Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

Cumhuriyet Üniversitesi öğrencisi Şeyma özbolat ile...

SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ EKONOMETRİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ ŞEYMA ÖZBOLAT “ YETERİNCE KİTAP OKUSAYDIM ŞİMDİ DAHA FARKLI YERLERDE OLURDUM” DEDİ
 

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları okudunuz ?

ŞEYMA ÖZBOLAT- Ben Şeyma Özbolat 4 bireyden oluşan bir ailenin en küçük ferdiyim. 20 yaşındayım ve Cumhuriyet Üniversitesi Ekonometri 1. Sınıf öğrencisiyim. İlköğretim okulunu Tokat Fatih İlköğretim Okulunda, liseyi Tokat Mehmet Akif Ersoy Lisesinde tamamladım.

SORU- Neden Ekonometri? Neden Cumhuriyet Üniversitesi? Bu okulu tercih etmeden önce ve bugünkü duygularınız arasında ne fark var?

ŞEYMA ÖZBOLAT- Ekonometri Bölümü İİBF de 4 yıllık bir bölüm. Bu bölümü seçmemin ilk nedeni, tercihlerim arasında olan ve gerçekten de istediğim bir bölümdü. İkincisi ise İktisat  İşletme gibi  bölümlerden mezun olanların çalışabileceği tüm alanlarda çalışabilecek olmaları bu bölümü seçmemde etken oldu. Cumhuriyet Üniversitesini seçmemin sebebi ise dürüst olmak gerekirse  Tokat’a yakın olmasından dolayı. Ama şu da gerçek ki, İİBF de bir bölüm okuyorsanız mezun olduğunuz Üniversite çok önemli. Yani Bursa Uludağ Üniversitesi veya Ankara Gazi üniversitesi gibi Üniversitelerden mezun olmak daha avantajlı bence. Ben de Bursa Uludağ Üniversitesine geçiş yaparak buradan en iyi derece ile mezun olmak istiyorum. Geçiş yapmanın zor olduğunu biliyorum ama  en azından bunu denemek istiyorum. Umarım başarırım da .

SORU- Bu okulu kazanmak için kaç sene çaba harcadınız ? Geriye baktığınızda ne gibi hatalarınız var? Bugün olsa ne gibi çalışmalar yapardınız ?

ŞEYMA ÖZBOLAT-  Bu okulu kazanmak için 2 sene çalıştım ama gerçek manada ve düzenli bir çalışma değildi. Geriye baktığımda fazlasıyla eksiklerim var. Zamanla insan düzenli çalışmanın önemini daha iyi anlıyor. Düzenli çalışmak önemli aslında. Tam olarak zamanında ve yerinde verimli olarak çalışmak çok önemli.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ve onların sizin çabalarınıza bakış açısı nedir?

ŞEYMA ÖZBOLAT-  Babam esnaf. Annem ev hanımı. Bir ağabeyim Gaziosmanpaşa Üniversitesi İnşaat Teknikerliği Bölümü mezunu. Şu an KPSS ye çalışıyor. Onların destek ve sevgisini her zaman yanımda hissettim.

SORU- Kitap okuyor musunuz ? Bu okuma size ne kazandırdı. Yeterince okusaydınız bunun siz katkısı ne olurdu?

ŞEYMA ÖZBOLAT- Kitap okurum ve gerçekten de kitap okumayı çok seviyorum. Kitap okumanın insana farkında olmadan çok şey kazandırdığı gibi aynı zamanda  kitap okumak insanın düşünce yapısını, sözcük dağarcığını, farklı düşünmesini ve hayata farklı açıdan bakmasını bile sağlayabiliyor. Bu açıdan kitap okumak insanın iyi bir noktaya gelmesinde büyük önem taşıyor. Yeterince kitap okusaydınız bugün nerede olurdunuz diye sordunuz gerçekten de yeterince kitap okuduğumu sanmıyorum. Yani fazlasıyla eksiğim var. Yeterince kitap okusaydım şu an daha farlı yerlerde ve  daha iyi durumda olacağıma kesinlikle inanıyorum.

SORU- Arkadaş nedir? Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ? Arkadaş seçimi insana ne kazandırır?

ŞEYMA ÖZBOLAT- Arkadaşlık çok farklı bir şey gerçekten. İyi yönleri olduğu kadar< arkadaşlığın="" kötü="" yönleri="" de="" çok="" fazla.="" ama="" bu="" kişinin="" kendi="" elinde.="" bir="" dergide="" şöyle="" bir="" yazı="" okumuştum”="" insan="" dünyaya="" geldiğinde anne="" ve="" babasını="" kendisi="" seçemiyor.="" çünkü="" doğduğunda="" onlar="" var="" hep="" zaten.="" ama="" arkadaşlarını="" ise kendi="" isteğiyle="" kendi="" düşüncesi="" ile="" seçiyor. bu="" yüzden="" arkadaş="" çok="" önemli="" ve="" arkadaş="" seçimi="" insanın ="" kendi="">

SORU- Bu meslekte nereye gelmek istersiniz neden?

ŞEYMA ÖZBOLAT- Bu bölümde ilk olarak bu okulu tamamlayarak Ekonomist ünvanı almak. Daha sonra da Üniversite de kalarak kendimi geliştirmek istiyorum.

Değerli Şeyma Kardeşim, çıktığın kariyer yolculuğunda çalışmalarını daha da artırarak  daha başarılı olmanı candan dilerim.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..