Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

ÇYDD ile Gülen okulları farkı

Bilgi insana öyle verilebilir ki, bir halde bu eğitim-öğretim olur bir diğer halde beyin yıkama olur.

İkisi arasındaki fark, ilkinin, bir konudaki her bilgiyi aslına bağlı kalarak öğrenciye aktarmak işlemi olmasından, ikincisinin ise bir konudaki belli ve kısıtlı bilgilerin öğrenciye aktarmak olmasından doğar.

Yani, ikincisi öğrenciye at gözlüğü takar.

At gözlüklü olmaya karşı, akıl ve zeka o kadar güçlü değildir. Bu ikisi içerik üzerinde iş görür. Çünkü bu yetiler biçimsel ve soyutlayıcı yetilerdir. İçeriğin iç tutarlılığına göre çalışır yani. Ancak yine, eninde sonunda bu at gözlüklü olmaya karşı akıl ve zeka değişimi yakalar. Kısır döngüyü kırar, ancak bunlar uzun süreçlerde olur. Ama yine de içerikler angajman ve psikolojik saplantı haline aldığında uzun süreçler geçse bile akıl ve zeka bu akıl mengelenmesini kıramaz.

Bu nedenle eğitim bir bireyin kişisel gelişimi ve özgür bir toplum için çok önemlidir.

Hangi konuda olursa olsun, tarafgir eğitim kişiyi ve toplumu yokeder.

Gülen denilen kişinin okulları öve öve bitirilemiyor. Ecevit bile zamanında bunu yaptı. Bu okullarda tarafgir eğitim yapıp yapılmadığını görmedim incelemedim bilmiyorum. Ama büyük ihtimal öyledir. Öyle olmasaydı, anatilik bir çıkarım yaparsak; x cemaatinin okulları diye anılmazdı. Ona böyle demeyi mümkün kılan bir şeyler olmaktadır orda. Tarafgir ve tek yanlı bir 'eğitim' yapılıyorsa, bin tane de okul açılmış olsa, orada yapılan eğitim değildir, beyin yıkamadır.

Bu bir yanı, diğer yanı ise şu: Deniyor ki, bu okullar sayesinde dünyanın her tarafında insanlar Türkçe öğreniyor, kültürümüzü dinimizi öğreniyor dilimizi konuşuyor falan.

Kardeşim iyi de, bir Afrikalı Türkçe öğrense ne olacak? Bu bir tür kültürel ırkçılık değil mi? Senin kültürün dilin dinin dünyaya yaygınlaşınca başın göğe mi erecek? Ne kazanacaksın? Kültürel emperyalist mi olmak istiyorsun?

Aynı şey ülkenin ekonomik gücü için de söylenebilir. Öyle insanlar var ki, Türkiye dünyanın, bölgenin falan bir numaralı devleti olsun diyorlar. Bu yaklaşım bence hastalıklıdır. İster bunu dil din için ister ekonomi için söyleyin öyledir. Dünyanın bir numaralı devleti olma fikri hastalıklıdır, insanca değildir, nazicedir. Küçük bir ülke ol, ama adam gibi bir ülke ol, senden daha özgür ve güçlüsü olamaz.

Peki ÇYDD çalışmalarının eğitim anlayışı ile Gülen cemaatinin okulları aynı kefeye koyulabilir mi? At gözlüklü değilseniz koyamazsınız. Yukardaki iki nedenle. ÇYDD'nin amaçlarını eklersek bu nedenler çok daha çoğalırdı.

 
Toplam blog
: 467
: 1012
Kayıt tarihi
: 21.10.07
 
 

Ankara'da yaşıyorum. Çeşitli güncel konularda, zaman zaman "Neden olaya böyle bakılmıyor?" diye düş..