Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '10

 
Kategori
Müzik
 

Dadaşlar'ın isim babası Cem Yılmaz

Dadaşlar'ın isim babası Cem Yılmaz
 

Ersen ve Dadaşlar Dönence Gazetesi'ne "Alüvyon" Albümü ile ilgili açıklamalarda bulundu...


“Ersen ve Dadaşlar” Grubu, “Anadolu Rock” Tarzı’nda en son 1986’da “Geçti Bor’un Pazarı” Albümü’nü yayınlamıştı… Ersen ve Dadaşlar daha sonra da Albümler yayınladı ama onlar Anadolu Rock Tarzı’ndan ziyade, Ersen Dinleten’in önplanda olduğu “Anadolu Rock’a yakın tarzda” Albümler’di…

1986-2010 arasında geçen 24 yılda Ersen Dinleten “Ersen ve Dadaşlar” Grubu ile “neden” bir “Anadolu Rock Albümü” doldurmadı, onu haberin sonunda öğreneceğiz…

DERYA KADAYIFÇI: ALBÜM İÇİN ÇOK TİTİZLENDİM!

Ersen ve Dadaşlar Albümü’nün Beyni Derya Kadayıfçı ile bu tarz müzik ile ilgili yayınları ile tanınan Yazar Yatağanbaba, İstanbul Rock Shaft Bar’da “Kurtalan Ekspres Konseri”nde denk geldi… İkilinin sohbeti ve bu sohbet üzerine Ersen Dinleten’in Yorumu, Dönence Gazetesi’nde şu şekilde yer aldı:

Shaft Rock Bar’a Cemniyet Grubu’nun Davulcusu Mert Türkmen ile beraber gelen Derya Kadayıfçı ile Yatağanbaba’nın sohbet konusu, elbette “Ersen ve Dadaşlar’ın yeni çıkacak olan Albümü” idi… Yatağanbaba “Mayıs ayında Dönence’de ‘Ersen Eylül’de Geliyor’ diye haber yayınladık ama Eylül de bitmek üzere” deyince Derya Kadayıfçı şunları söyledi:

Albüm “Ersen Abi’nin Albümü” olduğu için Şarkıları’ndan Kapağı’na kadar her şeyine ayrı bir özen gösterdim, çok fazla titizlendim, çünkü Ersen Abi benim için çok özel biri! Albüm bu “aşırı titizlenmem” yüzünden gecikti…

DERYA KADAYIFÇI: BENİ ERSEN ABİ ÖN PLANA ÇIKARDI!

Yatağanbaba-Derya Kadayıfçı Shaft Sohbeti’nde, Yeni Albüm’ün Soundu’ndan Kapağı’na kadar her şey konuşuldu... Hatta bir ara sohbete “Kurtalan Ekspres”ten Cihangir Akkuzu” da dahil oldu ve Derya Kadayıfçı “Dadaşlar’da hangi Müzisyenler’in yer aldığı”ndan “Da-daşlar’da olmasalar bile Mr. Piano Stüdyoları’na gelip Albüm için çalışan Müzisyenle-r”e kadar çok ayrıntılı bilgi verdi...

Yatağanbaba Cihangir Akkuzu’ya “Ersen Abi Yeni Albümü için çok heyecanlı, Derya Kadayıfçı için de ‘bana ikinci baharımı yaşattı’ diyor” deyince Akkuzu “Ersen Abi her zaman heyecanlıydı, onun içindeki Anadolu Rock Heyecanı hiç bitmedi” dedi...

Kadayıfçı Albüm’ün soundunu anlatırken Cihangir Akkuzu dikkatlice dinledi ama Müzik Bilgisi olmayan Yatağanbaba bu teknik tabirlerden hiçbir şey anlamadı. Yatağanbaba gibi Müzik Bilgisi olmayanlar için şöyle özetleyelim:

Ersen ve Dadaşlar’ın 2010 Albümü, 1970’lerdeki Anadolu Rock’u 2010 Teknolojisi ile yeniden ve Yeni Şarkılar ile yorumlanması olacak. 70’ler’de de kullanılan bazı gereksiz hiçbir sesin / efektin kullanılmadığı biraz sade bir Albüm olacak...

