Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '14

 
Kategori
Söyleşi
 

Cumhuriyet Üniversitesi Otomotiv Kulübü başkan yardımcısı Umut Akkaya ile...

Cumhuriyet Üniversitesi Otomotiv Kulübü başkan yardımcısı Umut Akkaya ile...
 

Umut


 

SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ  OTOMOTİV KULÜBÜ BAŞKAN YARDIMCISI UMUT AKKAYA

“KULÜBÜMLE TANIŞMAM SAYESİNDE  İLERİYİ GÖREBİLEN ÇOK AKTİF BİR İNSAN  OLDUM”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız  ? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

UMUT AKKAYA-  Ben Umut AKKAYA, 7. Aralık. 1993 tarihinde Zonguldak'da doğdum. Lise hayatı da dahil olmak üzere  Zonguldak'ta yaşadım. Kendimden bahsedecek olursam fazla kuralcı olmayan hiç sinirlenmeyen bir yapım var. Boş zamanlarımda tasarım alanında çalışmalarım oluyor.

 

İlkokulumu Zonguldak Rüzgarlımeşe İÖO'da okudum, bu okulda 2007 senesinde Otomotiv alanında projelerim oldu. Lise hayatımı Zonguldak Anadolu Teknik Lisesi'nde teknik ressam öğrencisi olarak geçirdim. Lisede ''Uzay Fatihi'' adlı uzay mekiği projemle adımı duyurdum. Şu anda Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölümünde okuyorum.

SORU- Neden Sivas’ı tercih ettiniz? Bu bölümü yazmanızdaki amaç Otomobil sevginiz mi?

UMUT AKKAYA-  Sivas ilini tercih listemde ilk 10 da yer alıyordu. Sivas'ı seçmemdeki en büyük nedenlerden birisi gelişmeye açık bir şehir ve üniversitesi olmasıydı. Teknoloji Fakültesi Türkiyemizde yeni kurulan fakültelerden biri ve uygulamalı eğitim veren bir Mühendislik Fakültesi olduğundan dolayı Sivas ilini ve Teknoloji Fakültesini seçtim.

 

Bu okulu yazmadan önce kafamda hep büyük üniversiteler vardı ama şu sınav stresti yok mu bizi bazen gerilere götürebiliyor. Ama şimdi diyorumki iyi ki Sivas'a gelmişim ki burda kendimi gösterebildim.

 

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ? Onların sizin bu çabalarınıza bakış açısı nasıl ?

UMUT AKKAYA-  Küçük bir aileyiz. Sessiz sakin, babam emekli annem ise ev hanımıdır. Tek kız kardeşim var 5. sınıfta, sayısal zekası oldukça yüksektir. 

 

Ailem başarılarımla gurur duyuyorlar ve çalışmalarımı beğenerek dikkatli bir şekilde takip ediyorlar. Eskiden “senden birşey olmaz” diyen ailem şimdi bu lafı unuttular ve beni izliyorlar.

SORU- Otomotiv Kulübü ile tanışma hikayenizi anlatır msınız ?

UMUT AKKAYA-  Fakültemin ve bölümümün ilk öğrencilerinden biriyim. Buraya geldiğim günden beri bir öğrenci kulübü kurma fikrim vardı ama ilk zamanlarda kimse birbirini tanımıyordu. Bende bu aralar uzay mekiği proje taslağımı geliştirme aşamasındaydım. Mart ayında bölüm başkanım Yrd. Doç. Dr. İbrahim CAN Hocamın yanına sınıfımdan bir arkdaşımla gittik ve hocam bizim kulüp çalışmamız var böyle çalışmalarda bulunan arkdaşlar arıyoruz deyince hocamız bir grup arkadaşınız bu çalışmalar içersinde olduğunu söyledi. Bu arkdaşalarla iletişime geçtik, bizimde bu çalışmaya katılmak istediğimizi söyledik. Arkadaşlarımızda bizleri kabul edince kulüp çalışmalarına hız verdik.

SORU- Bu kulüple tanıştıktan  okul  hayatınızda ne gibi değişmeler oldu? Okulunuza ve bölümünüze bakış açınız değişti mi ?

 

UMUT AKKAYA- Lise hayatımda ne bir sevgili ne de bir arkadaşım olmamıştı. Hayatımı sadece projelerime adamıştım ama kulüple tanıştığımda dışarda bir çevre olduğunu sırf herşeyin kariyer olmadığını gördüm. Kulübün kurulalı 9 ay oldu ve ben nerdeyse tüm okulu tanımaya başladım.

 

Bölümüme bakış açım baya değişmişti. Önceden bu bölümün sadece otomotiv mühendisi olup çıkacağımızı zannederdim ama şu anki fikrim bu değil. Otomotiv Kulübü bana daha değişik alanlarada yöneltti. Şu anki hedefimde de hep bu kulübün içinde olmak var ve hep devamlı olabilmem için fakültemde akademisyen olmak.

SORU- Kulüp sosyal hayatınızı nasıl değiştirdi ?

