORU- Ekonometri okuyan bir  öğrencinin şiirle ilgilenmesi ilginç bunu  nasıl  açıklarsınız ?

ENİS BERKİL-  Ekonometri bolumu öğrencisiyim. Bölümümüz sayısal derslere ağırlık verse de bu benim için engel teşkil etmemekte. Hatta şiirlerime konu bile olabilmekte.

SORU- üniversite  öğrencilerinin genel  sorunları neler? Çözüm yolları neler?

 

ENİS BERKİL- Bir çok öğrencinin ortak sıkıntısı nakit para. Bunun peşinden yurdunu sorun edenler ,ulaşımın  aksadığını  iddaa edenler (ulaşımda ben hiç sıkıntı yaşamadım günde 4 kere halk otobüsü kullanmama rağmen) vb. bir çok örnek konulabilir “iğne yarasını bıçak yarası gibi anlatırsak.
Çözüm yolları ise her öğrencide farklılık gösterir. Kimi tatlı dil ile kimi kaba kuvvet ,kimi borç alarak kimi bir eşyasını satarak bir şekilde halleder.

SORU- Şiirde nereye kadar gelmek istersiniz?

ENİS BERKİL-  Şiir yazarak herhangi bir kazanç elde etmeyi , ün yapmayı ,kendimi tanıtmayı istemiyorum. Şiir benim için bir terapi ,öfke kontrol sistemi yeri geldi mi de kanayan yarama yara bandı.

SORU- Ekonometri  alanında nereye kadar  gelmek istersiniz ?

ENİS BERKİL-  Bölümümün bir çok tercih kapısı bulunsa da ,özel kuruluşlarda ve kamu kuruluşlarında 0yonetici,danışman olarak çalışmak istiyorum.

SORU- Özelde Sivas Ekonometri  genelde Ekonometri Okumak  isteyenlere neler  önereceksiniz?

ENİS BERKİL-  Ekonomist olmak isteyen arkadaşlarıma tavsiyem araştırmaktan ,incelemekten ,çözümleyip çözümleyememekten asla vazgeçmemeleridir. Çünkü ekonometri kurcaladıkça daha tatlı bir hal alıyor.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..