Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Cumhuriyet ve ben

Cumhuriyet ve ben
 

Doğduğum günlerle beraber uçak seyahatlerim başladı. Daha bir aylık bebekken babamın Rusya Federasyonuna iş için gitmesiyle bizde oralara gittik.

Çok soğuk ve 50 cm nin üzerinde kar yağdığı kışları yaşadık. Herkes kar ve kışı seviyor.

Öyle ki yılbaşı kutlamaları 5 gün sürüyor ve eksi 30 derece soğukta 50 cm kar içinde sabahlara kadar sokakta eğlenebiliyorlar Ruslar.

Bu bir kültür tabi ki, bizlerin kurban bayramında sevindiğimiz gibi, bir şey. Her milletin kendi kültür yapısına özgü sevinç ve eğlence zamanı vardır.

Bizler o toplum içinde özellikle de Tatar halkıyla çok iyi zaman geçirdik. Yıllar birbirini kovalarken 5 yaşımda tekrar Türkiye ye İstanbul'a döndük.

Ama İstanbul bir başka güzeldir, tarih kokan semtleri (Fatih, Eyüp, Eminönü, Edirnekapı, Sirkeci, Üsküdar) ile İstanbul gerçekten bir başka.

Seyahat yapmayı severim Bursa, Çanakkale, Konya, Kayseri yine gezdiğim tarih kokan şehirlerden.

Bizim şu güzel ülkemizin kıymetini çok iyi anlıyorum.

Güzel cumhuriyetimizin güzelliklerini tüm halkımızla huzurlu ve mutlu bir şekilde geçirmek için vatandaşlar olarak üstümüze düşeni yapmamız gerektiğini düşünüyorum.

Mesela, insana saygılı olma, başkalarını da düşünme, yol ortasına araç park etmeme, sadece kendimizi insan ve diğerlerini kuru kafa olarak görmeme ilk duyarlılığımız olmalı.

Fakiri gözetme, yaralıya düşküne yardım etme, komşu ve arkadaş çevremizi saygınlık ve iyi ahlakımızla etkileme ve genişletme güzel meziyetlerden olmalı.
Biz Cumhuriyetin emanet edileceği gençleriz, yaşı ilerlemiş tüm halkımızdan sadece daha huzurlu ve güvenli bir Türkiye bırakmalarını istiyoruz. Biz daha beter etmemeye söz veririz.

Yeter ki düzeltilemeyecek bir Türkiye bırakmayın ardınızda.

Bazen gazetelerde okuyorum, çocukların kavgasına karışan büyükler olayda silah kullandı 2 kişi öldü. Bunlar beynimi donduran haberler. İki çocuk şeker için kavga eder ama iki gün sonra barışır. Büyükler ne kadar empatiden uzak ve ne kadar başkalarına saygısız.

Lütfen her insan insandır anlayışını benimseyelim.

Ben daha iyi insanım düşüncesinden kurtulalım.

Hırsızın dahi niçin başkalarına zarar verdim artık bunlardan çok uzak yaşamaya ülkeme halkıma değer katmaya söz veriyorum diyeceği bir ortam ve çevre oluşturalım.

Bizler İnsan, Müslüman ve Türk'üz bu özelliklerimiz diğer tüm varlıklardan daha nezih yaşamamızı ve insanların parmakla gösterdiği bir toplum oluşturmamız için yeterlidir.

Herkesi Cumhuriyet bayramının 84. yılı dolayısıyla kutluyorum.

Fethullah Muhammet Murat

 
Toplam blog
: 46
: 1055
Kayıt tarihi
: 07.10.07
 
 

1992 yılında Erzincan'da Doğdum. Türk Dili ve Edebiyatı mezunuyum. Halk Edebiyatı ilgilendiğim al..