Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

Dağ fare doğurdu!...

Dağ fare doğurdu!...
 

Barack Hüseyin Obama


Hatırlarsanız birkaç hafta evvel Amerikan başkanı Barack Hüseyin Obama ülkemizi ziyaret etti.

Bu ziyaret basınımız ve bazı yazarlar tarafından ele alındı.

Obama ‘nın ülkemize yaptığı bu ziyaret bize verdiği önemin göstergesidir diye yazıldı, çizildi.

Nerdeyse ben bile bunlara inanacaktım.

Gerçekten ilk resmi ziyareti ülkemize yapması, ülkemizde sıcak tablolar çizmesi iyiye işaret olarak algılandı.

24 nisan konuşmasında Ermeni olaylarını ve soykırımı ağzına almayacak kanaati kamuoyunda oluştu.

Gerçekten de soykırım demedi adam. Ülkemizi yanıltmadı.

ABD Başkanı Obama ’ nın 1915 olayları için, “Büyük Felaket” anlamına gelen Ermenice “Meds Yeghern” deyimini kullandı.

Bugüne kadar gelen bütün ABD başkanları 24 Nisanda 1915 olayları için Ermenilere hak vermelerine rağmen, ilk defa Obama “Büyük Felaket” tanımlaması yapmaktadır.

Üstelik ülkemizde çizdiği sıcak tabloya bakarak Obama ’nın Türkiye’ye yaptığı ilk resmi ziyaret üzerine kendisine gösterilen yakın ilgi nedeniyle ve Obama ’nın dostça tavırlarına bakarak 24 Nisan’ı krizsiz atlatacakları umudunun taşıyordu Türk insanı.

Umut bir anda söndü.

Ben hiç bir zaman böyle bir umuda kapılmadım. Ve Obama ’nın sözlerinden dolayı da hayal kırıklığına uğramadım.

Çünkü biliyorum ki, özellikle ABD başkanları ve siyasiler kendi seçmenlerini memnun edebilmek için her çareye başvururlar.

Nitekim Obama seçim beyannamesinde ermeni soykırımını tanıyacağını açık açık beyan etmişti.

Biz ise anlamak istediğimiz şekilde anladık ve ülkemizde verilen seçim vaatleri ile bunu karıştırdık.

Bizde seçim vaatleri çabuk unutuluyor. Amerikalılarda ise asla unutulmuyor.

Obama da bu açıklamasıyla Ermenileri bize tercih etmiştir. ABD başkanın ağzından çıkan sözlere daha çok dikkat etmesi gerektiğini Obama ’nın bilmesi gerekir.
1915 yılında sadece Ermeniler değil Ermenilerden daha çok Türk vatandaşları Ermeniler tarafından öldürülmüştür.

Aslında bu konuyu tartışmak kimsenin harcı değildir. Olmamalıdır da bırakalım bu konuyu tarihçiler tartışsın, araştırsın ve gün yüzüne çıkarsın.

Obama bu gerçeği bile dikkate almadan sadece Ermenileri koruyan açıklamayla böylece Türkiye’yi defterden silmiştir.

Bu neden ile ben dağ fare doğurdu diyorum.

Bakalım daha neler görüp yaşayacağız.

http://hidayetozdemir.com/

 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..