Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '12

     
    Kategori
    ÖSYS
     

    Daha 7 mizde başlıyor...

    Daha 7 yaşımızda başlıyor  koşuşturmamız. En hoyrat olduğumuz dönemlerdir lise çağlarımız aslında en güzel zamanlarımızı geçirebileceğimiz dönemlerdir o günler. Ama Türkiye'de bu ne mümkün. Ezberci eğitim sisteminin koskoca 12 yıl sonrasında 'hadi kızım hadi oğlum sana 3 saat göster kendini' diyerek hayatımızı çaldığı bir ülkede yaşıyoruz biz. (Benim sınavlara girdğim dönemlerde sınav süresi 3 saatti.) Dün 18 yaşında bir kardeşimizi daha bu saçmalığa kurban verdik, ne düşünüyordu acaba son uykusuna dalarken ya da son yıllarında aklına takılan ösys ona nelere yaşattı buyrun bir de Damla'dan dinleyelim..

    Henüz 18 yaşındayım adım Damla. Samsunda yaşıyorum.19 Mayıs Lisesi Türkçe-Matematik bölümü 4. sınıf öğrencisiyim bu yıl ÖSYS sınavına greceğim çok çalışıyorum dersaneye de gidiyorum ve üzerime düşen görevimi gerektiği gibi yaptım. Bu gün son gün bu gece son kez heyecanla stresle yatağıma uzanacağım yarın bitecek herşey ve ben başaracağım. Kim bilir belki ODTÜ ya da HACETTEPE belki güzel bir bölüm hayatımı kurtaracak sınavım için son uykum. Nerden bilebilirdim ki gerçekten son kez uyuyacağımı....

    Sabah saat 5 ninni gibi usulca incitmemek isteyen bir ses kulağımda, yavaş yavaş derinlere iniyor.

    - 'Hadi kızım kalkmalısın zaman yaklaşıyor.'

    Gözlerimi yavaşça açtığımda karşımda duran annem bugünün heyecanını benden çok yaşıyor ve biricik kızının sınav öncesi güzel bir kahvaltıyla, toparlanmış ,kendine gelmiş bir şekilde sınavına girebilmesi için üzerine düşen görevi layıkıyla yerine getirmeye çalışıyordu.

    Tamam anneciğim kalkıyorum. Annem kahvaltımızı hazırlarken uzanmak istedim biraz.    Çünkü; çok heyecanlıydım içim kıpır kıpır yerimde duramıyorum. Uzanırsam belki biraz daha iyi olabilirim kaç saat var sınava acaba? Hangi sorulardan başlamalıyım? Ya kazanamazsam ailem, emekleri, nasıl bakarım yüzlerine, dersane taksitlerimi nasıl zorluklarla ödediler oysa...

    Hadi damla toplamalısın kendini başarısızlık şansın yok hem kendine hem ailene karşı mahcup olmamak için, uykusuz kalarak gece gündüz çalışmamak, babamın yine kendini sıkıp sıkıp taksitlerini ödememesi için, bir yıl daha o lanet sınava girmemek için  başarmalısın.

    - Kızım haydi kalk kahvaltımız hazır. Hadi kızım bak baban sofrada bekliyor bizi...

    -Kızım Damla kızııımmmm kalk kızım  Damlaaaa kalkkk..

    -Bey Damla 'ya bir şey oldu çabuk gel. Damlaaa'm.

    -Çabuk ambulans iste kızım ölüyorrrr....

    Ah anneciğim kalkamıyorum. Üzerimde büyük yorgunluk nedeni ne bilmiyorum. Babacım sınavıma kaç saat var. Ne oldu bana hadi kaldırın beni başarmalıyım...

    Üzgünüm anneciğim. Üzgünüm babacığım ve ablacığım... Başaramadım....

    İşte damla Orhan bize böyle seslendi. Ben dedi: ben Damla Orhan sizin ezberci insanları makine gibi gören zihniyetinize yenik düştüm. Yıllarca sürü gibi gördünüz bizi arkadaşlıklarımızı bile her defasında rakipsiniz diye diye yok etiniz. Kimsesiz kaldık hepimiz işte sizin sayenizde. Ve şimdi ailem de sevdiklerim de bensiz kaldı yine sizin sayenizde. Şimdi övünün başarılarınızla çünkü ben başaramadım... Bugün eğitim sistemimiz hakkında köklü refomların yapılması planlanmakta dilerim bir Damla'mız daha silinmez yüreğimizden. Sınava hazırlanan hazırlanmayan her arkadaşım bu tür heyecanları yaşamakta ve gerçekten çok tehlıkeli boyutlara ulaşabilmekte sonuçlar. Bir an önce önlem alınmalı..

    Ve son söz yine Damla'dan...

    -Anneciğim bu ülkede bir şeylerin değişmesi için önce bir can verilmesi gerekiyor... Üzülme olur mu?

    -Babacığım günlerce uyumadın biliyorum belki iki iş yapmak zorunda kaldın benim taksitlerimi ödemek için özür dilerim emeğinin karşılığını vermeme izin vermediler...

    - Ah ablacığım bana ne çok destek verdin hiç sıkmadınız beni bense hiç ilgilenemedim seninle ne olur affet....

    - Üzgünüm ailem BAŞARAMADIM.....

     
    Toplam blog
    : 1
    : 62
    Kayıt tarihi
    : 22.03.12
     
     

    Merhaba.1989 Elazığ doğumluyum. Ardahan Üniversitesi İthalat- İhracat bölümü 2010 yılı mezunuyum...