Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '14

 
Kategori
Söyleşi
 

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Uzmanlığı öğrencisi Ahmet Altuner ile...

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Uzmanlığı öğrencisi Ahmet Altuner ile...
 

ahmet altuner


Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencisi Ahmet Altuner” Bu Bölm bazı farkındalıklar  yapmamızı gerektiriyoı. Sosyal Hizmet  Elemanı  ihtiyacı çok”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

AHMET ALTUNER- 1995 yılında Tokat' ta doğdum. İlköğretimi Altıyüzevler İlköğretim Okulunda, liseyi Tokat IMKB Anadolu Öğretmen Lisesinde tamamladım. Şuanda Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Hizmet bölümünde eğitimimi devam ettirmekteyim.

SORU-Neden  Sosyal Hizmetler Bölümü? Neden Sivas? Bu okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında en farklar var?

AHMET ALTUNER-.Lise son sınıfa geldiğimde düşündüm ben hangi meslekleri severek yapabilirim diye. Üniversite tercihlerim arasında Zihinsel Engelliler Öğretmenliği, Görme Engelliler Öğretmenliği, Üstün Zekalılar Öğretmenliği, Sosyal Hizmet gibi bölümler vardı. Çünkü, engelli bireylerin dünyasını, hayatlarını kendimi bildim bileli merak etmiştirim. Böylelikle onlara daha yakın olabileceğimi düşünüyorum. Sivas olmasının tek sebebi yaşadığım şehre yakın olması. Bölümümden çok memnunum. Topluma faydalı olunabilecek en iyi mesleklerden birisi Sosyal Hizmet Uzmanlığı.

SORU- Bize Ailenizden bahseder  misiniz? Anne ve babanız nne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nasıl?

AHMET ALTUNER-.Annem ev hanımı. Babam Gaziosmanpaşa üniversitesinde memur. Üç kardeşim var. Abim Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği 3.Sınıf öğrencisi. Küçük erkek kardeşim Tokat IMKB Sosyal Bilimler Lisesi 2.Sınıf öğrencisi. En küçük kız kardeşim Karşıyaka İlkokulu 3. sınıf öğrencisi. Ailem benim tüm kararlarımı her zaman destekledi. Benim yaptığım her şeyde bana yardımcı oldular. Hep yanımda oldular. Başta babam olmak üzere hepsine teşekkür ediyorum.

SORU- ssosyal  Hizmet Kulübüne üye olmanızın hikayesini anlatır mısınız  ?  Bu kulüple beraber neler yaptınız ? 

AHMET ALTUNER-. Üniversiteye başladığımızda sınıfımıza gelerek Sosyal Hizmet Kulübünü tanıttılar. Daha sonra yönetim kurulu için sınıfta seçim yaptılar bende aday oldum, kulüp yönetimine girmem böyle gerçekleşti. İki yıldır kulüp yönetimindeyim. Her sene yönetim kurulu seçimleri yapılıyor. Kulübümüzün her hafta toplantısı oluyor bu toplantılarda bölüm arkadaşlarımız ile birlikte yapabileceğimiz etkinlikler hakkında tartışıyoruz. Kulüp olarak birçok etkinlik düzenledik. Bu etkinliklerde hem yeni insanlar tanıdım hemde birçok konuda bilgi edinerek kendimi geliştirdim. 

SORU- Kulüp olarak bu sene neler yapacaksınız?

AHMET ALTUNER-. Bu sene kulübümüzün birçok etkinliği olacak. İlk etkinliğimiz Tanışma Partisi oldu. Bu etkiinlikte bölümümüzdeki öğrencilerin birbiriyle kaynaşması için çok faydalı oldu ve çok eğlendik. Şu anda Sivas' ın Kangal İlçesinde bir köy okuluna yardım kampanyası başlattık. Bunların dışında konferans, panel, gezi tarzında etkinlikler düzenlemeyi düşünüyoruz.

 

SORU- Üniversite öğrencileri çok zaman iletişimi ve gelişimi pek sevmez. Siz seviyorsunuz. Bunun  farkını nasıl görüyorsunuz ?

AHMET ALTUNER- .Bence insan hangi bölümde okursa okusun ya da hangi mesleği yaparsa yapsın sürekli kendini geliştirmek için çaba göstermelidir. Çevremdeki insanlara bakıyorum kendini geliştirenler her zaman daha iyi yerlere geliyor. Yani kim olursa olsun birey kendini sürekli geliştirmek için çaba harcamalıdır.

SORU- öğretmen ve arkadaşlarınızın   kulübünüze desteğini nasıl buluyorsunuz ?

AHMET ALTUNER- . Kulübümüzün akademik danışmanı Yrd. Doç. Dr. Veda Bilican bütün etkinliklerimizde yanımızda oldu ve desteğini esirgemedi teşekkür ediyorum. Bölümdeki arkadaşlarımızında etkinliklerimize yoğun ilgiyle beraber katılımları oluyor. Özellikle sınıf arkadaşlarım çok aktif, bütün etkinliklerde görev almak istiyorlar. Onlara da çok teşekkür ediyorum bizlere desteklerinden dolayı.

SORU- Son zamanlarda sosyal hizmetler   önem kaznamaya başladı. Sosyal hizmet okumak isteyenlere neler tavsiye edersiniz ?

AHMET ALTUNER- . Öncelikle sizin de söylediğiniz gibi son zamanlarda Sosyal Hizmet son zamanlarda çok popüler bir bölüm haline geldi. Çoğu üniversitede yeni açıldı. Şimdilik çok fazla açık var sosyal hizmet alanında. Bu bölümü tercih edecek arkadaşlar çok iyi düşünmeliler. Basit bir bölüm değil gerçekten mesleğinde çok yıpratıcı yanları var. Bölüm bazı farkındalıklar gerektiriyor. Gerçekten yapabileceğine inanıyorsa bir kişi yada potansiyeli varsa öneririm sosyal hizmet uzmanına çok ihtiyacı var ülkemizin. Bölümün henüz 10 yıl civarı atamalarında sıkıntı olmayacağını söylüyor hocalarımız ve uzmanlar.

 

Hocam size de çok teşekkür ediyorum tekrar görüşmek dileğiyle.

 

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..