Yatağanbaba Derya Kadayıfçı ile “ilk defa” karşılaştıını sanıyordu ama ikili aslında 2009 yılında Bahadır Akkuzu Cenazesi’nde karşılaşmış. Yatağanbaba “ben sizi neden hatırlamıyorum, üstelik siz çekilen fo-tografta da yoksunuz” deyince, Derya Kadayıfçı işin aslını şöyle anlattı:

Ben Müzisyenlik Hayatım boyunca hiç ön plana çıkmadım, isteyerek geri planda durdum... Beni Ersen Abi ön plana çıkarttı...

ERSEN: DERYA KADAYIFÇI ile ANADOLU ROCK da BİR İVME KAZANDI!

Sevgili Murat ile Derya, “çok harika bir söyleşi” yapmışlar. Fakat inanın Derya Kadayıfçı Yatağanbaba'ya ne söylediyse az bile hatta eksik söylemiş.

Derya; “çok asil” ve “son derece belli duruşu” ve müzik kalitesi ile “çok farklı bir Dünya'nın Müzisyeni”… Elleri-tırnakları ve ruhunun tüm boyutlarına kadar Ağabisi’ne can olur mu bir adam?! İşte Derya Kadayıfçı bu!...

“Ben isteyerek geri planda durdum, beni Ersen Abi ön plana çıkardı” diyor. Bırakın “ön plana” çıkarmayı, boynuna ip geçirsek ve çeke çeke “seni böylesine götürmek istiyoruz” desek, öleceğini bilse “bu Albüm bizim / Ersen Dadaşlar Albümü, ben her şeyimle hazırladım” dedittiremezsiniz. Şimdi yine sorun, yine cevabı “bu çalışma Ersen Ağabim'in Çalışması” diye aradan çıkar ve çekilir… İşte Sevgili Dostlarım, benim “Can Evlat” bu…

O her şeyi ile o kadar büyük bir başarıyı sizlere ve de bizlere yaşatacak ki, bence bekleyin görün, takdir sizlerin ...

Bundan sonra Albüm sonrası siz anlatın benim “yaşama sevincim” bu Harika Çocuk'u…

Derya, Yatağanbaba'ya “Ersen Ağabim'in Albümü için ‘çok titiz’ davrandım” diyor… Bakın Dostlarım, bu Harika Çocuk, o kadar çok mütevazi bir insan ki, “Ersen Dadaşlar Grubu'nun Beyni” aslında o… “Titiz davrandım” kelimesi çok hafif kalır… Derya “Ersen Dadaşlar Anadolu Rock Albümü”ne “can” verdi, “her şeyini” verdi, “gecesini-gündüzünü”, ”tırnaklarıyla kazıya kazıya ruh verdi”. Bunları sizlere söylemeden geçemeyeceğim…

Albüm çıkınca zaten göreceksiniz, “Anadolu Rock Müziğimiz bu Albüm'le nasıl bir 'ivme' kazandı”. Görecek ve bu Genç Can'ı “ayakta”alkışlayacaksınız! Teşekkürler Deryacığım (E-Gazete “Dönence” / 18-23 Ekim 2010)

ERSEN: “ALÜVYON” SAYESİNDE ARTIK GÖZÜM AÇIK GİTMEYECEK!

Ersen Abimiz’in Yeni Ekibi ve Yeni Albüm ile ilgili düşünceleri ise Dönence’de şu şekilde aldı…

Ersen Abimiz Yeni Albümü’nün Arefesi’nde, Derya Kadayıfçı’dan sonra “diğer Dadaşlar”ı da tanıttı... “Dadaşlar 2010” Kadrosu’nda yer alan ve Dadaşlar Kadrosu’nda yer almasalar bile, stüdyo kaydında Yeni Albüme katıksı olan Müzisyenler şunlar:

ERSEN DİNLETEN, DERYA KADAYIFCI, CENK PAMAY, MESUT UĞUREL, ERİNÇ KARABAY… Mert Türkmen, Engin Şafak Gürler, Baran Aşık, Gökhan Ketenci, Gökhan Turan, , ,

