Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '10

 
Kategori
Siyaset
 

Cumhuriyet "taraf yaratmaz!"

CUMHURİYET KARŞI TARAF YARATMAZ

Cumhuriyet fazilettir.

Cumhuriyet hamilere değil muhiplere ihtiyaç duyar.

Gençler cumhuriyeti biz kurduk onu yaşatacak ve yüceltecek olanlar sizlersiniz.

Öğretmenler cumhuriyet sizden fikri hür, irfanı hür, vicdanı hür nesiller ister.

Cumhuriyet idaresinde ‘Sınıfsız, imtiyazsız, kaynaşmış bir milletiz’.” (Mustafa Kemal Atatürk) 

Evet, ne mutlu bugün cumhuriyetimizin 87. Kuruluş yıl dönümü… Kutlu olsun diyeceğim ama… Bana birkaç yıldır bu cumhuriyet ‘doğum günleri’ tat vermiyor artık! 80 yıl sonra bizim cumhuriyet çocukluk hastalığına yakalandı… Bu yaştan sonra mı demeyin… Hani bazı insanlarda olur ya çocukluğunda yaşadığı duygusal tatminsizlikleri yaşlanınca yaşamaya başlar ya… Bizim cumhuriyetinki de o hesap… Bakıyorum şöyle bir, cumhuriyet halkta bir coşku, bir heyecan yaratmıyor artık! Bugünlerde en çok heyecanı, en çok coşkuyu; türbancılarla Kürtçüler yaşıyorlar… Bu böyle! Kabul etseniz de etmeseniz de bu böyle… 

Mutsuzluk yaşıyorum ya...

 "ATATÜRK GELDİ AKLIMA

At izinin

İt izine karıştığı bugünlerde

Atatürk geldi alkıma

Çağırayım istedim yanıma

.

Ama nasıl

Düşündüm kaldım öyle

Kara, kara

Beklemeye başladım çaresiz

.

Sibernetik yetişti imdadıma

Aldı beni kollarına

Vardım Atamın yanına

Hemen anladı üzgün halimi

.

Üzülme dedi sevecen sesle

Devrimler bir süreçtir

Olur böyle ayak sürçmeleri

Zaman, zaman

.

Sakın koyuvermeyin ipin ucunu

Birlik olun birlikten doğan güç olun

Zihin ve gönül arınıklığı yaşayın

Evrensel aklı kullanın

.

Barıştan yana durun

Bunlarda direnin

Yanlışa yanlışla gitmeyin

Karşı taraf yaratmayın

.

İyi insanlara yanlışı söyleyin 

Cumhuriyetin erdemlerini anlatın

Güzel düşünün güzel söyleyin

Güzel davranın

.

İnsanların size özenmelerini sağlayın

Yalandan uzak durun

Daima hayra ve barışa yönelik işler yapın

Göreceksiniz zafer yakın

Çok büyük umut sahibi Atam

Çok da güveniyor

Cumhuriyete ve Türk'e

Cesaret veriyor insana

.

Dinleyince Atamı

Umutlarım arttı yeniden 

İşte haykırıyorum coşkuyla

Cumhuriyet yıkılmaz

.

Selamı var Atamın herkese

 (Halil Güven-Şiirlerim-Söke)

 Ne mutlu cumhuriyetimiz erdi 87. şeref yaşına 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..