 

UMUT  AKKAYA-Sosyal hayatım büyük ölçüde değişti. Dediğim gibi önceden fazla çevresi olan biri değildim ama şu anda üniversitemin her kulübünün içinde aktif görev alan bir birey oldum. Artık fakültemdeki herkes bana danışmaya bana bir konu hakkında fikirlerimi sormaya başladılar bu da beni sevindiriyor.

SORU- Otomotiv Kulübünün amaçlarını ve yaptığınız çalışmaları anlatır mısınız ?

UMUT  AKKAYA - Otomotiv Kulübü olarak ilk önce Otomotiv Mühendisliği Bölümümüzü büyütmek ve geliştirmek, Cumhuriyet Üniversitesi Teknoloji Fakültesini Türkiye'nin en büyük Teknoloji Fakültesi olmasını sağlamak ve Türkiye'mizin otomotiv sektöründe dünya devi olmasını sağlamaktır. Fakülte içi çalışmalarımızda öğrenci arkadaşlarımıza otomotiv sektörüyle alakalı konferanslar veriyoruz, seminerler düzenliyoruz. 9 aylık bir kulüp olmamıza karşın üniversitede en aktif kulüpler olarak yerimizi aldık. Şu ana kadar fakültemize yeni gelen arkadaşlarla tanışma toplantımız oldu, kulübümüz ve Peugeot Türk A.Ş. işbirliğiyle ''Otomotiv Sektörü ve Peugeot'nun Bakış Açısı'' adlı konferansımız oldu. En son yaptığımız etkinlik ise Sivas ilindeki 5 tane liseye gidip son sınıf sayısal öğrencileri arkdaşlarımıza Otomotiv Mühendisliği Bölümünü tanıttık. Şu anki etkinliğimiz arasında güneş enerjili araç projemiz ve Go-Kart projemiz var.

SORU- Kulübünüze  okul hocalarınızın ve  okul yönetiminin  bakış açısı nasıl?  Daha ne gibi  katkı sağlamalarını beklersiniz ?

 

UMUT AKKAYA -  Kulübümüzle genellikle akademik danışmanımız Arş. Gör. Abdullah KAPICIOĞLU hocamız ilgilenmektedir. Fakülte yönetimi ilk kulüp olarak bizlere hep destek sağlamıştır. Konferanslar için fakültemize konferans salonumuzun yapılması, yeni projelerimiz için bizlere fakültenin tüm laboratuvarları tahsis etmeleri zaten bize sonuna kadar destek olcakları anlamına gelir.

 

Bizim kulübümüzdede bazı eksiklilkler var açık açık söylüyorum ki hocalarımız bizi bir konuda desteklemiyorlar. Teknik geziler için otomotiv fabrikalarıyla görüştük ve bütün fabrikalar olumlu yanıt verdi ve hocalarımıza gittiğimizde bizlere teknik gezinin zor gerçekleşceğini söylediler. Bir de kulüp odamız daha yok.  Bu da bizi bazı sıkıntılara sokuyor. Hocalarımızdan bize istediğimiz otobüs tahsis etme ve kulüp odası verme konusunda ısrarlarımız sürdürüyoruz.

SORU – Bölümünüz, Fakülteniz ve  Üniversitenizin  gelişimi için neler önereceksiniz ?

UMUT AKKAYA - Bölümümüzün gelişmesi için tüm hocalarımın, öğrenci arkadaşların önerilerini dikkate almalarını öneririm. Çünkü genç beyinler her zaman iyi düşünür ve güzel fikirler elde eder. Bu bölümü bu fakülteyi bu üniversiteyi büyüten ve büyütecek olan öğrenci arkdaşlardır. Hocalarımıza söylüyorum sizden sonra biz gelcez bu neslin devamı içinde öğrencileri görmezden gelmeyin onları hep dinleyin.

SORU- Kulüpler aracılığı ile kendilerini geliştimek isteyen öğrencilere neler önereceksiniz?

UMUT AKKAYA -  İlk başta mühendislik okuyan arkadaşlara söylüyorum ki, mezun olduğunuzda işe girme gibi bir garantiniz yok ama ben ve ekibim gibi aktif görevlerde bulunursanız faydalı konferanslara katılırsanız ve bu konferanslardan sertifika alırsanız sizin yararınıza. Artık mühendislik yarış haline geldi heleki kulüplerde çalışmalarınız varsa projeleriniz varsa bunları tanıtım sunduysanız Ar-Ge birimlerinde çalışma olanağınız var. Diğer bölümlerde okuyan arkadaşlarımda aynısını yapmalarını söylerim. Çünkü ilerde iş başvurunuzda CV nizde sunacağınız bişeyler olsun.

 

Benle Röpörtaj Yaptığınız İçin Teşekkür Ederim.

Asıl ben teşekkür ederim. Kulüp çalışmalarınızda, okul  hayatınızda ilerde iş ve ale hayatınızda  üstün başarılar dilerim. Bu başarıları şimdiden görür gibiyim.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..