Ersen Abimiz, Dadaşlar’la birlikte “yıllarca konuşulacak” bir Anadolu Rock Albümü’ne imza attıklarını söylüyor... Dertlerinin asla “para-şan-şöhret olmadığı”nın, “Anadolu Rocku’nun çıtasını yükseltmek ve de gençlere örnek olmak olduğu”nun da altını çiziyor:

Ne şan ne şöhret ne de para... Tüm kalbimiz can Derya Kadayıfçı ve sizlerle... Vuslat Yolu’nda milyonlarca sevenimize layık ve de gençlerimize örnek olma... Sizler varken gerisi lafı-güzaf... Ama bu Albüm “Anadolu Rock” adına bence “herkese önder” hatta “okul” gibi... Gözlerim “açık” gitmez artık, uzun yıllar konuşulur... (Facebook / 15 Kasım 2010)

Ersen ve Dadaşlar’ın “Anadolu Rock” Tarzı’ndaki Yeni Albümleri’nin adı “Alüvyon” olacak... Peki “Alüvyon” ne demek? Alüvyon: İsim, Fransızca bir kelime ve orijinali “alluvion” diye yazılıyor. Anlamı ise “Akarsular’ın taşıyıp yığdıkları balçık, kil vb. çok ince taneli şeylerin kum ve çakılla karışmasıyla oluşan yığın” demek… (Kaynak: Türk Dil Kurumu)

Anlaşılıyor ki, bu yığınla “Anadolu Toprakları” kast ediliyor... Hem “müziğin türü”ne hem de “çevreye / çevreciliğe” atıf yapılıyor...

Albümdeki eserler bizlere ait. Çok değerli Söz Yazarı Kardeşlerim var... Sevgili Nurcan Dinçer, sevgili Fikret Çetinkaya ve sevgili Yüksel Civelek Dostlarım’a da ayrı ayrı teşekkür ediyoruz katkılarından dolayı... (E-Gazete “Dönence” / 27-28-29 Kasım 2010)

ERSEN: ALBÜM’ÜN “İSİM BABASI” CEM YILMAZ!

“Ersen ve Dadaşlar’ın Yeni Albümü” Arefesi’nde Müzisyen Ersen Dinleten ve Yazar Murat Yatağanbaba telefonla da görüştü… Ersen Abmiz ile Yazar Yatağanbaba arasında tam 25 dakika süren telefon görüşmesinde, genelde “Müziğin Türkiye’de geldiği nokta”, özelde de “Ersen ve Dadaşlar’ın Yeni Albümü Alüvyon” konuşuldu... Görüşme Yatağanbaba akşam ve yağmur altında yürürken yapılmış olsa da konuşulanlar sıcağı sıcağına not alındı. Ersen Abimiz’in verdiği bilgiler; “Anadolu Rock” Tarzı’ndaki yayınlarını çok taktir ettiği E-Gazete “Dönence”de şu şekilde yer aldı:

Büyük ihtimalle izlemişsinizdir. Ünlü Komedyen Cem Yılmaz’ın “10 Derste Anadolu Rock Şarkısı Nasıl Yapılır” diye bir şakası var. Orada bir Anadolu Rock Şarkısı’nın nasıl yapılacağını madde madde ve örnekler vererek anlatırken, oyunun başında şöyle diyor:

Doğa şekillerinden bahsedeceksin! Dağ-ova-delta-alüvyon… “Alüvyon’a daha giren olmadı, dağda ve ovada kalıyorlar” genellikle!

Ersen Abimiz’in de taklit edildiği bu şakayı izleyen Dadaşlar’dan Derya Kadayıfçı “al o zaman, biz ‘alüvyona da’ giriyoruz” demiş ve Albüm’ün adı bu şekilde ortaya çıkmış... :))

ERSEN: ANDOLU ROCK’TA YILLARDIR HİÇBİR YENİLİK YAPILMADI!

