Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '15

 
Kategori
Üniversiteler
 

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencisi Suat Abdan ile...

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencisi Suat Abdan ile...
 

Suad Abdan


Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Uzmanlığı Bölümü Öğrencisi Suat Abdan “ Sosyal  Hizmet Uzmanlığı İnsanlara Yardım etmeyi sevenler için ideal bir bölümdür”

SORU-  Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?  Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

SUAT  ABDAN- Ben: SUAT ABDAN 17.03.1994 MUŞ doğumluyum. ilköğretimi ve Orta öğretimi Hasköy 100.yıl Gazi İ. Ö. O. tamamladım. Liseyi Muş Anadolu lisesinde tamamladım. Şimdi Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü 2.sınıftayım

SORU-  Neden sosyal hizmetler? Neden Sivas? Bu okulu yazmadan önce ve su an duygularınız arasında ne farklar var?

SUAT ABDAN- Hayalim avukat olmaktı. Bu yüzden başka bölümlere ilgi duymadım. Üniversite sınavları yaklaştıkça sosyal hizmet bölümü hakkında konuşmalar oldu ve ilgi odağıma girdi Hukuk olmasa diye alternatifler arasına aldım. Sivas'ı hiç düşünmedim orası gelmez diye düşündüm. 24.tercihimdi gelince çok şaşırdım, demek hayırlısı buymuş dedim. İlk başlarda Sivas'a isteksizdim daha sonra kurduğum arkadaşlıklar ve dostluklar duygularım ve düşüncelerim değişti.

Soru-  Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nasıl?

SUAT ABDAN-Babam serbest meslek ticaretle uğraşır. Annem ev hanımı. Ağabeyim üniversiteyi bitirdi. Kız kardeşim Muş Anadolu Öğretmen lisesi 4.sınıfta okuyor. Ailem bana en büyük desteği vermektedir. Her türlü düşüncelerime destek olup yardımcı oluyorlar.

SORU-  Kitap okur musunuz? Bu size ne kazandırdı?

SUAT ABDAN- Elbette kitap okuyorum. Bana çok şey kattı geniş düşünmeme kelime hazinemin artmasına ve hayata olumlu bakmama yardımcı oldular.

SORU-  Gençler genelde çekingen ve iletişim sevmeyen insanlar siz ise aktif insanlarla tanışmayı seven insansınız  bunun hayatta sizlere  ne faydası oluyor?

SUAT  ABDAN- Eğer insan kendi kabuğuna çekilirse kendine olan güvenini zamanla kaybeder. Her birey toplumun bir üyesi ve parçasıdır bağımsız düşünemez. İletişimde aktif olarak daha çok insanla konuşuyorsunuz farklı hayat şartlarını öğreniyorsunuz. Hem kendimize yön verebilir hem de insanlara daha faydalı olabiliriz.

SORU- Sosyal Hizmet Uzmanlığının geleceğini nasıl görüyorsunuz? Sizce Sosyal Hizmet Uzmanı  ne iş yapar?

SUAT ABDAN- Son iki yılda öğrendiğim kadarıyla toplumun aksayan yönlerini, toplumdan kopuk güvenini kaybetmiş insanları tekrardan topluma kazandırmayı hedefler. Bu meslek bir toplumun bir bütün olarak kalkınmasına çok yardımcı olacaktır zamanla değeri daha da anlaşılacaktır.

SORU-  Sosyal Hizmet Kulübünde de aktif görev almaktasınız. Kulüpte görev almak sizi nasıl geliştirdi?

SUAT ABDAN - Bu mesleği daha geniş bir kitleye yaymada, bölüm hakkında daha çok bilgiyi elde etmemde yardımcı oldu. Kendimi daha kolay ifade etmeyi, insanlarla iletişim konusunda kendime güven duymama yardımcı oldu.

SORU-  Bölümün güzel olmasına rağmen işsizlik kaygısı yaşıyor musunuz?  Nasıl aşacaksınız?

SUAT ABDAN- Bölümün yeni olması ve topluma çok faydalı olacağını düşüncesi nedeniyle işsizlik kaygısı yaşamıyorum. Yapılan yeni düzenlemeler bile bu bölümün ne kadar değerli olduğunu göstermektedir. İnşallah daha da genişleyip gelişir.

SORU- Kulüp olarak  ilerde neler yapacaksınız?

SUAT ABDAN- Kulüp olarak etkinliklerimize devam ederek bölümümüzün daha geniş bir kitleye ulaştırmak ve değerini insanlara anlatmak.

SORU- Sosyal  Hizmet Uzmanlığı okumak isteyene neler önereceksiniz?

SUAT ABDAN- Güzel bir bölüm olduğunu iş imkanı iyi olduğunu hepsinden ziyade insanlara faydalı olmak isteyenlere ideal bir bölümdür. Eminim ki pişmanlık duymazlar.

Bu imkanı sağlayan TURAN YALÇIN hocamıza teşekkür eder saygı ve sevgilerimi sunarım... 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..