Ersen Dinleten hem yaşıtlarından hem de Yeni Nesil’den şikayetçi… Yaşıtlarının da Yeni Nesil’in de Anadolu Rock’a hiçbir yenilik getiremediğini belirten Ersen Abimiz şunları söylüyor:

Daha hala 1970’lerdeki Anadolu Rock’un peşindeler… Hala o soundları yakalamaya çalışıyorlar… Hem yakalayamazlar hem de yanlış yoldalar… Bu adamlar hiç “Dünya’daki Müzisyenler nerelere gelmiş, ne sesler yakalamış” diye bakmıyorlar mı? “Eskiye rağbet olsa Bit Pazarı’na nur yağardı” demiş eskiler… “Alüvyon” Albümü’nün en önemli özelliğinden ve misyonlarından biri de bu: Anadolu Rock’a getirdiği yenilikler…

Bazen “Çocuklarla çalışıyor” diye eleştiriyorlar beni… Bu Çocuklar’la çalışıyorum, çünkü bu Çocuklar çok Yetenekli Müzisyenler, çünkü bu Çocuklar o bahsettiğim Bu Çağın Soundu’nu çok güzel Anadolu Rock’a uygulayabiliyorlar… Bizim Nesil’den daha hala bir şeyler yapmaya çalışan Ustalar var ama çoğu artık doğru-düzgün çalamıyor bile, çünkü çalışmıyorlar, müzik sürekli çalışma ister… Alüvyon çıktığında hepimiz göreceğiz “bu Çocuklar”ın ortaya çıkardığı eseri… Yeni Nesil Gruplar’ın içinde de bu yolda gayret gösteren ve Anadolu Rock’a Yeni Bir Soluk kazandırmaya çalışanlar var… İşte Alüvyon, onlar için de bir Örnek Albüm olacak… Tıpkı bir Okul gibi…

ERSEN: DERYA KADAYIFÇI OLMASAYDI, BU İŞE ASLA GİRİŞMEZDİM!

Ersen Abimiz Yeni Albümü ile ilgili duygularını anlatırken, Müzikseverler’in “işin boyutunu” çok iyi anlayabileceği bir söz de söyledi, o sözü şuydu:

Ben bu “Albüm Kariyerim”i, çok istediğim şekilde ve de çok iyi bir yerde noktalamıştım… Zaten ihtiyacım da yoktu… Yani şunu demek istiyorum:

Eğer Derya Kadayıfçı olmasaydı ben bu “Yeni Besteler ve Anadolu Rock Tarzı’nda Yeni bir Albüm” işine asla girişmezdim… Derya’nın Düzenlemeleri, Çalışkanlığı ve de Anadolu Rock’a kazandıracağına inandığım bu ivme beni bu işe itti ve de bu yaşımda nereden bakarsan bak 2 yıldır gece-gündüz köpekler gibi çalışıyorum… Derya Kadayıfçı da öyle, o evlat aylarca Stüdyo’da sabahladı… Sırf “Güzel Anadolum’a, sırf Atam Mustafa Kemal’in Yolu’nda Anadolu Rock’a bir ivme kazandırmak ve Gençler’e örnek olmak” için çalışıyorum

ERSEN: “YOL” ŞARKISI; ANADOLU ROCK’UN “MARŞI” OLACAK!

“Anadolu Rock” demek, “iki Gitar tıngırdatmak” demek değildir ki... Bazı Anadolu Rockçılar’a bakıyorum, kılık-kıyafet perişan, bakımsızlar… Anadolu Rockçı “her şeyiyle” örnek olmalı… Gerek Müzisyenliği, gerek kılık-kıyafeti / bakımlılığıyla… Derya Kadayıfçı bu Misyon’da bayrağı devraldı… Biliyorsunuz bu Misyon Dadaşlar’da Fehiman Uğurdemir ile başladı, Taner Öngür ve Mehmet Mısır ile devam etti… Şimdi de Derya Kadayıfçı’da… Alüvyon Albümü’nde yer alan, mesela, “Yol” Şarkısı, Anadolu Rock Müziği’nin adeta bir “Marşı” olacak… Cem Karacalar’ın, Moğollar’ın, Barış Mançolar’ın, Ersen Dadaşlar’ın çabalarıyla oluşan Anadolu Rock, bu Yeni ve adeta dillere Marş olacak Beste ile çıtasını alabildiğine yükseltecek, Genç Kardeşlerim’e cesaret verecek ve Müzik Sektörü’nde de önlerini açacak…

Biliyorsunuz ben konsere çıkmıyorum yıllardır… Fakat bu Albüm için İstanbul-İzmir-Eskişehir dahil en az 10 şehirde Konser vereceğiz…

YATAĞANBABA: “ANADOLU ROCK” ADINA, BARIŞ MANÇO ve CEM KARACA’DAN YILLAR SONRA, “İLK DEFA” BÖYLE HEYECANLANIYORUM!

Yayınlanmış 13 Kitabı bulunan ve ağırlıklı olarak “Siyaset” v e “Din” Konuları’nda yazan Yazar Yatağanbaba’nın, “bu konuda” yayınlanmış Kitapları da var! 2 Barış Manço ve 1 Cem Karaca Kitabı yayınlanan Yazar Yatağanbaba, şu sıralar “bu konudaki” Yeni Kitapları’na da çalışıyor… Çalıştığı Dosyalar arasında yeni Barış Manço ve Cem Karaca Kitapları olduğu gibi, “Moğollar” ve “Kurtalan Ekspres” Kitapları da var… Yazar Yatağanbaba’nın uzun zamandır yazılarını yayınladığı ve bunları kitaplaştırmaya karar verdiği bir diğer dosyası da, üstünde çalışmaya devam “Ersen ve Dadaşlar” Kitabı Dosyası… Yazar Yatağanbaba’nın “Alüvyon” Albümü ile ilgili düşünceleri ise şöyle:

Barış Manço ve Cem Karaca öldükten sonra, ben bu tarz müzikteki heyecanımı yitirdim… Çünkü gerek onların akranları gerekse Yeni Nesil Müzisyenler hiçbir şey üretemediler… Sürekli “sermayeden yediler”… Sürekli “eskiyi tükettiler”… Tüket, tüket, tüket nereye kadar? Sadece Kurtalan Ekspres Ahmet Güvenç sayesinde bu misyonun devamı için çabalıyor ve enteresandır, Kurtalan Ekspres yeni eserler üretemese de, hiç olmazsa sahnede hala öyel veya böyle bir “havası” var… Yıllardır müzik yapan diğer Gruplar ise maalesef bunu yapamıyor… Adamların 40 yıldır sahnedeki şovları ve duruşları bile aynı… Neyi nerde yapacaklarını artık ezberledik

Zaman zaman Yeni Gruplar’ın da “1970’lerdeki soundu / sesi yakalamaya çalışıyoruz” gibi açıklamalarını okuyor, e-mektupları’nı alıyorum… Bu “akıllı bir iş” değildir, bu “acizlik”tir… Sende bir “marifet” varsa, 2010 Türkiyesi ve Dünyası’nda 1970’leri yakalamaya değil, 2030’ları yakalamaya çalışırsın

Ben Ersen Abimiz’in Dadaşları ile birlikte hazırladığı “Alüvyon” Albümü’nü dinlemedim ama telefonda Ersen Abi “ne yazılacaksa yaz, bana güven, ben senin ‘Abin’sem seni zor durumda bırakmam, bu Albüm Anadolu Rock’un çıtasını yükseltecek, Anadolu Rock yeni soundu ile müthiş bir ivme kazanacak” dedi…

Ersen Abimiz’e ve Ersen Abimizi bu işe razı eden Derya Kadayıfçı’ya genelde Türk Kültürü, özelde de Anadolu Rock adına teşekkür ediyorum… Bu “heyecanı” yaşamayalı yıllar olmuştu… (E-Gazete Dönence / 10-11-12-13 Aralık 2010)

Yazar Yatağanbaba’nın “bu tarz müziğin” Ustaları’ndan “Cem Karaca” ile ilgili yazdığı kitabını sitesinden inceleyip-sipariş verebilirsiniz:

Yazar Murat Yatağanbaba / Bütün Eserleri – 12

ALLAH HEPİNİZE BÖYLE DÖNEKLİĞİ NASİP ETSİN!

http://cemkaraca-nasip.tr.gg/

 
Toplam blog
: 31
: 4637
Kayıt tarihi
: 31.01.07
 
 

YAZAR, Gazeteci, Yayıncı, Programcı... Yayınlanmış "12 Kitap"ım ve Yarışma'da 1.olmuş "Sinema Fil..